Skocz do zawartości

Akumulatory Agtech



Nowe nabytki do mf

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, robi57362 napisał(a):

panowie wy tu jestescie madzejsi w kombajnie claas po kilku godzinach ptacy akus jest taki goracy ze nie idzie go dotnac,przez zniwa dwa akumulatory wykonczyl zanim gapnolem sie ,altek daje prawidliwe wolty, co innego moze byc?

prawidłowe bo żarówka ładowania nie świeci czy mierzone miernikiem? 

konteno napisał:

1 godzinę temu, robi57362 napisał(a):

panowie wy tu jestescie madzejsi w kombajnie claas po kilku godzinach ptacy akus jest taki goracy ze nie idzie go dotnac,przez zniwa dwa akumulatory wykonczyl zanim gapnolem sie ,altek daje prawidliwe wolty, co innego moze byc?

prawidłowe bo żarówka ładowania nie świeci czy mierzone miernikiem? 

Krzysztof81 napisał:

Sprawdź woltomierzem na różnych obrotach- może przeładowuje- na 99%. Opcja nr 2 gdzieś jest zwarcie, albo jakiś  przewód dobrze nie łączy.

mierzone miernikiem i nie przekracza 14.2v niezaleznie od obrotow

3 godziny temu, Krzysztof81 napisał(a):

To nie chodzi oto czy nie przekracza, ale o to że jak jest naładowany to dalej ładuje.

Że  co?  Jak naładowany to już prądu nie przyjmuje więc o jakim ładowaniu piszesz. 

Napięci spoczynkowe aku to  jakieś 12,6-12,8 a  napięcie  pracującego alternatora  w pospolitym pojeździe  13,9-14,4. To nie może powodować ani grzania się aku ani jakichś negatywnych skutków 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Jak w pojeździe napięcie mieści się  na wymaganym poziomie 13,9-14,4V ( zakładając iż ma instalację na 12v)   niezależnie od obrotów silnika to problem leży w aku ale  często spotykam sie z przypadkami gdzie ludzie mierzą na niskich obrotach a na wysokich już nie gdzie przez niesprawny regulator  napięcie nieraz   przekracza 18V  przez co aku się "gotuje". W  takich przypadkach nawet  elektrolit zmienia barwę na brązowy przez spływ masy czynnej z płyt.

Edytowane przez Pigmei
8 godzin temu, robi57362 napisał(a):

 

mierzone miernikiem i nie przekracza 14.2v niezaleznie od obrotow

odpala normalnie czy ciężko ? na odpalonym we wszystkich celach gazuje elektrolit ? jaki jego kolor ? gdzieś jest mętny/brązowy? po zgaszeniu /postoju i całkowitym wystygnięciu jakie napięcie na akumulatorze? przejrzałbym alternator a przede wszystkim mostek 

  • Like 1
22 godziny temu, robi57362 napisał(a):

po kilku godzinach ptacy akus jest taki goracy ze nie idzie go dotnac,przez zniwa dwa akumulatory wykonczyl zanim gapnolem sie ,altek daje prawidliwe wolty, co innego moze byc?

Najczesciej to uszkodzona dioda prostownicza w alternatorze. Czasami daje obiaw lekko żarzącej kontrolki od ładowania w całkowitej ciemności. Napięcie ładowania wtedy często jest teoretycznie przy pomiarze prawidłowe, a na akumulator idzie  trochę prądu zmiennego i go gotuje. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v