Skocz do zawartości

Zetor 12145



A miało być Ferrari 😄
  • Like 8



Rekomendowane komentarze

19 minut temu, pedro2 napisał(a):

Jak ktoś dobrze zrobi i jakieś części nie z marchwi trafi to może pochodzi, Łukasz ostatnio właśnie znalazł w w skrzyni koło bez zębów.

Szymon u mnie Fendt Stary trupek, sprzęgło, pompa hydrauliczna, okładzina tarczy załączania napędu, jakieś uszczelniacze, łożyska zwrotnic, ostatnio hamulce i uszczelnienie plastrów rozdzielaczy hydraulicznych. 

A no i wieniec na kole zamachowym zerwał.

8 tys mtg u mnie, a na 99% całości 28 jest. 

Po prostu te ciężkie serie są przekombinowane, nie mieli pojęcia jak zrobić to solidnie na lata, a jednak pchali się w te mikro pompki, wzmacniacze, napędy hydrauliczne załączane, wom.

I niestety nie jest to trwałe.

U mnie sprzęgło wałka wom suche, wajcha ciach i nikt tam nie zaglądał i nic się nie ślizga

Tak samo napęd, wajchę ciągniesz, suchą tarczę skleja i ciągnie jak zespawane.

Po co to było próbować naśladować zachód jeśli nie miało się jakości... 

U nas właśnie pozmieniali 8011, 1014, 12 na fendty 6sety, 3 sety w 6 garach i to chodzi. A ludzie popłacili za te ciężkie serie dla oka polepione po te 40-50 tys.

Mało dolozyć i szóstka fendta jest czy tam renowka 155 jest.

A komfort nieporównywalny. 

Czytam tu na forum niekiedy, że typ nie używa żółwia/zająca żeby się nie zepsuło, albo kosiarkę do siątki kupuje bo wom w dużym klęknie, lepiej nie używać 😁

Ja o tym doskonale wiem, świadomy jestem jakości tych maszyn. WOM u mnie pracuje przy wszystkim. Kosiarka, prasa wcześniej przyczepa to 90% mth jest używany bo co te parę ha pola co uprawie i posieje to jest pikuś. 

Na sprzęgle wom dołożone dwie przeciwtarczki żeby luzu nie było i aż silnik gaśnie a ma ciężko się slizgnac. 

Mikro to akurat jest porażka, ale da się to łatwo przerobić na zasilanie z pompy hydraulicznej. Wystarczy zawór i trochę przewodu 🤷 

 

krzysiek277 napisał:

@Sylwekx25 to samo pisałem o moim 902, minęło mu wczoraj 8lat jak jest u mnie, i z poważnej awari to miałem zatarty silnik bo nawalił ktoś sylikonu na uszczelki który dostał sie do kanału olejowego i mi zatkał  otwór i sie zatarł, a tak to zmieniłem serwo na orbitrol, kupiłem opony, raz musiałem rozpołowić na skrzyni pośredniej bo kąpał olej to poszła nowa uszczelka i chodzi, a a tak tylko oleje filtry i ciągnik chodzi, a godzin 500/700 na rok robi

Są dwa aresy w okolicy, jeden 4 cylinder drugi 6, ten 4cyl bedzie na sprzedaż zimą bo znajomy już niema do niego nerwów bo giną mu biegi, (rzekomo jakas płyta komputera uszkodzona) drugi ma 6 cyl to zaś półbiegi mu giną, i co niby tamte takie  dobre?  Na yt jocker nagrał film ostatnio gdzie jego kolega kupił jd6155 jak się nie mylę, i serwis ma robierac skrzynie bo szarpie jak głupi, pełno usterek ma, i po co mam sobie kupić ciągnik za 150k i później siedzieć i dumać skąd wziąć na już 30tyś aby go naprawić, już u mnie młodziki były co kupowali auta na pokaz, dziś większość jeździ passatami a reszta Audi a4,b7 bo na naprawy nie było skąd brać 

jeśli się nie ma 30 tyś na remont to nie kupuję się ciągnika za 150 tyś.

pedro2 napisał:

Jak ktoś dobrze zrobi i jakieś części nie z marchwi trafi to może pochodzi, Łukasz ostatnio właśnie znalazł w w skrzyni koło bez zębów.

Szymon u mnie Fendt Stary trupek, sprzęgło, pompa hydrauliczna, okładzina tarczy załączania napędu, jakieś uszczelniacze, łożyska zwrotnic, ostatnio hamulce i uszczelnienie plastrów rozdzielaczy hydraulicznych. 

A no i wieniec na kole zamachowym zerwał.

8 tys mtg u mnie, a na 99% całości 28 jest. 

Po prostu te ciężkie serie są przekombinowane, nie mieli pojęcia jak zrobić to solidnie na lata, a jednak pchali się w te mikro pompki, wzmacniacze, napędy hydrauliczne załączane, wom.

I niestety nie jest to trwałe.

U mnie sprzęgło wałka wom suche, wajcha ciach i nikt tam nie zaglądał i nic się nie ślizga

Tak samo napęd, wajchę ciągniesz, suchą tarczę skleja i ciągnie jak zespawane.

Po co to było próbować naśladować zachód jeśli nie miało się jakości... 

U nas właśnie pozmieniali 8011, 1014, 12 na fendty 6sety, 3 sety w 6 garach i to chodzi. A ludzie popłacili za te ciężkie serie dla oka polepione po te 40-50 tys.

Mało dolozyć i szóstka fendta jest czy tam renowka 155 jest.

A komfort nieporównywalny. 

Czytam tu na forum niekiedy, że typ nie używa żółwia/zająca żeby się nie zepsuło, albo kosiarkę do siątki kupuje bo wom w dużym klęknie, lepiej nie używać 😁

Właśnie żółwia trzeba używać żeby się nie psuł ot taki paradoks. 😉 W moim są oryginalne oznaczenia, jest napisane między innymi coś takiego "poniżej 1200 obr/min używać wzmacniacza w położeniu "żółw" "

  • Like 2
Takie ciągniki kupują gospodarstwa takie 20/30ha bo takie gospodarstwa boją się kosztów w zachodnim ciągniku. Znajomy kupił mf 3080 i w pierwszym sezonie padła skrzynia jak rozebrali okazało się wszystko kompinowane składana z jakiegoś spalenca a widełki napawane spawarka ponad 30tys wyszło a i tak nie jest to co być powinno
  • Like 2

Ale przecież te wasze zetory i usrusy nie są tanie 50-60-80 tys potrafią ludzie zapłacić. 

Więc po co ta gadka, że nie stać.

W te emefy patrzycie jak w obrazek, a to chyba najbardziej awaryjne dziadostwo, nawalone kiepskiej elektroniki na to wychodzi. 

Gdybym trafił zachoda z padnietą skrzynią, wolałbym kupić, wyremontować za 30-40tys i na lata pewna maszyna. 

Ale już kilka sztuk trafiłem i za każdym razem sprzedany na ciepło, handlarze rwą co tylko się pojawi 

A tu co dwa lata kapitalke skrzyni wielu ludzi robi bo części szmelc

Edytowane przez pedro2
  • Like 1
  • Haha 2

Gratuluję i życzę bezawaryjności! 

 

A opini i doradztwa "ekspertów" i "znafców" to szkoda w ogóle słuchać... Zawsze znajdzie się ktoś komu coś nie będzie pasowało co byś nie kupił. Więc trzeba patrzeć na siebie i dobierać sprzęt do potrzeb swojego gospodarstwa i grubości swojego portfela, a reszta niech sobie gada 🙃

  • Like 1
  • Thanks 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v