Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, PRIMO napisał:

Od czego to?

Tak jak sołtys odpisał - paliwowy. 

U mnie ze zbiornika na pompkę zasilająca idzie zwykły wąż, potem od pompki jest kawałek zbrojonego, ten jest nałożony na metalowy i metalowym przechodzi za silnikiem na lewą stronę i jest połączony, tak jak widać, że tym w plecionce i ten dopiero wpada na filtry.

1 godzinę temu, soltys48 napisał:

Tak zrobiłem na przelewie i trzyma lata. Pamiętaj tylko żeby to zbrojenie ciut zerwać 

Ja myślałem żeby odciąć metalowy tak nad tym miejscem gdzie jest zarobiony i na niego dać zwykły gumowy

W ogóle byłem w sklepie - pokupowalem filtry, trochę przewodu, oczka, podkładki i takie tam pierdoły, olej do silnika, na dolewkę do hydrauliki i jebbbbbbb - prawie 7stow 🤦

daron64 napisał:

Są takie za***iste oringi, czy to zwykły, tylko powyginany? Rozebrałem, wyczyściłem, przedmuchalem

 

IMG_20220602_125344_copy_900x1600.jpg

Hahaha dopiero jak wstawiłem zdjęcie, patrzę - o kurde stówa leży 😅 znajomy oddawał akurat jak coś robiłem i tak położyłem na imadło i się zsunęło. 

zapewne w katalogu jest taki powyginany specjalny. tak samo jak u mnie w filtrze oleju oring 60x2.8 z małym ząbkiem wklepałem w wyszukiwarkę numer katalogowy no jest kur .. 190 zł.


komplet filtrów do 845 prawie tys wyszedl. kabinowe okrutnie drogie prawie 200 zl/szt a sa dwa , tych co były nie dało sie uratować

1 godzinę temu, daron64 napisał:

Tak jak sołtys odpisał - paliwowy. 

U mnie ze zbiornika na pompkę zasilająca idzie zwykły wąż, potem od pompki jest kawałek zbrojonego, ten jest nałożony na metalowy i metalowym przechodzi za silnikiem na lewą stronę i jest połączony, tak jak widać, że tym w plecionce i ten dopiero wpada na filtry.

A udaj się do zakładu gdzie zakuwają węże imoże coś uda się wykombinować na wzór oryginału.

 

48 minut temu, robi57362 napisał:

 

komplet filtrów do 845 prawie tys wyszedl. kabinowe okrutnie drogie prawie 200 zl/szt a sa dwa , tych co były nie dało sie uratować

 

Ja kupiłem tylko paliwowe, oleju silnikowego i kompletny powietrza. Kabinowe w sensie te powietrza u góry? U mnie jednego nie było, a drugi zawalony na amen. Ciekawe czy by z auta nie dobral - wziąć najbardziej podobny wymiarami, tu dociac, tam przygiac itd

35 minut temu, PRIMO napisał:

A udaj się do zakładu gdzie zakuwają węże imoże coś uda się wykombinować na wzór oryginału.

 

Trochę mi się nie chce tego rozbierać - jest wygięty mocno w 2 miejscach, tak że nie idzie go wyjąć w jedną albo druga stronę - trzebaby było do góry, a także kolei przewody, wężyki przeszkadzają - dużo rozbieranie. Może zostawię go narazie jak jest, nie będę podłączał i puszczę giętkim, a jak coś będę grzebał to zobaczę

Edytowane przez daron64

To że nie cieknie nie oznacza że nie naciąga powietrza. Nie biorę swoich rad z powietrza tylko z doświadczenia. W ogóle najlepiej sprawdzają się "tekalan" przezroczysty nasuwany na ciepło. Nie ma wtedy żadnych opasek i widać co dzieje się z paliwem. Tyle że prowadzenie i wyginanie to już trochę wyższa szkoła jazdy. Najlepszy efekt wyginania w trwały kształt to gotowanie w oleju odcinka i ułożenie na gotowym szablonie, efekt taki jak "fabryka". 

Przewód wąż pneumatyczny TEKALAN 8x5 8mm 6864831352 - Allegro.pl

Tu masz próbkę jak gnie się ABS i co np. ja z tego robię niżej Lancia beta busso w której fabryka zostawiła taka dziure w tunelu. Uformowaną 2mm płytę dorobiłem w kilka minut. Na youtube są poradniki tyle że tam ABS nazywają kydex. 

IMG_0071.JPG

IMG_0072.JPG

Edytowane przez hubertb
  • Like 1

Dobra filtry wymienione (dalej bez samostartu pierwszy raz nie odpali), tłok w talerzowce przepchany, trochę pochodził, to zmienie jeszcze.olej w silniki i filtr i skoczę na jeden kawałek trochę potalerzowac. 

Parę pytań.

1) zaznaczone filtry to wkłady, czy siatkowe do czyszczenia? Po wyjęciu ich nie trzeba nic odpowietrzacz?

2) na dolozonej hydraulice jak taki filtr założony. Znając życie nigdy nie wymieniany. W klepie szukał po jedynym widocznym numerze - bez skutku. Ktoś ma pomysł jak znaleźć taki filtr? Wszystkie po kolei sprawdzać po wymiarach?

3) Gdzie jest filtr oleju w skrzyni?

4) Olej w skrzyni wystarczy ta śruba z boku sprawdzić? Bo naczytałem się i jedni piszą, że tylko z boku do przelewu, inni że wycinali w podłodze dziury żeby dojść do jakiegoś wlewu itd.

IMG_20220604_114238.jpg

IMG_20220531_154713_copy_1000x562_1.jpg

@conny

Ale tak jak pisałem - ta śruba z boku i leje się do przelewu i tyle?

 

No to potalerzowalem sobie ze dwie godzinki. Napewno trzeba będzie myśleć o większej talerzowce, bo z tej to wiele nie zostanie, jakby chciał w pełni wykorzystać to, co może ciągnik. Jakby nie to, że nierówno, to  3na zającu by szedł lekko. 2zajac/przyspieszacz - nawet jej nie czuł. 

Oczywiście byłbym się i zakopał - tam gdzie było mokro od jesieni, to dalej mokro i zapomniałem napędu włączyć.

 Z plusów to jest faktycznie jednak dużo ciszej niż w zetorku. Przy zamkniętych przednich szybach i otwartej tylniej (+ brak tej zgubionej w transporcie) było ciszej niż w całkowicie zamkniętym zetorku (tapicerowane błotniki, wykładzina z mata na podłodze, gruby dach). Wspomaganie bardzo leciutko chodzi. No ogólnie wygodny, ale fotel chyba do zmiany, bo mi nie podchodzi, pomimo dość szerokiej regulacji)

Czuc, że dużo mocniejszy. Może to tylko kilkanaście koni, ale subiektywne uczucie jest, że jedziemy czymś dużo duzo mocniejszym i dużo większym. Żeby nie latać po całej kabinie to myślę, że nawet ja pół gazu nie jechałem (licznik jest do wymiany, pisałem kiedyś o tym)

Jadąc normalnie nie widać nawet dymka, tyle co przy ostrym przygazowaniu rzuci trochę czarnego dymu i na równych obrotach (albo jak powoli się je zwiększa) nic nie widać nad kominem.

Minusy (mniej lub bardziej ważne)

- nie moge znaleźć sobie pozycji wygodnej. Cały czas jakbym siedział za wysoko. Na wybojach parę razy głową w przednia półkę przywalilem.

- dźwignia od zwalniacza do przerobienia, bo mi w nogę wadzi, generalnie w zetorku wygodniej dużo mi się siedzi. Tutaj jak narazie nie widzę siebie w nim po 10goszinach orki, alemmozento kwestia tylko przyzwyczajenia. Jakby fotel był niższy, byłoby już super.

- z tyłu rozdzielacz lekko zapocony

- jedne gniazda hydrauliki trochę leja, do wymiany

- w przednim moście w miejscu gdzie wychodzi wałek na krzyżak - chyba puszcza uszczelnienie, bo troszkę oleju się pokazało. Więcej wycieków/zapocen poważniejszych nie widać.

- no i najbardziej wkurzające i być może najkosztowniejsze - niekiedy ciężko znaleźć bieg. Czasem tak jakby u góry wajcha z czegoś wyskakiwała 🤔 ciężko to opisać. Nie wydaje się to problemem w samej skrzyni, tylko w dźwigni. Z kolega rozmawiałem to mówił, że od samego początku tak ta skrzynia chodzi i że jak trochę pojeździł to się przyzwyczaił i normalnie mu się robilo. Same biegi nie wyskakują, nie zgrzytają, zwalniacz też nie wyskakuje, skrzynia raczej nie wyje ani nic takiego. No ciezko to opisać naprawdę. Tak jakbym miał bez katalogu opisać, to bym powiedział, że wrażenie jest takie jakby wajcha u góry w jakieś prowadnice nie trafiała - raz normalnie wszystkie biegi jak w aucie wchodzą, a raz tak jakby wajcha wyskoczyła z jakiegoś mocowania, trzeba nią "zakręcić" i znajduja się znowu biegi. Głupie uczucie, ale tak sprawia to wrażenie problemu z wajcha a nie z samą przekładnia (mam nadzieję)

Trzeba będzie po sezonie do tego zajrzęc. 

 

 

Kurcze zapomniałem

Biegi to jedno, a reduktor to drugie. Normalnie chodzą wszystkie pozycje, ale czasem tak jakby zablokowało wajchę. No i znowu - nie wydaje się to problemem w samej skrzyni tylko w wajchach. Jest tak, że jade powiedzmy żółwiem, chce przerzucić na wsteczny, a wajcha jakby przyblokowana. Wysiądę i cięgło pod kabina dosłownie paluszkiem ruszę i po zabiegu. Wydaje mi się, że jakby to był problem ze skrzynią, to palcem mógłbym się co najwyżej po d*pie podrapac. A tutaj tak jakby coś z wajcha blokowało cięgna. 

 

Edytowane przez daron64
  • Like 1

@conny i oni posiadacze - z ciekawości - czym macie zalane skrzynie? Naczytałem się już, ale jak to najczęściej w takich kwestiach - każdy czym innym i każdy pisze że jest ok 🤷

Druga sprawa - ile jest korków spustowych? Pytam, bo jeszcze się pod niego nie kładłem.

Z boku odkręciłem te śrubę to olej jest. Z tego co mówił kolega, to ojciec chyba hipolem zalał.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v