Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Dnia 9.09.2022 o 12:27, daron64 napisał:

Zamówiłem z allegro z mizaru. Ciut drożej, ale z wysylka taniej. Na poniedziałek na być.

 

U siebie mam śrubę nad mocowaniem śruby rzymskiej i też nie wiem od czego. Znajomy mówił, że kiedyś po kupnie dolało tam olej, ale ile tam powinno być itd to nie mam pojęcia.

Było poszukać używki. 

U tego gościa jest sporo części do Casa. 

https://www.olx.pl/d/oferta/case-5150-maxxum-5140-tryb-tryby-napedu-do-skrzynia-biegow-40km-h-komp-CID757-IDGiPmn.html

Jest tu sporo osób, które trochę się znają na temacie. Odkryłem w końcu przyczynę martwego obrotomierza, rozleciała się przekładnia. I teraz mam zagwozdkę, kupić najtańszą za 135zł czy najdroższą jaką znalazłem za 360zł? Różnica jakości wykonania jest aż tak znaczna że różnica w cenie jest prawie trzykrotna?

@daron64 sam dopiero zwróciłem uwagę, że mam obrotomierz wyskalowany na 20km/h, czyli pewnie był już kiedyś wymieniany. Mi to nie przeszkadza, bo mam kompa na prawym słupku który bardzo dokładnie wskazuje prędkość a obrotomierz ma wskazywać obroty i to jest najważniejsze. :) 

https://allegro.pl/oferta/przekladnia-katowa-obrotomierza-3141349r92-case-ih-11517825747?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=lvsku&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjwm8WZBhBUEiwA178UnH51jfnxXtjIdJs_CB7yBD0IQGE5f7FbyYm3Rzb1ihre0i4UjBYsKBoCSAsQAvD_BwE

https://www.strefarolnika.pl/pl/p/PRZEKLADNIA-KATOWA-LICZNIKA-OBROTOMIERZA-CASE-433%2C-633%2C-733%2C-833%2C-440%2C-540%2C-640%2C-740%2C-840%2C-940%2C-743%2C-743XL%2C-644%2C-744%2C-844%2C-844XL%2C-745S%2C-745XL%2C-845-3141349R92/5086?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=6067690642&gclid=CjwKCAjwm8WZBhBUEiwA178UnO3T7W3TQLmvbDRSO51ZKIIew-8KEJedX_27UHDFiUxtOlY3QtEbVxoCjE8QAvD_BwE

 

Mnie też to wkurw zwlaszcza jak pracuje z jakimiś maszynami z wałkiem, na słuch trza obroty dobierać. Ja już sporo wcześniej jeździłem i po samej prędkości dobiorę obroty, bo na 2000rpm traktor rozwija równe prędkości, czyli z każdym kolejnym przełożeniem 4km, 5km, 6km i tak dalej. No ale obrotomierz jest już w trakcie naprawy tylko jakoś szkoda mi wywalić cztery paki na taki pizdziczek w postaci tej przekładni i muszę się z tym przespać :P Akurat teraz nic już nie robię w polu więc rozejrze się jeszcze może coś taniej się znajdzie co trochę pochodzi.

20 minut temu, hubertb napisał:

A nie można zamocować tam prędkościomierza od np. roweru ?

Hubert już (chyba) parę razy pisałem, że nie chodzi mi o prędkość tylko o obroty, a nie wiem czy zegar różni się tylko wyskalowaniem prędkości i czy jak założę tej wyskalowany do 2x km/h, to czy obroty będą się napewno zgadzać.

Po zdjęciach swojego i tego do 20 paru km niby wartości obrotów są w tych samych miejscach

Edytowane przez daron64

Według mnie obroty nie będą się różnić, natomiast prędkość będzie odbiegać. Gdyż jak sama nazwa mówi obrotomierz zwykle(co w cale nie jest oczywiste u amerykanów) mierzy prędkość obrotową bez względnie w stosunku do wału silnika natomiast WZGLĘDNIE podaje prędkość ciągnika. Ta zależy bowiem od rozmiaru ogumienia i zastosowanych przełożeń skrzyni. Dla tego doradzam kupno najtańszego obrotomierza i dołożenia prędkościomierza. 

 

Ne wiem co się tak na te prędkość uwzieliscie. Mi chodzi tylko o obroty. Może w tym miesiącu będę widział tego kumpla, od którego kupiłem ciągnik, a chyba miał kupiony nowy, tylko właśnie wyskalowany do 20paru km. Tylko za Chiny nie pamiętam czy nie założył tylko że względu na te prędkość, czy coś budowa sam licznik się różnił 🤔

A odnośnie pomp wtryskowych. W tych modelach między 95x a 105x różnica jest tylko w jej ustawieniu? Konkretnie chodzi mi o to, że po orce zimowej będę powoli się zabierał za niego i widziałem na olx koleżka jakiś oferuje pompy po regeneracji. Jeszcze do niego nie dzwoniłem co i jak. Chodzi mi o to, czy te pompy są zamienne p&p - wywalam moja, wstawiam od 105x i gra i buczy? Czy np od polifta pompa podejdzie? Czy może w ogóle lepiej swoją oddać do regeneracji i poprosić, żeby ustawili ja jak w 105x?

Sam się nie tkam do takich rzeczy nawet. 

Dzwoniłem teraz do jakiegoś zakładu, co miał dobre opinie. Chłopak kazał podesłać zdjęcie i oddzwonił, że tych pomp nie robią. Tzn robią, ale na zasadzie, że jakoś je przerabiają, bo do regeneracji części nie ma. Potem w razie czegoś po ich "przeróbce" jest ona regenerowalna. Czas oczekiwania 2-3tug, koszt 4-4.5k..o szczegóły przeróbki nie pytałem, bo i tak nic by mi to nie powiedziało. 

Na grupie na srajbuku rozmawiałem z jakimś chłopakiem, co w swoim 1056 przedluftowy robił silnik, to mówił, że regenerował normalnie w tamtym roku pompe i ~3.5k go to wyszło. 

Teraz dzwoniłem do tego chłopaka z ogłoszenia z olx i mówił, że normalnie regenerują te pompy. Na pytanie o to w koło jakich kwot najczęściej kręci się koszt regeneracji tej pompy nie odpowiedział. Tylko, że każda jest inna itd itd. Ale można wysłać, oni sprawdza, wycenia. Jeśli jakaś pierdoła to w okolicach tygodnia cała impreza. 

Wieczorem wrócę do mieszkania to szkrabne jakiegoś posta na grupie, zobaczymy co mądrzejsi podpowiedza. 

Jak go brałem to liczyłem się z tym, że pompa i wtryski do zrobienia będą. Liczyłem się też z tym, że nie będzie to kosztować tyle co do zwykłej sekcyjnej, ale tak szczerze ponad 4k to tak niemało. Dużo samostartu można za to kupić 😅

Edytowane przez daron64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v