Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, konteno napisał(a):

fajna 6setka w 6 cylindrach jak ma @slawek74 lub @Krzysztof81 to wszystko co by ci wystarczyło tylko to też bedzie miało swoje lata 

Mi by ten, co mam, wystarczył w zupełności. Zobaczę - jak się nie sprzeda, to w sobotę skoczę po ta pompę. Jeszcze się zastanawiam nad tym wałem, ale czy jest sens kupować "na zapas"? Ale z drugiej strony 1200zl to też za darmo. Tylko nie wiem, który szlif

 

No także ten - pojechałem, zapłaciłem, zabrałem. Czy zrobiłem interes życia (no dobra - roku), czy wpierdolilem w błoto 2.5k okaże się pod koniec maja. Mam urlop, to podmienie i zobaczę co to się będzie działo. Byłoby miło, jakby zagralo wszystko. A to w ogóle pompa od 1056 - taka sama, ale powinno być 10koni więcej. 

Facet mówił, że o pompę parę osób pytało, jeden nawet w sobotę z rana jak jechałem, o resztę gratów niby nikt nie dzwonił, a ogłoszenie już chwilę wisi. Mógł ściemniać, ale nie musiał, bo i tak byłem zdecydowany ją wziąć. 

daron64

Opublikowano (edytowane)

W dniu 17.05.2025 o 19:28, mf362 napisał(a):

Ta pompa podejdzie bez przeróbek i ingerencji w kąt wtrysku / ustawienie rozrządu? 

Z tego, co kiedyś czytałem, to jest całkowicie p&p - wyciagam stara, wkładam nowa i po zawodach. Różnica w mocy ma wynikać z ustawienia samej pompy. 

Porobiłem zabiegi ostatnie, to teraz będę miał czas jeszcze poczytać. Ciągnik do drugiej połowy sierpnia nie będzie miał nic pilnego do roboty to tyle mam czasu na ogarnięcie tego.

17 godzin temu, jahooo napisał(a):

czasem pompa na oko taka sama, a różni się na przykład zakresem obrotów albo ma w środku regulator kąta wtrysku z innymi nastawami

 

Te akurat mechanicznie niby są identycznie i różnica tylko w ustawieniu.

10 godzin temu, jaco512 napisał(a):

dla 955 dawka to 51(+/-2)mm3 i kąt wtrysku 14 stopni, dla 1055 53,5mm3 i kąt 14 stopni

Dzięki Ci, dobry człowieku.

Ot kurcze a mi się wydaje, że gdzieś przedtem widziałem, że kat coś koło 18st 🤔 ale z moja skleroza to to, że coś mi się wydaje akurat o niczym nie świadczy 

Edytowane przez daron64
daron64

Opublikowano (edytowane)

Pompa założona. Odpalił, chodzi. Mechanik mówi, że jego zdaniem reakcja na gaz jest zauważalnie lepsza. Cały czas na szaro podkapca. 

Najgorzej, że teraz nie będę miał żadnej roboty, żeby dać mu trochę w pędzel, zobaczyć jak będzie chodzić. Dopiero uprawki pozniwne najwcześniej.

No i jak będę miał chwilę, to muszę jeszcze ten kat wtrysku zobaczyć.

Mechanik wziął 4stowki - ~2.5h roboty, dwie osoby, z dojazdem. Nie wiem czy to dużo, czy mało. Ale po tym jak się ostatnio dwa razy pier**lilem sam z odpowietrzeniem go, to wolałem już się z tym nie męczyć.

Edytowane przez daron64
  • Like 1

Pompa wtryskowa po regeneracji ciągle leje z odpowietrznika. Teraz już bardzo obficie, cały bok ciągnika zarzygany ropą a poza tym na obrotach zbliżonych do 1000 bez obciążenia w taki dziwny sposób faluje, jakby nie chodził jeden gar. Mocy mu nie brakuje, czy to w orce czy w kosiarce idzie jak wściekły, spalanie również jest w porządku bo monitoruję to na bieżąco.

Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy?

KlimekPL napisał:

Pompa wtryskowa po regeneracji ciągle leje z odpowietrznika. Teraz już bardzo obficie, cały bok ciągnika zarzygany ropą a poza tym na obrotach zbliżonych do 1000 bez obciążenia w taki dziwny sposób faluje, jakby nie chodził jeden gar. Mocy mu nie brakuje, czy to w orce czy w kosiarce idzie jak wściekły, spalanie również jest w porządku bo monitoruję to na bieżąco.

Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy?

Ustawiłeś kąt wtrysku ? Też mam zrobioną pompę , ustawiłem kąt wtrysku i ustało falowanie, może takie delikatne czasem się pojawi. Możesz sprawdzić czy dźwignia od gaszenia się cofa do końca bo to też może być powód falowania obrotów. Z tego co wiem to jak są końcówki wtryskiwacza nie oryginalne to też falują obroty. Jedynie oryginale Bosch i podobno chodzą jak trzeba

W case 856 jest i pompa ve - EP VE 4 11 F 1150 R 140

a do tego ,,odpowietrzenia" to paliwo może przejść tyko chyba przez ,,pręcik" i jego uszczelnienie, który ślizga się po rampie od trzpienia LDA ( korekcja dawki po ciśnieniu doładowania). Można z ciekawości odkręcić śruby z góry i wyjąć membrany z trzpieniem od LDA i zobaczyć co tam widać.( ale nie będzie widać zbyt wiele i nie da się naprawic bez otwierania całej pompy) byle nie zgubić podkładek, sprężyny i włożyć membrane z trzpieniem strona która była ( czasami trzpieniem nie jest symetryczny! ) 

Można poszukać wpisujac w wyszukiwarkę: boost pin golf TD - jest sporo zdjęć jak to wyglada i opisy.

download-36.jpeg

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1

No i znowu zero powiadomień, że coś ktoś pisze w temacie 😐

 

Pojeździłem i zauważyłem, że na takich średnich obrotach mi przerywa. 

- stoi na biegu jałowym - rowno chodzi

- jadę że stała prędkością obrotową na takich średnich/niskich obrotach (tylko na takich to występuje), to raz na powiedzmy 10 sekundy tak jakby delikatnie przerwał - coś jak czasem jak filterek w pomoce zawalony, albo jakby się przypowietrzal, ale trwa to dosłownie pół sekundy, czy tam sekundę. Potem znowu te 10 - 20 sekund chodzi równo i znowu lekkie przerwanie. 

- jazda ze stałymi wysokimi obrotami - nic się nie dzieje

- jazda z jednostajnym przyspieszaniem - nic się nie dzieje 

 

Pany, w ciężkiej robocie zaczęła mi kopcić turbina. Po zajrzeniu do środka okazało się że wirnik ma spory luz, czyli ta sama usterka co jakieś 3 lata temu gdy była oddawana do regeneracji. 

Zawiozłem ją do innego zakładu niż ostatnio i majster stwierdził że turbina się zatarła.

I teraz pytanie, co sie mogło odjaniepawlić? Gdzie szukać przyczyn braku lub niedostatecznego smarowania? Jak w ogóle stwierdzić czy smarowanie jest poprawne?

Ze 3 tygodnie temu wymieniłem olej z turdusa na Mannol 15W40 ale to chyba nie jest przyczyną.

Chyba że to Turdus jest przyczyną 🤭

Edytowane przez KlimekPL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v