Skocz do zawartości

Zestaw zaworów pneumatycznych



Podpowie ktoś co zrobić żeby główny zawór sterujący w ciągniku był bardziej czuły to znaczy że delikatnie nacisnę hamulec a przyczepa zaczyna hamować, teraz trzeba nacisnąć dość mocno żeby zaczęła hamować instalacja w ciągniku 2 i 1 obwodowa zawory jak na zdjęciu 

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

31 minut temu, astrahxenon napisał:

Piszecie o cięgłach ciegielkach a ich tam niema wogole i ja się pytam właśnie jak się reguluje zawór sterowany płynem a nie cieglem

Wiem że język angielski jest językiem nie natywnym dla Polaka ale twój zawór hamulcowy ma funkcje hamulca ręcznego stąd zaznaczam że jest tam regulacja. To że nie używasz tej funkcji nie ma znaczenia. 

Po mojemu to musisz zajrzeć w ten zawór hydrauliczny. Bo jak mówisz że pedał hamulca w podłodze a przyczepa dopiero zaczyna hamować, czyli by wynikało że pompka hydrauliczna na tym zaworze co wysłałeś zdjęcie musi dosyć mocno zadziałać na sprężynę która zamyka tak jakby przepływ powietrza poprzez jakiś tłoczek (tak jak w zaworze hydraulicznym ruszasz dźwignią przesuwasz suwak i olej idzie na gniazdo ). Gdyby zmienić sprężynę która najprawdopodobniej tam się znajduje na mniej twardą wtedy nie była by potrzebna taka siła do przełamania jej i w teorii po lekkim wciśnięciu hamulca ,,czas reakcji hamulca przyczepy'' był by szybszy. Co jak co ale najbardziej przydał by się schemat tego zaworu i wtedy było by czarno na białym co i jak.

Załóżcie manometr na układ hamulca hydraulicznego i sprawdźcie jakie ciśnienie potrzebuje żeby się uruchomić zawór. Bo to dziwna sprawa żeby lepiej było docisnąć klocek do tarczy niż przesunąć kawałeczek spreżyny. 

1 minutę temu, astrahxenon napisał:

@jacek456 doradzali mi jedynie żeby podciągną ciegła których u mnie niema hehe😄

Doradzali ci żeby zmienił położenie dźwigni ręcznego i wtedy sprawdził ale ty tego nie zrozumiałeś. 

Przed chwilą, jacek456 napisał:

Podejżewam że zawór jest żle dobrany

Tyle że takie wabco nie robi sobie 100 różnych odlewów jednego zaworu. Z rysunku którego zamieszczałem wcześniej wynika że albo różni się długością trzpienia albo twardością boś ustawienie wstępnego napięcia sprężyny. Jest to do ogarnięcia. 

16 minut temu, hubertb napisał:

Załóżcie manometr na układ hamulca hydraulicznego i sprawdźcie jakie ciśnienie potrzebuje żeby się uruchomić zawór. Bo to dziwna sprawa żeby lepiej było docisnąć klocek do tarczy niż przesunąć kawałeczek spreżyny. 

Doradzali ci żeby zmienił położenie dźwigni ręcznego i wtedy sprawdził ale ty tego nie zrozumiałeś. 

hehe ale ja właśnie od recznego niemam dźwigni tylko elektrozawór

A ta dźwignia na tym zaworze hamulcowym która jest pusta to jest od parady i po to żeby na niej czerwone wstążki wieszać. 

39 minut temu, jacek456 napisał:

U mnie akurat jest ręczny na cięgnie ale według mnie nie można go podciągać żeby przypadkiem podczas drań sam się nie uruchamiał

 

Jeśli lekkie zaciągnięcie ręcznego poprawi sytuacje to znaczy że należy zmienić jedynie długość trzpienia od hamulca ręcznego. Pojmujesz? 

Przed chwilą, hubertb napisał:

A ta dźwignia na tym zaworze hamulcowym która jest pusta to jest od parady i po to żeby na niej czerwone wstążki wieszać. 

Jeśli lekkie zaciągnięcie ręcznego poprawi sytuacje to znaczy że należy zmienić jedynie długość trzpienia od hamulca ręcznego. Pojmujesz? 

Rozumiem cię bardo dobrze. Mam ustawionone tak aby lekkie zaciągnięcie recznego pwodowało zadziałanie zahamowanie przyczepy. Jeżeli więcej podciągnę to na spuszczonym ręcznym zawór zaczyna chamować


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v