Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Można powiedzieć, że sukces. Palnik, młotek, przecinak - niezastąpione na gospodarce 😅

Teraz tylko cosmz tymi pourywanymi trzeba zrobić. Spróbuję grzać i może wykrece. Jak nie to chyba trzeba będzie ściąć, rozwiercić i gwintować.

Aha i chyba znalazłem źródło wycieku.

 

IMG_20230404_104132457_copy_918x1632.jpg

IMG_20230404_104121363_copy_918x1632.jpg

A co do samochodu, to byłem u kolesia, litry specjalizuje się w Volvo i nie znalazł przyczyn tzn znalazł, ale jednak nie to.

3 minuty temu, daron64 napisał:

Można powiedzieć, że sukces. Palnik, młotek, przecinak - niezastąpione na gospodarce 😅

Teraz tylko cosmz tymi pourywanymi trzeba zrobić. Spróbuję grzać i może wykrece. Jak nie to chyba trzeba będzie ściąć, rozwiercić i gwintować.

Aha i chyba znalazłem źródło wycieku.

 

IMG_20230404_104132457_copy_918x1632.jpg

IMG_20230404_104121363_copy_918x1632.jpg

A co do samochodu, to byłem u kolesia, litry specjalizuje się w Volvo i nie znalazł przyczyn tzn znalazł, ale jednak nie to.

Tym otworem leci? 

Mówią że jak pompa puści to tym otworem będzie ciekła więc może być to prawda.

A co do śrub może nakrętki przyspawać i próbować odkręcić 🤔

Co do odpalania Volvo, to nie wiem jaki tam silnik siedzi. Jak kręci, nie ma błędów i nie odpala , a po czasie od strzała to taki obiaw potrafi dać czujnik położenia wału ( może rozrządu zależnie od silnika) 

Jak to diesel CR, to dochodzi kwestia ciśnienia na szynie CR, czy nabija odpowiednie, a czasami rozrusznik, potrafi krecic za wolno i na ciepłym nie podaje paliwa dopuki silnik nie uzyska odpowiednich obrotów. ( Można na chwilę oszukać czujnik temperatury ( dla zimnego podaje paliwo od niższych obrotów), ale nie koniecznie ten od wskaźnika, tylko ten co korzysta z niego komputer - czasami są osobne)

Jak benzyna, to cewkę zapłonowa, czy moduł można podmienić. 

Edytowane przez Alchemik
1 minutę temu, Alchemik napisał:

Co do odpalania Volvo, to nie wiem jaki tam silnik siedzi. Jak kręci, nie ma błędów i nie odpala , a po czasie od strzała to taki obiaw potrafi dać czujnik położenia wału ( może rozrządu zależnie od silnika) 

2.5T benzyna/gaz. W ogóle nie kreci. Tylko przekaźnik słychać po przekręceniu kluczyka i tyle, nie dzieje się nic. 

Tam gdzie wstawiałem, to koleś specjalizyje się w Volvo, tylko te auta robi i mówił, że nie może znaleźć jednoznacznie co jest przyczyną. Mówił, że Aku ma walnięta cele i strasznie masa się grzeje i cos tam jeszcze - wymienił Aku, to dwa miesiące było ok i z dwa tygodnie temu pod sklepem mi nie odpalił, a wczoraj pod domem. 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

ten otwór w pompie właśnie po to jest, jak puści uszczelnienie to nim wycieka płyn. Śruby się daje na smar najlepiej ceramiczny, później się odkręcają bez takich przeżyć, a nie suche w brudny zardzewiały gwint i heja, kultura napraw u niektórych jest niska. Albo jeszcze kleju najebie nie wiadomo po co nie tam gdzie trzeba.

Teraz jak popatrzyłem po ogłoszeniach to widzę właśnie, że wszędzie jest ten otwór. Tylko tam wygląda jak fabryczny, a u mnie jakby ktoś go śrubokrętem wybił 🤦 pewnie zależy jaki zamiennik kto wstawił.

 

Pomierzylem pompę, sprawdzam na necie - no i nie znalazlem o dokładnie takich wymiarach 🤦 jak pasuje całkowita wysokość, to wysokość do pierścienia jest inna. Jak pasuje do pierścienia, to całkowita jest inna, jak pasuje do pierścienia, to grubość pierścienia jest inna, to szerokość wirnika inna, to nie podane żadne wymiary. Ale wydaje mi się, że otwory będą wszędzie takie same, to aby odległość do krawędzi pierścienia mocującego była taka sama i średnica wirnika. Reszta powinna pasować i pewnie przez błąd pomiarów się różni. 

 

Edit

Zamówiona. Pomierzylem. Zadzwoniłem do jednego ze sklepów, pan spytał o kilka wymiarów, podalem. Dziś ma wysłać - z wysyłką niecałe 270zl

Edytowane przez daron64

Grzalem - nic. Przyspawałem nakrętkę - ukręcila się śruba zaraz za nakrętka. 

Opcje widzę dwie:

- tak jak powinno się zrobić, czyli jak sądzę ściąć, rozwiercić, spróbować wykręcić, a jak nie pójdzie to przegwintowac 

- tak jak nie powinno, ale jest z tym mniej roboty - do pourywanych szpilek przyspawać śruby (nawet mniejsze)i oszlifować, a potem pompę dociągać z wyczuciem. Myślicie, że zda egzamin? Wiem, że to druciarstwo, ale najmniej skomplikowane 😐

Pourywane śruby są na tyle długie, że pompa będzie na nich siedzieć, cieńsza śruba tylko by dociskała pompę do korpusu

13 minut temu, daron64 napisał:

tak jak nie powinno, ale jest z tym mniej roboty - do pourywanych szpilek przyspawać śruby (nawet mniejsze)i oszlifować, a potem pompę dociągać z wyczuciem. Myślicie, że zda egzamin? Wiem, że to druciarstwo, ale najmniej skomplikowane 😐

wypali, dlaczego nie

13 minut temu, daron64 napisał:

czyli jak sądzę ściąć, rozwiercić, spróbować wykręcić, a jak nie pójdzie to przegwintowac 

po co ścinać, jeśli wystaje to teraz masz za co kluczem złapać

daron64 napisał:

- tak jak nie powinno, ale jest z tym mniej roboty - do pourywanych szpilek przyspawać śruby (nawet mniejsze)i oszlifować, a potem pompę dociągać z wyczuciem. Myślicie, że zda egzamin? Wiem, że to druciarstwo, ale najmniej skomplikowane 😐 Pourywane śruby są na tyle długie, że pompa będzie na nich siedzieć, cieńsza śruba tylko by dociskała pompę do korpusu

na takie coś nawet ja druciaż i partacz bym nie wpadł, z tego co widzę to masz tam dobre dojście to ja bym próbował rozwiercić wykretakami spróbować a jak nie pojdzie to rozwiercić takim wiertlem że zostanie sam gwint i go wydłubać

  • Like 1
19 minut temu, bratrolnika napisał:

po co ścinać, jeśli wystaje to teraz masz za co kluczem złapać

Tylko, że to łapanie nic nie daje, bo są tak za***ane, że nie idzie odkręcić. Przyspawałem nakrętkę, grzalem resztę, opukalem, to się śruba za przyspawana nakrętka ukrecila

11 minut temu, robi57362 napisał:

na takie coś nawet ja druciaż i partacz bym nie wpadł, z tego co widzę to masz tam dobre dojście to ja bym próbował rozwiercić wykretakami spróbować a jak nie pojdzie to rozwiercić takim wiertlem że zostanie sam gwint i go wydłubać

Dojscie jako takie jest. Bardziej się boje, że nierówno rozwierce, nie będzie chciało wyjść i tylko popierdole.

 

No i dwie z tych trzech idą dość głęboko - dużo rozwiercania - jedna z 6-7cm, to nie widzę tego, żebym to zrobił prosto. Dwie przechodzą przez cały taki korpus i dopiero w bloku mają gwint.

Edytowane przez daron64
2 godziny temu, daron64 napisał:

Tylko, że to łapanie nic nie daje, bo są tak za***ane, że nie idzie odkręcić. Przyspawałem nakrętkę, grzalem resztę, opukalem, to się śruba za przyspawana nakrętka ukrecila

Dojscie jako takie jest. Bardziej się boje, że nierówno rozwierce, nie będzie chciało wyjść i tylko popierdole.

 

No i dwie z tych trzech idą dość głęboko - dużo rozwiercania - jedna z 6-7cm, to nie widzę tego, żebym to zrobił prosto. Dwie przechodzą przez cały taki korpus i dopiero w bloku mają gwint.

Dla pewności sprawdź czy to normalne śruby m8, czy calowe

2 godziny temu, bratrolnika napisał:

to jak masz jeszcze bardziej zj***ć, 

No tego się boje. Tak realnie patrząc na swoje umiejętności, to nie widzę tego rozwiercania.

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

też bym przyspawał. 

Tak to się chyba skończy. W czwartek będę w domu, to już pompa powinna przyjsc. 

43 minuty temu, jaco512 napisał:

Dla pewności sprawdź czy to normalne śruby m8, czy calowe

Jeśli będę dospawywal, to bez znaczenia. Ale fakt nie mierzyłem ich, lepek jest na 13, ale czy śruba 8, to nie wiem

Zegara nie ma - jeszcze nie kupiłem drugiego. Najpierw nienkoglemcznalezc takiego jak byl -wyskalowany do 32km i dalej jeszcze kilka kresek jest - wiekszosc dostępnych jest do 26. Ale.telefonem sprawdziłem i te 30 to w ogóle max, także ja dobrą sprawę nie wiem jaki ten zegar być powinien 🤷

A ile mogłem zrobić 🤔🤔 troszkę przy sianie, troszkę w żniwa, talerzówka 8ha, pług 8ha, uprawa 8 ha, talerzówka 6ha i walnął wtedy


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v