Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

54 minuty temu, Uziu92 napisał:

W narzędziowych mają i na wkrętarkę i na szlifierkę różne rozmiary.

Nie zapominaj w jakim regionie ja mieszkam. Tutaj w połowie sklepów jak powiem włosy murzyna, to nikt nie będzie wiedział o co mi chodzi

51 minut temu, slawek74 napisał:

ciekawe jak by jaki ,,murzyn,, coś takiego w sklepie kupował

Powiem Ci, że tak swiatopogladowo, to ja mam lewicowe poglądy, w niektórych sprawach nawet mocno, ale ta j**ana poprawność we wszystkim, to jest k**wa tak nachalna, tak głupia momentami, że szok.

U mnie na zadupiu na 3sklepy - w żadnym nie mieli. W jednym wiedzieli o co mi chodzi, a w jednym pytali "a do czego coś takiego jest?" 🤦

Musiałem jechać 30km do większego miasta. Poszedłem do Brico (największy sklep) no i włosy murzyna mieli tylko takie na szlifierkę (chyba 2szt leżały tylko). Na wiertarkę wziąłem takie o. Wydawało się spoko, bo zdaje się mniej sztywne. Ale ch*ja tam się nadaje - na tłoku robi mikroryski tak samo jak stalowa szczotka, a do tego czyści gorzej. A na tulei nie robi żadnej roboty. Do tego tuleje mi pozachodzily nie jak rdza, ale jak jakimś szorstkim osadem. ch*j wie jak to nazwać. Pod palcem takie szorstkie, nie za specjalnie chce schodzić. Po wyjęciu tłoków tuleje przesmarowalem olejem.

Pierwsze zdjęcie - szczotki

Drugie - tłok po szczotkach drucianych

Trzecie i czwarte - tłok po szczotkach silikonowych

Piąte - tłok tylko po chemi, ręcznej szczotce silikonowej i gąbkach

Szóste - tulej, która wtedy czyscilem chemia

Siódme - tulej, w której nic nie robiłem

Ósme - tulej czyszczona dziś szczotkami silikonowymi - nie było w zasadzie śladu, poprawiłem chemia i tak o.

Co z tym robić?

IMG_20240224_160318704_copy_1365x1958.jpg

IMG_20240224_155027937_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240224_154922255_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240224_154939535_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240224_155040968_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240224_155554251_copy_3060x1722.jpg

IMG_20240224_155657518_copy_1722x1620.jpg

IMG_20240224_155934374_copy_3060x1722.jpg

No i właśnie tak przetarłem, moczylem szmatke w oleju i przecierałem tuleje i górę bloku.

No i nie wiem czy aż tak niedokładnie bym to zrobił czy o co kaman. 

 

Podjechałem po inna chemię, to w jednym sklepie ani chemii, ani honownicy.

Dobra zamówiłem jakaś chemię właśnie typowo do czyszczenia takiego nagaru i honownice też. Dziś po południu będzie. Jutro będę walczył. Także dziś chyba cały wieczór oglądania filmów i honowaniu 😅

Edit

Honownice jednak omówiłem - na szybko sprawdziłem opinie w internetach i bardzo slabe. Coś lepszego mieli jednej firmy, ale też niespecjalnie byli w stanie powiedzieć jak to może z jakością wyglądać. Także narazie tylko chemię typowo do jakichś uszczelek, nagarów etc. Zamówiłem. Dziś przeczyszcze tym, co mam, jutro tym gównem i wtedy zobaczę jak to będzie wygladac

W sumie to źle się wyraziłem. Tzn nie tyle martwi mnie czy zrobię to dobrze, a bardziej to, że brak mi doświadczenia żeby to ocenić - czy jest ok, czy jest za słabo, czy jest za mocno. Tak samo jak z tłokami - przejechałem jeden szczotka druciana, drugi syntetyczna i mi się wydaje, że te ryski, które powstały, są na tyle drobne, że mogliby tak być. No ale może nam rację - wydaje mi się i może jednak, są za mocne. A spytać nie ma kogo. Ten mechanik, który oglądał tuleje widać, że nie chce się w to bawić, podjechał ze mną tylko dlatego, że to wujek polowicy, drugi z kolei od razu mówił żeby wymieniać kompletne zestawy, to jako się już z góry nastawił na to, to będzie cały czas szukać czegoś na poparcie. No i tak koniec końców zostaje z tym sam.

W ogóle kupiłem jakieś twardsze gąbki, takie "druciaki". Myślałem, że wyczyszcze ile się da, a jutro tym dedykowanym preparatem poprawie. No ale ch*ja to daje, nic nie schodzi. Chyba tylko mechanicznie można się tego pozbyć.

 

Aha - zamówiłem uszczelkę reinza - w lokalnym sklepie, cena ciut wyższa niż na necie, ale mniej roboty w razie zwrotu itd. 

Przyszedł środek. Poniżej jak to wygląda - syf został tak naprawdę tylko na denkach i na jednym tłoku z boku. Na tulejach w zasadzie chyba jakieś pojedyncze kropki tylko, ale już nie chciało mi się tego drzec - i tak mam już kostki poobijane. Tyle, że na raz nie ma szans - część na dwa razy, część na trzy schodziło. No i paczka gąbek z biedry. 

Zejść zeszło ok, ale niestety jak to wszystko dokładnie wymylem kilkoma środkami, to pierwsza i druga(od kabiny) tulej wyglądają chyba dość kiepsko. Na pierwszej pod palcem zdaje mi się, że czuć rysy (na foto to wyszło, że są za***iste rysy, w rzeczywistości zdaje mi się, że w dwóch - trzech miejscach coś delikatnie czuje pod palcem). Na drugiej tak jak widać, ale pod palcem nic nie czuc. Reszta też tak jak widać - wyglądaj chyba ok, nawet honowanie jeszcze dobrze widoczne. No i co z tym fantem teraz zrobić? 

Zdjęcia tulei od przodu silnika 6,5,4,3,2,1,1,1

IMG_20240227_175904602_copy_918x1632.jpg

IMG_20240227_173237645_copy_1377x2448.jpg

IMG_20240227_173233403_copy_1377x2448.jpg

IMG_20240227_173216901_copy_1377x2448.jpg

IMG_20240227_173204585_copy_1377x2448.jpg

IMG_20240227_174257719_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174250852_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174243847_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174231428_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174218859_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174818686_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174407114_copy_1722x3060.jpg

IMG_20240227_174152369_copy_1722x3060.jpg

Edytowane przez daron64

Mały update, choć mało ważny.

Kupiłem honownice i trochę przejechałem 3 najgorzej wyglądające tuleje. W międzyczasie rozwaliłem sobie kolano, także robota stoi, bo nie idzie klęknąć, a nawet jak kucne, to boli. Tyle czasu w wolnych chwilach jeszcze czyscilem wszystko dokładniej.

Takie pytania:

- czy przelecieć honownica wszystkie, czy jak widać na nich delikatne ślady honowania jeszcze, to nie zaczepiac? Te, które przejechałem, to jedna była z rysa, a druga z rdzawym nalotem. Na zdjęciu kiepsko widać, to nie wrzucam - wyszło mi tak jakby troszkę zbyt mały kąt przecięcia linii w porównaniu to tego, co widziałem na necie i nie widać tak dobrze przecinania tych linii

- moment dokręcenia dla silnika d358, to 140Nm w 3krokach dla głowicy i 25Nm + 120° dla korbowodów?

- czy wymieniać śruby od głowicy i od korbowodów? Bo na internecie różnie pisali

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v