Skocz do zawartości

Zetor 7211



Głupie 50 tys  wydane ale...

Marzenia są po to by je spełniać. 😊

  • Like 12
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Tak samo jak np. budowa FSO i przyjęcie "za darmo" licencji GAZ-a M-20 której nakazał Stalin, zakup licencji na Fiata 125p który hitem nowoczesności nie był ale w zasadzie stworzył od podstaw przemysł motoryzacyjny w Polsce na wzór zachodni albo zakup licencji na Fiata 126 który był ostatnią wariacją Fiata 500 ale zmotoryzował Polskę. Gdyby Ursusowi udało się wprowadzić licencję na zgodnie z planem, zacząć produkcję na czas a potem rozwijać MF-a to byłby sukces fabryki.

W PRL-u nie było decyzji niepolitycznych 😉.

19 minut temu, slawek74 napisał:

I 🤔 rozwiń 🤔🤭

No kazanie w niedzielę, czyli mieszanina pieprzu z dżemem 😉.

12 minut temu, slawek74 napisał:

nie wiem co bierzesz albo przestań albo chociaż mniej 🤔

Ja też nie wiem co biorą Ci co tam chodzą 😉.

6 minut temu, hubertb napisał:

Były, kupowaliśmy licencje od np. Pioniera czy Fiata i one były oparte o fachowe opinie. Zakup tej licencji był po prostu głupi. 

Ale nawet jeśli to były profesjonalne opinie to nie odbywało się nic poza plecami PZPR. Zakup licencji MF był o tyle głupi że nikt nie spodziewał się że Ursus jej nie podoła.

8 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

To smutna prawda. Powód był chyba taki że Ursus miał za zadanie produkcję jedynie lub głównie na rynek krajowy, gdzie miał o wiele więcej odbiorców (PGR, RSP) niż analogicznie Zetor w Czechach. Ten drugi się starał bo żeby istnieć - musiał eksportować.

A to nie tak że z początku te silniki miały 76 KM (Z-7501) a potem coś pokombinowali z pompą lub rozrządem i miały już 82 KM (Z-8001) bez turbo??

Nie do końca. Silniki 7211 mają 65 KM, to jest 25% więcej niż C-360. Tej mocy UR1 mają też szersze i wyższe opony - lepszy uciąg. Kiedyś myślałem żeby zamienić C-360 na Z6945 ale w moim przypadku (ciężkie gleby) byłaby to różnica w zasadzie kosmetyczna w uciągu.

Każdy dobiera ciągnik do własnych potrzeb, silniki 7211 mają 62KM seria duża 80KM, przynajmniej typ 912. Czyli Zetorowi bliżej niż dalej do 360 tki.

9 godzin temu, hubertb napisał:

360 prędzej do 5211 można przystawiać 

Jak być bardziej precyzyjnym to tak, 5211 ma niby 45KM i tyle miały C355, 60 tka to sam nie wiem czym niby podniesli do 52, ale zetor 5211 jest coś około 800 kg cięższy od 60-tki, powiedzmy że 500kg. także czy nie mocniejszy ogólnie.

1 godzinę temu, mf362 napisał:

80 tka bez napędu to tylko na suchym bo trochę mokro i przód siedzi jadąc na pusto ( 7.50-20)

Na suchym i twardym podłożu, w świeżej orce trzyma go, bo to jest zbyt ciężki ciągnik jak na swoją moc, i przedni napęd nic za wiele nie pomoże w tym przypadku, co innego już 1012 1014. Ale faktycznie, jak się nie zapada to uciąg ma.

Edytowane przez Desperado
3 godziny temu, slawek74 napisał:

przejdź i zobacz albo zapytaj...

Robiłem to przez większość życia aż mi się gdzieś 10 lat temu oczy otworzyły. Polecam każdemu kto tam jeszcze chodzi, nie tylko turystycznie rzecz jasna 😉.

1 godzinę temu, mf362 napisał:

80 tka bez napędu to tylko na suchym bo trochę mokro i przód siedzi jadąc na pusto ( 7.50-20)

Dlatego dziś już się w zasadzie nie produkuje ciągników o tej mocy bez przedniego napędu. Ja mam w swojej 6.50 - dopiero padaka. Idą do wymiany na dniach.

1 godzinę temu, WitekRolnik napisał:

@mf362 Dlatego zakłada się balonówki rozmiar 11.5/80-15.3 i tego problemu praktycznie nie ma, sam mam 912 na balonach plus tur i trzeba być artystą, żeby utopić :D

Ja Ostrówka na takich oponach z przodu parę razy utopiłem 🤣.

21 minut temu, Desperado napisał:

silniki 7211 mają 62KM

W zależności kto mierzy jak pisał przedmówca, mają tez 65 KM albo i 66.

22 minuty temu, Desperado napisał:

seria duża 80KM

Pierwsze miały 76 KM. Ale to taka sama różnica jak pomiędzy 62 i 65 KM w silnikach Z-7201.

26 minut temu, Desperado napisał:

5211 ma niby 45KM i tyle miały C355, 60 tka to sam nie wiem czym niby podniesli do 52,

C-4011 miały też 45 KM. W siuntce podnieśli zmianą faz rozrządu i przełożeniami na zwolnicach ale to taka sama moc jak 155 KM w U1614. Teoria.

27 minut temu, Desperado napisał:

i przedni napęd nic za wiele nie pomoże w tym przypadku

Przedni napęd w każdym ciągniku poprawia trakcję. W ciągniku bez przedniego napędu tylna oś ma za zadanie ciągnąć to co na TUZ-ie i pchać silnik z przednią osią. W przypadku 4x4 przednia oś pomaga tylnej. O tym że poprawia trakcję jak ten sam moment obrotowy jest rozłożony na dwie osie też raczej nie ma co wspominać - to oczywistość.

13 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Dlatego dziś już się w zasadzie nie produkuje ciągników o tej mocy bez przedniego napędu

Do 1980 roku nawet zachodnie ciągniki z przednim napędem nie skręcały. Dopiero nowsze konstrukcje stały się zwinne. Dzisiejsze ciągniki mają takie bajery jak zawieszenie przednich kół niezależne. Można też dzięki systemom poziomowania żaglować ciężarem. 

1 godzinę temu, Kaszlak79 napisał:

Ja Ostrówka na takich oponach z przodu parę razy utopiłem 🤣.

No wiesz ja też parę razy utopiłem, nie mówię, że nie, dlatego w swoim komentarzu użyłem słów: "praktycznie nie ma" ale mam porównanie do 7.50x20 gdzie przez jeden sezon latałem na nich w turze to wiosną lub jesienią co rusz ojciec musiał przyjeżdżać i wyciągać lub ja jego także postanowiliśmy założyć balonówki i dopiero wtedy można było w miarę normalnie pracować.

Ostrówek to straszny ulep, maszyna ociężała. Trochę mokrego, pełna łyżka i przód siądzie. Ale mam do niego dostęp za cenę paliwa i ew. napraw. Przydaje się.

36 minut temu, jaco512 napisał:

4011 miały ten sam wałek rozrządu, różnica tylko w kącie wtrysku i podniesieniu obrotów znamionowych na 2200 w c360.

No to faktycznie podnieśli "moc"...

1 godzinę temu, hubertb napisał:

Dzisiejsze ciągniki mają takie bajery jak zawieszenie przednich kół niezależne. Można też dzięki systemom poziomowania żaglować ciężarem. 

Ano mają. I skrzynie bezstopniowe mają. Mój znajomy kupił Fendta Vario 360 KM, maszyna po 11.5 tys. godzin. 340 tys. netto 😜. Kto bogatemu zabroni.

 

Edytowane przez Kaszlak79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v