Skocz do zawartości

Ursus C - 360 blok silnika



Naprawa pękniętego bloku silnika strona lewa .



Rekomendowane komentarze

mało tego narośli na chłodnicy bloku pompie ładnie to wygląda ...  sąsiad kupił taki kombajn od januszy   wymienił na płyn siecze a tu mu się kombajn grzeje  sprawdza co jest grane a w chłodnicy kit rdzawy bo płyn wszystko rozpuścił 

18 godzin temu, DTaras napisał:

Hehej Roman! Patrzę luta a tu Ty. Ja Ci podpowiem jeszcze, że jest takie zjawisko jak kawitacja.

daj więcej szczegółów nie czaje 

5 godzin temu, Roman176 napisał:

daj więcej szczegółów nie czaje 

masz

Kawitacjazjawisko fizyczne polegające na gwałtownej przemianie fazowej z fazy ciekłej w fazę gazową pod wpływem zmniejszenia ciśnienia. Jeżeli ciecz gwałtownie przyspiesza zgodnie z zasadą zachowania energii, ciśnienie statyczne cieczy musi zmaleć. Dzieje się tak np. w wąskim otworze przelotowym zaworu albo na powierzchni śruby napędowej statku. Kawitacja występuje wyłącznie w cieczach

8 godzin temu, witejus napisał:

masz

Kawitacjazjawisko fizyczne polegające na gwałtownej przemianie fazowej z fazy ciekłej w fazę gazową pod wpływem zmniejszenia ciśnienia. Jeżeli ciecz gwałtownie przyspiesza zgodnie z zasadą zachowania energii, ciśnienie statyczne cieczy musi zmaleć. Dzieje się tak np. w wąskim otworze przelotowym zaworu albo na powierzchni śruby napędowej statku. Kawitacja występuje wyłącznie w cieczach

naprawdę ? to wiem teraz wyjaśni mi jak to się ma do tego co napisał ? zacytował w temacie ... taki głupi nie jestem 

Ano pieprze. Silnik szejsiony to jak kojarzę mokra tuleja. Tuleja ta drga wraz z pracującym silnikiem i zmiany ciśnienia rozpychaja ją co drugi obrót co przy 2400 obrotach daje 1200 Hz drgań co przy zastosowanej wodzie powoduje powstawanie pęcherzyków na powierzchni tulei a te pękajac robią to samo co na wspomnianej śrubie okrętowej lub na zaworze. Płyn do chłodnic to ogranicza. O tym właśnie pieprzę...

Dnia 4.08.2022 o 07:13, KarolTD90 napisał:

Blok pęka  jak woda  w nim zamarznie a nie od jazdy na wodzie. Jak ktoś  wody nie spuszcza jak  są  już  niskie  temperatury  bo myśli  że  jeszcze  nie zamarznie  to później  tak bywa.

znajomy tak stara 200 załatwił

1 godzinę temu, DTaras napisał:

Ano pieprze. Silnik szejsiony to jak kojarzę mokra tuleja. Tuleja ta drga wraz z pracującym silnikiem i zmiany ciśnienia rozpychaja ją co drugi obrót co przy 2400 obrotach daje 1200 Hz drgań co przy zastosowanej wodzie powoduje powstawanie pęcherzyków na powierzchni tulei a te pękajac robią to samo co na wspomnianej śrubie okrętowej lub na zaworze. Płyn do chłodnic to ogranicza. O tym właśnie pieprzę...

tylko że ciśnienie w układzie chłodzenia wzrasta wraz ze wzrostem temperatury cieczy więc i adekwatnie tamperatura wrzenia powinna wzrosnąć , ciekawe o ile tak naprawde to idzie w góre choć lokalnie tak i może być , trzeba by manometr w miejsce kranika w bloku podpiąć i mierzyć 

konteno napisał:

Dnia 4.08.2022 o 07:13, KarolTD90 napisał:

Blok pęka  jak woda  w nim zamarznie a nie od jazdy na wodzie. Jak ktoś  wody nie spuszcza jak  są  już  niskie  temperatury  bo myśli  że  jeszcze  nie zamarznie  to później  tak bywa.

znajomy tak stara 200 załatwił

1 godzinę temu, DTaras napisał:

Ano pieprze. Silnik szejsiony to jak kojarzę mokra tuleja. Tuleja ta drga wraz z pracującym silnikiem i zmiany ciśnienia rozpychaja ją co drugi obrót co przy 2400 obrotach daje 1200 Hz drgań co przy zastosowanej wodzie powoduje powstawanie pęcherzyków na powierzchni tulei a te pękajac robią to samo co na wspomnianej śrubie okrętowej lub na zaworze. Płyn do chłodnic to ogranicza. O tym właśnie pieprzę...

tylko że ciśnienie w układzie chłodzenia wzrasta wraz ze wzrostem temperatury cieczy więc i adekwatnie tamperatura wrzenia powinna wzrosnąć , ciekawe o ile tak naprawde to idzie w góre choć lokalnie tak i może być , trzeba by manometr w miejsce kranika w bloku podpiąć i mierzyć 

Kranówa wrze nawet poniżej 90 stopni niewiem ile tam masz w korku ustawione ale wiele to nie pomaga. Druga sprawa jest taka, ze to ciut inne zjawisko bo ciecz dostaje kopa energii czysto mechanicznie, emergii która dostarczana jest już rozgrzanemu płynowi. To są ciekawe rzeczy. Kawitacja często załatwia pompy chłodzenia jak się po tjuningu kółka nie da większego.

2 godziny temu, DTaras napisał:

Kranówa wrze nawet poniżej 90 stopni niewiem ile tam masz w korku ustawione ale wiele to nie pomaga. Druga sprawa jest taka, ze to ciut inne zjawisko bo ciecz dostaje kopa energii czysto mechanicznie, emergii która dostarczana jest już rozgrzanemu płynowi. To są ciekawe rzeczy.

🙆‍♂️🤦‍♂️😴

2 godziny temu, konteno napisał:

tylko że ciśnienie w układzie chłodzenia wzrasta wraz ze wzrostem temperatury cieczy więc i adekwatnie tamperatura wrzenia powinna wzrosnąć , ciekawe o ile tak naprawde to idzie w góre choć lokalnie tak i może być , trzeba by manometr w miejsce kranika w bloku podpiąć i mierzyć 

Utrzymuje się lekkie nadciśnienie 1.2 do 1.4 bara. W siuntce jest ta niższa wartość. 

Pola kawitacyjne są zjawiskiem świetnie opisanym tylko nie dowiecie się o nich z youtuba. @DTaras opisał poprawnie zjawisko. 

2 godziny temu, DTaras napisał:

Kawitacja często załatwia pompy chłodzenia jak się po tjuningu kółka nie da większego.

Przede wszystkim zmienia się z takiego ło badziewia z blaszek na normalny wirnik pompy wykonany z mosiądzu. Potem dopiero zmienia się obroty na pompie na normalne tzn. 3 krotnie mniejsze niż wału korbowego. Wydajność pompy po tym zabiegu często jest większa niż na tej chujni z blaszek. 

  • Like 1
Dnia 6.08.2022 o 02:13, Roman176 napisał:

mało tego narośli na chłodnicy bloku pompie ładnie to wygląda ...  sąsiad kupił taki kombajn od januszy   wymienił na płyn siecze a tu mu się kombajn grzeje  sprawdza co jest grane a w chłodnicy kit rdzawy bo płyn wszystko rozpuścił 

daj więcej szczegółów nie czaje 

Bo płyn rozpuszcza rdze ale nie kamienia,widocznie chłodnice przeżarło tylko rdzą zalazło to była szczelna i to są skutki jazdy na wodzie.Wszystko dobrze do czasu potem cały układ wody szlak trafia.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v