Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

No niestety - weze całe, chłodnica od dołu sucha. Wygląda na to, że korkiem i wężykiem wywala.

Termostat, czy być już czarnowidzem i uszczelka?

Jak w sobotę talerzowalem to nigdzie nie było widać żadnych wycieków. Temperatura niska, płyn chłodniczy - nie widać oleju, olej - wygląda ok.

Edytowane przez daron64

Nie sądzę. Tu jest mechanicznie wszystko.

Ostygł, wytarlem, odpaliłem - delikatnie na dole przy wężu zapocony, a tak to nie widać nigdzie nic - tylko cały czas delikatnie jakby z góry od korka wilgotne (nie wyrzuca wężykiem). Dziś mocniej go rozgrzałem niż w sobotę. Wywaliło może że 3litry płynu. Dolalem i chyba jadę na pole znowu go dogrzać, zobaczyć czy znowu zacznie wywalac.

Jak wywali to wyrzucic termostat i zobaczyć wtedy, a jeśli będzie tak samo to wtedy uszczelka?

Czy od razu wywalić termostat? Albo pojadę rozgrzeje go i najwyżej na polu wywale

Edytowane przez daron64

Nie pamiętam jak wygląda to tu, ale kiedyś u znajomego płyn wyrzucało. Okazlo się, że poprzednik dał niewłaściwy korek (były od chłodnicy i zbiorniczka identyczne, ale na inne ciśnienie) i zalewał za dużo płynu, bo nie wiedział o szkiełku do sprawdzania poziomu na chłodnicy. 

A był przekonany że to uszczelka, tylko test na obecność spalin nie wyszedł.

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1
1 godzinę temu, daron64 napisał:

@slawek74

Czego to ja nie miałem kupować 🙆

Zamiast wywrotki jest 120T kruszywa i 350podkladow kolejowych, a zamiast wału do pługa/wałów kruszących solo jest remont skrzyni w zetorku. Tak o sobie naplanujesz na tej gospodarce.

 

Z przykrych rzeczy - jest pierwszą awaria. Talerzuje - kurcze skąd woda na drążku z przodu jak koła suche. Pewnie płyn sp***dala - no i oczywiście że tak. Zjechałem z pola i czekam niech ostygnie trochę. Mam nadzieję, że tylko jakiś waz spróchniał.

 

Aha no i wjechałem z talerzówka na najcięższy kawałek - glina i w jednym miejscu bardzo stromo - taki tester kombajnistow-cwaniakow. No i jednak nie będziemy musieli zmieniać talerzówki. Pod górę (w łagodniejszym miejscu - taki dłuższy podjazd) dwójka/zająć/przyspieszacz - czarny dym, ale dawal radę. Na dwójce/zającu i zwalniaczu na luzie, bez dymka. Ale w takim najbardziej stromym miejscu to już na 2nie dał rady. Jedynka/zająć/przyspieszacz - bez problemu.

 

No i ten fotel mnie dobija - nie uja nie idzie go wyregulować pod siebie. Muszę zobaczyć jak on tam jest dokładnie zamocowany, bo za wysoko mi. Żeby dobrze do pedałów sięgać to muszę przod opuścić, tył podnieść - ale wtedy na stromym to dosłownie z niego zjeżdżam.

Talerzowka powiedzmy idealna do niego....

 

Siedzenie organizować?

11 minut temu, hubertb napisał:

To lepiej wiedzieć, ale mówiłeś że instrukcje już w drodze. 

ch*ja - żaden nie wysłał. To jest mechaniczny reduktor - troszkę za słabo sprzęgło wcisnąłem i już troszkę zgrzytał.

4 minuty temu, soltys48 napisał:

Talerzowka powiedzmy idealna do niego....

 

Siedzenie organizować?

Na górki napewno większej (i cięższej nie trzeba). Pod spodem zdjęcie jak on wygląda. Kręcę pokrętłem z przodu - nienawidzę różnicy w pracy fotela i nie ma zresztą żadnej srltrzalki na tym pierścieniu. Boczna regulacja to muszę przod do dołu opuścić (jest tylko albo do góry albo do dołu) a ryl muszę podnieść, bo jak opuszczę, to przód jest za wysoko i jeszcze gorzej mi do pedałów sięgać. 

12 minut temu, Alchemik napisał:

Nie pamiętam jak wygląda to tu, ale kiedyś u znajomego płyn wyrzucało. Okazlo się, że poprzednik dał niewłaściwy korek (były od chłodnicy i zbiorniczka identyczne, ale na inne ciśnienie) i zalewał za dużo płynu, bo nie wiedział o szkiełku do sprawdzania poziomu na chłodnicy. 

A był przekonany że to uszczelka, tylko test na obecność spalin nie wyszedł.

Zobaczę jak go rozgrzeje co będzie. Narazie  jest taka o temperatura. Jak mu dałem na swoich górkach to podskoczyła na kreskę wyżej i wtedy chyba wyrzuciło. W ogóle nie jest to za niska temperatura? 

A w ogóle w domu próbowałem odkręcić termostat - nie ch*ja, śruby jak zaspawane. Na klej wzięte? Jakaś chemia to trzeba potraktować? Boje się, żeby ich nie pourywać.

 

Od razu jak na zdjęciach widać - tapicerka jest domeną. Co idzie z tym zrobić? Kupić taką do oklejania, czy nie będzie to się trzymać i poza tapicerem nie ma ratunku?

 

IMG_20220606_144233_copy_1000x562.jpg

IMG_20220606_144349_copy_1000x562.jpg

To tam jest szkiełko? Nie widziałem. Ja leje tak aby na kratkach był płyn to od takiego stanu wywaliło tak że 3litry

A temperatura, jak ma lżej to wygląda tak. Jak dostanie po garach to wskakuje na te kreske wyżej i tyle

 

IMG_20220606_150705_copy_1000x562.jpg

Więc tak - jadąc po równym, czy nawet pod lekka górkę - nic nie kapie, no może gdzieś tam czas od czasu, ale to dosłownie kapnie. Za to jak ma za ciężko pod górę, to wtedy z wezyka daje jak ze strzykawki. To samo jak dostaje w pizde i się zatrzymam - wywala wężykiem taka jak pianę - spieniany płyn, bez oleju.

Jadąc z tą talerzówka 8km/h - 2/zajac/zwalniacz - nie dzieje się nic. Nawet 2/zajac/przyspieszacz - nic. Dopóki ma stosunkowo lekko. Już pod górke większą 2/zajac/zwalniacz - wyrzuca, ale już 1/zająć/przyspieszacz - nie wyrzuca. 

To samo np jak z przy małych obrotach zapuszczę talerzówka i dodam dopiero gazu - wyrzuci.

 

Czyli w skrócie - obciążony, ale nie ma mocno ciężko - nie wyrzuca w zasadzie nic. Jak dostaje mocniejsze obciążenie chwilowe - mocna górka, za mały gaz przy zapuszczaniu talerzówki - wyrzuca dość mocno.

 

Jaka diagnoza?

 

Mam podobną wagę tylko że od mercedesa sprintera, jak ustawisz zbyt wysoką wagę to fotel z tobą będzie zbyt wysoko. Co do tapicerki nie wiem jak w waszych stronach ale za takie pierdoły więcej niż 100zł by mój tapicer nie wziął. 

Drobny update waga i fotel nie są integralną częścią więc poduszkę możesz zostawić i dokupić jakikolwiek sztywny fotel na razie. W ogóle ten wygląda jak z samochodu i być może dla tego jest zbyt wysoki.    

Co do płynu:

 TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 25 TESTÓW 50CA za 21,98 zł z Białystok - Allegro.pl - (7525880321) 

Jest sens się domyślać? 

Edytowane przez hubertb
2 minuty temu, soltys48 napisał:

Odsprzedaj go mi ją się z nim pomęcze🤭

Aż tak to nie :) jak już go kupiłem to będę w to brnął :)

2 minuty temu, hubertb napisał:

Mam podobną wagę tylko że od mercedesa sprintera, jak ustawisz zbyt wysoką wagę to fotel z tobą będzie zbyt wysoko. Co do tapicerki nie wiem jak w waszych stronach ale za takie pierdoły więcej niż 100zł by mój tapicer nie wziął. 

Co do płynu:

 TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 25 TESTÓW 50CA za 21,98 zł z Białystok - Allegro.pl - (7525880321) 

Jest sens się domyślać? 

Tylko na pokrętłem nie ma żadnej strzałki, a jak kręcę to nic się nie przestawia. Coś się zjebawszy?

Już czytałem o testerach. 

 

 

A jeszcze na próbę wrzuciłem mu 3/zająć/zwalniacz - nie wywalało nic, a już mało mi nie zgasł. Ale jak stanąłem to wywaliło wężykiem. 

No nic. To co mam skończę bez katowania go, kupię tester i muszę wujka mojej Natalii uruchomić - niby najlepszy mechanik w okolicy, ale już po ludziach nie robi, ale może chociaż coś doradzi

1 minutę temu, daron64 napisał:

Tylko na pokrętłem nie ma żadnej strzałki, a jak kręcę to nic się nie przestawia. Coś się zjebawszy?

Niekoniecznie zrobię ci zdjęcie wagi ja mam bez osłony w zetorze. W skrócie zmienia napięcie wstępne sprężyn jak waga jest ustawiona prawidłowa fotel spada o mniej więcej 1/3 w dół. 

Używane - 1 650 PLN, , - otomoto.pl Tutaj widać mniej więcej budowę takiej podstawy. Ustaw tak żebyś spadał na odpowiednią wysokość. Jednak taki fotel w całości u mnie w zetorze był zbyt wysoki. Dorobiłem siedzenie na szybko które jest sporo niższe teraz będę robił jeszcze niższe i wentylowane. 

3 godziny temu, hubertb napisał:

Niekoniecznie zrobię ci zdjęcie wagi ja mam bez osłony w zetorze. W skrócie zmienia napięcie wstępne sprężyn jak waga jest ustawiona prawidłowa fotel spada o mniej więcej 1/3 w dół. 

Tutaj na dziurach to aż czuć jakby dobijało do końca, ale jak odbije do góry, to aż mi się nogi od podłogi odrywają. Ale od normalnej pozycji jak siedzę skok w dół nie jest za długi. Czyje się jak jakiś mały chłopiec, któremu ojciec dla pojeździć ciągnikiem 🤦

 

 

Dobra - konkurs. 

Ciągnik stalerzowal 2.5ha zarośniętej jesiennej orki, 3.5 ha niezerwanego zarośniętego ścierniska, 2x30arow co wymoklo i na tym 3.5hektrze dwa kółka drugi przejazd. Także łącznie powiedzmy, że wyszło jakieś 7ha + jakaś godzinka pyrkania na biegu jałowym i 3przejazdy na pole (łącznie jakieś 6km)

Ile spalił?

Dla zwycięzcy

comment_13TFtZyRmEswjKRZtif8MXXhDqe0iGLo

Edytowane przez daron64
15 minut temu, daron64 napisał:

Tutaj na dziurach to aż czuć jakby dobijało do końca, ale jak odbije do góry, to aż mi się nogi od podłogi odrywają. Ale od normalnej pozycji jak siedzę skok w dół nie jest za długi. Czyje się jak jakiś mały chłopiec, któremu ojciec dla pojeździć ciągnikiem 🤦

 

 

Dobra - konkurs. 

Ciągnik stalerzowal 2.5ha zarośniętej jesiennej orki, 3.5 ha niezerwanego zarośniętego ścierniska, 2x30arow co wymoklo i na tym 3.5hektrze dwa kółka drugi przejazd. Także łącznie powiedzmy, że wyszło jakieś 7ha + jakaś godzinka pyrkania na biegu jałowym i 3przejazdy na pole (łącznie jakieś 6km)

Ile spalił?

Dla zwycięzcy

comment_13TFtZyRmEswjKRZtif8MXXhDqe0iGLo

Ok 40l to max co powinien spalić w tej takerzówce 

42 minuty temu, Alchemik napisał:

 

Co do spalania, to Zetor zużyłby, porównywalnie?

W zetorku tylko raz sprawdzałem, ale nie pamietam w jakich to było warunkach. Także poważniejsze porównanie będzie dopiero przy orce. Ale generalnie case spalił mniej niż wziąłby zetorek.

38 minut temu, soltys48 napisał:

w tej takerzówce 

Talerzówka jest zwężona, jeszcze trochę dociazona i ustawiony max kat. W sobotę robiłem na mniejszym kącie i bez obciaznikow, to dziś miał wyraźnie ciezej.

 

Wykopałem jakieś stare zdjęcia tego kawałka. Mniej więcej takie ukształtowanie terenu.

 

IMG_20180411_063632_copy_1040x780.jpg

IMG_20180419_102725_copy_1040x780.jpg

Edytowane przez daron64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v