Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

W sklepie jak byłem ostatnio jak myślałem, że zgubiłem ta śrubę, to niby gdzieś tam znalazl w katalogu jaki to gwint konkretnie, ale nawet nie zapisałem sobie wtedy

2 godziny temu, jaco512 napisał:

Od biedy można nawiercić ten korek z bloku i nagwintować otwór pod kranik z ursusa

Tak też myślałem zrobić. Ale jak to zawsze - przypomina sobie człowiek o tym dopiero jak trzeba ten płyn spuścić i wtedy jest rzucanie ujami i urwami 

Pisałem tam kiedyś o sworzniach tylniego zaczepu transportowego - nowe teraz ponad 480zl x 2szt. 

Mam nadzieję, że to wystarcz. Niecałe 50zł sworznie + dwie godziny swojego czasu + troszkę tarczy, parę elektrod, troszkę farby (wiadomo, że się zedrze, ale choć tak od razu rdzewieć nie będzie). Czyli łącznie liczę jakieś ze 120zl.

 

IMG_20240822_113612766_copy_918x1632.jpg

IMG_20240822_113922007_copy_1632x918.jpg

IMG_20240822_132632676_HDR_copy_1632x918.jpg

IMG_20240822_135849607_copy_1632x918.jpg

  • Thanks 1

Miałeś ten zaczep w komplecie z ciągnikiem czy gdzieś dorwałeś? Szukam takiego odkąd mam case ale dorwać nigdzie nie mogę. Są na necie tylko jakieś samoróbki sztywne nieobracane a takie średnio mnie interesują, obrót musi być

Dnia 24.08.2024 o 21:26, ursusek-360 napisał:

Polecisz jakiś olej do przedniego mostu? Dziś w sklepie mieli tylko gl4 80w90 i powiem że dramat, coś trzeszczy i skrzypi Starego wyleciało coś ok litra ale była cisza , niby nowy a gorszy

hipol 85W140 bedzie w zupełności wystarczający, nie trzeba szukać żadnych drogich wynalazków

5 godzin temu, KlimekPL napisał:

hipol 85W140 bedzie w zupełności wystarczający, nie trzeba szukać żadnych drogich wynalazków

A tam jest jeden rodzaj przedniego napędu? W innym ciągniku, ale w starociu ojca od steyr można spotkać wersję z blokada na tarczkach gdzie przychodzi olej z dodatkiem LS, a są też przednie osie bez blokady gdzie zalecają zupełnie inny olej. 

Nie wiem czy tu były mosty z blokada.

 

Case po lżejszych pracach poszedł na delikatne przetarcie w talerzowce. 7ha w sumie na 3 razy sobie rozbiłem, jezdzone bez palowania. Jak dobrze się rozgrzał, to na wolnych obrotach (tzn staje, wrzucam luz i ciągnik pyrka sobie na biegu jałowym, bez gazu) mrugała kontrolka ciśnienia oleju. Nawet bardzo delikatne dodanie gazu  i kontrolka gasla. Na zimnym silniku nic takiego nie ma miejsca. Powychodziły też gdzieniegdzie jakieś delikatne zapocenia.

Poza tym nic jakiegoś niepokojącego nie zauważyłem - nie grzeje się, nie kopci, reakcja na gaz tak jak widać 👇👇👇 Przygazowki tylko na potrzeby nagrania, tak to spokojnie jeździłem - bieg 2szosowa na zwalniaczu ~7.5-8km/h - nie mam obrotomierza, także nie wiem jakie były dokładnie obroty, ale pod nogą jeszcze sporo miałem - na pełnym gazie ~11km/h wyciągał (też tylko na potrzeby sprawdzenia). Oleju nie wziął nic, co by było zauważalne, płynu też nie zauważyłem żeby ubyło. Spalania nie mierzyłem jeszcze.

Po robocie zmieniłem olej z filtrem i filtry paliwa. Filtr płynu wcześniej zmieniony przy zalewaniu świeżego. Jeszcze filtr powietrza chyba wymienię. Niby nie jest zwalony, ale w sumie już dawno jak go zmieniałem.

Teraz zmieniłem uszczelke pod pokrywą od pompy, bo jak sprawdzałem czy jest dobrze ustawiona, to zruszalem stara i rzygalo tam olejem. No i tak gdzie jakieś zapocenie było, to patrzyłem jak dokręcone śruby są. No i, k**wa mać, WSZYSTKIE śruby od miski były nie dokręcone (nie, że luźne, ale nie dokręcone dobrze), to samo prawie wszystkie na kolektorach, odmie itp 😐

 

 

 

25 minut temu, daron64 napisał:

mrugała kontrolka ciśnienia oleju. Nawet bardzo delikatne dodanie gazu  i kontrolka gasla.

Chyba warto pomyśleć o wskaźniku ciśnienia oleju, chociaż tymczasowo, żeby widzieć co się dzieje. Będzie widać jak wygląda ciśnienie na wyższych obrotach itp. czy czujnik nie oszukuje, bo czasami potrafią wariować

1 godzinę temu, KlimekPL napisał:

Czemu nie działa ci obrotomierz?

Już jak kupiłem to nie dzialal. Nowy tysiaka. Zamienniki są, ale albo inaczej wyskalowane, albo do nowszych - tam przekładnia jest inaczej, w drugą stronę jakoś

1 godzinę temu, KlimekPL napisał:

turbo

To wolnossace

15 godzin temu, Alchemik napisał:

Chyba warto pomyśleć o wskaźniku ciśnienia oleju, chociaż tymczasowo

A w ogóle jak go się montuje? W miejsce czujniku zaniku?

Jak ten silnik widzę okazjonalnie i może ma dobre miejsca do wkręcenia gdzie indziej. Normalnie najlepiej chyba trójnik zamiast czujnika i w jedno odgałęzienie czujnik w druge zegar na przewodzie. Po remoncie i w sumie przed też przydatne żeby widzieć jakie faktycznie mamy ciśnienie w jakiej sytuacji. Tak wiemy tylko że ciśnienie jest, ale nie wiadomo czy na wysokich obrotach mamy 4 czy 1 (atmosferę, bar, kg/cm²)

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v