Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Pany, a tak w nie o innej sprawie - sterowanie zewnętrzne hydrauliki. Mam wersję że krótka linka (10). Pękło mi na elemencie 7. Samo cięgła bowdena (dopiero się dowiedziałem, że tak się to nazywa 😅) dostępne, ale już reszty elementów nie znalazłem. Myślicie, że zdałoby egzamin jakby tam zwykła rurkę postarał się dorobić, żeby linka w tym chodziła? Bo bez rurki niestety jest za miękka. No i się zastanawiam (może ktoś wymieniał ten element), czy wydawać 200zl na linkę + rzeźbić rurkę, czy spróbować dorobić na sztywno - tzn żeby nie było na linkę, tylko na dźwignie, jak dorabiają do małych zetorkow itd? 

Początkowo myślałem, że kupię ta dłuższą linkę i przeniose na tył błotnika, bo tu gdzie jest teraz - z boku od środka, to już raz bym sam się zabił tym gównem. No ale potem zobaczyłem, że ten element 7 jest zmasakrowany, a on tam ma i jakieś plastikowe nakretki itd i trochę się boje, że tylko czas zmarnuje 🤨 narazie odpalę go bez zbiornika i jak przeparkuje, to znowu zdejmę koło, to może uda się dojść do dźwigni z tyłu od zmiany biegów, żeby ta wajcha tak mi nie latała, ale z tego co zaglądałem, to i tak ciężka sprawa z dojściem, nawet bez baku i koła, bo trzeba by y wszystkie cięgła rozpinać, a tak sworznie niektóre to tak wyglądają, że boje się, że polegnę.

IMG_20240125_085355595_copy_1593x1835.jpg

post-153555-0-59654100-1433338560.jpg

Sama linka to nie problem, bo jest dostępna. Problemem jest ten element od linki, do widełek, bo to taka jakby rurka, na końcach z plastikowymi nakrętkami. Pomyślę. Zbiornik jednak zakładam, bo tam do tych wajcha nie ma opcji żeby dojść. Trzeba by wszystko rozbierać w mak. A aż tak mnie to nie wk***ia. 

Problem jest inny - byłem wczoraj u znajomego mechanika, który mi że wszystkim pomaga, no i nie było jakiegoś entuzjazmu - chyba będzie trzeba szukać kogoś innego. Tylko weź znajdź kogoś na nie za pół roku 🤷 a nie chciałbym tego zostawiać na później, bo wiadomo jak to jest

Jakoś odpaliłem, ale oczywiscie samostart + prostownik z rozruchem. Na naładowanym aku bardzo slabo kręci, bez wspomagania jedna wielka chujnia. Po odpaleniu, jak już się uspokoił, to wydaje mi się, że mniej dymku puszcza..j

Ale oczywiście jeszcze nie zacząłem robić remontu, a już straty - zachaczylem przy wjeżdżaniu kominem i ujebawszy kolektor, tzn te kolanko, na które przychodzi tłumik. No i chyba trzeba będzie kupować drugie bo tutaj od strony głowicy miał już pęknięcie wzdłuż i do tego ścianka cieniutka jak papier - ale tylko z jednej strony 🤔

Oprócz tego przestał pokazywać ilość paliwa - pokazuje max, a przewody tylko odłączyłem i podłączyłem jak były. Chyba, że przy zakładaniu zbiornika (niech ch*j strzeli tego, kto wymyślił taki sposób montażu/demontażu zbiornika) coś urwałem. Oczywiście zbiornik i tak będę musiał zrzucać chyba - zapomniałem założyć tej rurki od odpowietrzenia, a za Chiny ludowe nie mogę tam nałożyć węża - jest za sztywny i za mało miejsca na rękę. 

No ale ciągnik przestawiony, jutro zabieram się za rozbierania, przedzwonie do warsztatu jak oni pracują, to może przed weekendowym wyjazdem jeszcze bym podrzucil na zakład te głowice. Miałbym spokojniejsza głowę.

A co do mechanika, to jeszcze skrzynia, bym zrozumiał, ale silnik? Muszę zagadać z wujkiem polowicy - bdb mechanik, ale już niespecjalnie robi po ludziach, ale może się skusi na łatwe, szybkie pieniądze. 

Najgorsze, że numery też mogą nie być do końca miarodajne. Korpus i tabliczka mogą być od dobrej pompy, a jak pompiarz kombinował po taniości, to mogą być różne wnętrzności z różnych pomp. 

 

 

W pliku pdf dla 956 xl jest ta pompa 

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://pruefberichte.dlg.org/filestorage/Harvester-IH_956_XL_Nr880_1983-engl.pdf&ved=2ahUKEwii4vWHmPmDAxVWcvEDHciOAbE4ChAWegQICRAB&usg=AOvVaw2ekMKoECDL6PrA5f7Ts4Dl

 

Z internetu dla 955 z silnikiem d358

Były takia pompa i wtryski:

  • Bosch-Verteiler-Einspritzpumpe, Typ: EP VA 6 100 H 1100 CR 87-2
  • Bosch-Einspritzdüse, Typ: DLLA 150 S 690

A dla 955 z silnikiem d310

  • Bosch-Verteiler-Einspritzpumpe, Typ: EP VA 6 100 H 1150 CR 79/1
  • Bosch-Einspritzdüse, Typ: DLL 150 S 716
Edytowane przez Alchemik

Nie wiem czemu zdjęcie tej klawiatury tak strasznie mi wyglądało, jak to tylko parę śrub 🤦

Kolejność dokręcania widziałem, dzięki

W ogóle śruby jakieś chyba calowe gówno? 21 ciut za duży, 20 ciut za mały, choć na jedną śrubę wszedł, na drugą już nie chce..ehh

Wróć - 20

Edytowane przez daron64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v