KubaMF 828 Opublikowano 19 Listopada 2021 Będziesz robił jakiś face-lifting ruskowi przez zimę ? Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 19 Listopada 2021 Jeśli chodzi o malowanie to póki się da zostaje przy oryginale 😀Z zewnątrz muszę naklejki wreszcie nowe nakleić i mocowanie jednego lusterka dospawać 😂 w kabinie mam więcej roboty.. Tapicerka do odnowy cała bo podsufitka i boczki wiszą 😀siedzenie do obszycia.. I jak wystarczy czasu chęci i kasy to przerobię hydraulikę i dołożę siłowniki do podnośnika.. A co z tego wyjdzie czas pokaże 😀 Odnośnik do komentarza
robi57362 2547 Opublikowano 20 Listopada 2021 elegancko wyglada na nowych butach Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 20 Listopada 2021 nowy tłumik mu spraw takie jak w oryginale były te srebrzanka malowane. U nas takie nowki mtz w gminie mieli ładnie wyglądały. Odnośnik do komentarza
jonek98 2711 Opublikowano 20 Listopada 2021 jeszcze na przód jakieś fajnie lacki,i będzie czołg Odnośnik do komentarza
wojak1986 2039 Opublikowano 20 Listopada 2021 Popieram dawaj nowe szersze opony na przód Odnośnik do komentarza
robi57362 2547 Opublikowano 20 Listopada 2021 możecie mu podesłać jak macie na zbyciu 1 Odnośnik do komentarza
Autofan 26 Opublikowano 20 Listopada 2021 16 godzin temu, prorok napisał: Jeśli chodzi o malowanie to póki się da zostaje przy oryginale 😀Z zewnątrz muszę naklejki wreszcie nowe nakleić i Zanim nakleisz naklejki zastanowiłbym się czy nie wypolerować lakieru, Odnośnik do komentarza
Grzechooo 904 Opublikowano 20 Listopada 2021 prorok napisał: Jeśli chodzi o malowanie to póki się da zostaje przy oryginale 😀Z zewnątrz muszę naklejki wreszcie nowe nakleić i mocowanie jednego lusterka dospawać 😂 w kabinie mam więcej roboty.. Tapicerka do odnowy cała bo podsufitka i boczki wiszą 😀siedzenie do obszycia.. I jak wystarczy czasu chęci i kasy to przerobię hydraulikę i dołożę siłowniki do podnośnika.. A co z tego wyjdzie czas pokaże 😀 A co chcesz w hydraulice robić? może regulator spod siedzenia będziesz wywalał? Odnośnik do komentarza
KubaMF 828 Opublikowano 21 Listopada 2021 Jak chcesz zwiększyć komfort to wycisz kokpit, różnica spora a nie duży koszt Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 21 Listopada 2021 @Robi57362 To prawda głupie gumy a ciągnik całkiem inaczej wygląda @Akoo Póki tego nie przepalę to zostanie specjalnie go przedłużałem żeby był ponad kabinę Jak się wypali to nachodzi mnie żeby przenieść tłumik na słupek...kolega ma tak zrobione i dosyć to fajnie wygląda tylko on to zrobił kolankami na normalnym kolektorze i to mi się nie podoba... i tak myślałem że jak by kolektor wydechowy obrócił do dołu (o ile da się tak zrobić i by pasował bez kombinacji) to wtedy by można to było ładnie poniżej maski wyprofilować ale to taki temat jak już mi się będzie nudziło @Jonek98 @wojak1983 Panowie nie wszystko na raz Nie będę zmieniał jeszcze calkiem dobrych opon...bo mam też inne wydatki Skończę te to będą nowe Jak te co mam się skończą to wtedy dostanie nowe buty na przód tak żeby się napęd zgrywał tak jak należy Myślę że te stare jeszcze ze dwa sezony wytrzymają @Robi57362 Dokładnie Chętnie przyjmę @AutoFan Niby można by się było o to pokusić ale boję się czy zamiast lepiej to gorzej nie zrobię @Grzechooo Powiem tak po wymianie pompy na hydraulikę nie narzekam bo ładnie podnosi zimny czy ciepły.. Tylko na nowej pompie coś mi mocno wyje przy podnoszeniu mniejszyłem trochę ciśnienie zaraz po założeniu nowej pompy i trochę mniej wyje i tak 3 lata już śmigam .Na starej pompie nie wyło ale pompa było skończona... Teraz przy orkach zimowych tak jak by się to wycie nasiliło i przy podnoszeniu i przy obrocie...Wcześniej bardziej wyło na zimnym oleju a teraz wyje też na ciepłym tak jak by coś dławiło przepływ.. pracuje się z tym normalnie ale to wycie mnie wkurza. Kolejna sprawa to cieknący rozdzielacz...cały ciągnik jest suchy a przy rozdzielaczu wiecznie obrzygane olejem..do tego regulator pod siedzeniem działa tylko na jednej pozycji i ze dwa razy w sezonie potrafi się zaciąć i nie chce podnieść...trzeba poruszać tą małą dźwigenką i wtedy wszystko wraca do normy... I tak sobie myślę zima idzie może poświęcić trochę czasu i trochę grosza i z robić to raz a dobrze....Wywalić ten oryginalny rozdzielacz..wywalić regulator pod siedzeniem i wstawić jeden rozdzielacz do wyjść zewnętrznych i drugi do podnośnika...no chyba że można to zrobić na jednym rozdzielaczu? Tylko chcę to zrobić tak jak w oryginale czyli sterowanie podnośnikiem przy siedzeniu a wyjściami z przodu tylko zrobić to bardziej pod ręką..tylko nie chcę mieć w kabinie plątaniny przewodów hydraulicznych.Dlatego zastanawiam się żeby to zrobić na rozdzielaczu na linki...żeby to było funkcjonalne i żeby to ładnie w kabinie wyglądało. Podnośnik niech będzie podnośnikiem a wyjścia zewnętrzne mogły by być najlepiej na joyu i pod lewą ręką to by było idealne pod pług do śniegu bo z prawej strony mi czasem ręki brakuje Tylko nie robiłem tego nigdy i nie wiem jak to ugryźć niby jest sporo o tych przeróbkach na necie ale ja bym chciał coś sprawdzonego @KubaMF Jak będę robił tapicerkę to od razu dam pod spód dodatkowe wygłuszenie Odnośnik do komentarza
Grzechooo 904 Opublikowano 21 Listopada 2021 Ja u siebie też się waham co zrobić, z rozdzielacza ciągle się leje i regulator tak samo działa tylko na opuszaczanie. Myślałem żeby zamiast regulatora dać jednosekcyjny pływający tak żeby był pod ręką z prawej a pod kierownicę z trzema sekcjami pływającymi podłączyć pod te oryginalne wajchy, ale koszty takiego zabiegu nie są małe. Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 21 Listopada 2021 No właśnie cały ciągnik suchy a przy rozdzielaczu się leje.. Oleju duzo nie ubywa ale wszystko w koło usmarowane.. Chodzi mi o to żeby w kabinie zostało jak w oryginale przy siedzeniu jedna dźwignią do sterowania podnośnikiem.. Bo tak mi jest najwygodniej 😉 tylko tam trzeba dać rozdzielacz z funkcją pływająca prawda? Czy zatrzaskiem? Jeśli chodzi o dźwignie od rozdzielacza to w oryginale są trochę za daleko..i trzeba się wychylać.. Jak masz przerabiać nowy rozdzielacz pod stare dźwignie to już lepiej dac rozdzielacz na linki i dać Joy pod ręką dla własnej wygody.. Tak patrzę i oryginalny rozdzielacz yo koszt ok 700 zł a za 800 można kupić juz coś na linki.. Do tego jednosekcyjny do pod odbiła ze 200 i to połączyć to w 1.5 tys by się pewnie zmieścił. Odnośnik do komentarza
Grzechooo 904 Opublikowano 22 Listopada 2021 Mi zależy na tym aby zostały oryginalne dźwignie przy kierownicy bo uważam że fajnie wyglądają. A rozdzielacz jak ma pływającą to ma i zatrzask i i tu i tu trzeba dać właśnie pływające sekcje bo zwykłe nie cofniesz siłownika jednostronego (np takiego jak wywrot w przyczepie), a sekcją pływającą będziesz sterował zarówno siłownikiem jednostronnym jak i dwustronnym. No i teraz taki rozdzielacz 80l z pływającą kosztuje ok 400zł a 80l z trzema pływającymi ok 900zł nie wiem czy cały koszt w 2tys. by sie zamknął bo wiadomo złaczki przewody itp... Odnośnik do komentarza
songo 880 Opublikowano 22 Listopada 2021 ja sobie nie wyobrażam pracować bez regulatora siłowego, przecież w tedy tracisz regulacje pozycyjna i każdy przejazd będzie na innej głębokości chyba że masz mega wyczucie przy opuszczaniu... Odnośnik do komentarza
Grzechooo 904 Opublikowano 23 Listopada 2021 Songo normalnie ustawiam pług cięgłem i zapieram o kółko i jes taka sama głębokość. Jesteś chyba jedynym tu na AF co ten regulator działa poprawnie, a u mnie od nowości nie działał jak należy, Ty wajchą przy kierownicy możesz podnosić czy tylko opuszczasz? Ja u siebie mogę tylko opuszczać a podnosić mogę tylko wajchą przy kierownicy i wygląda to tak: opuszczam przy siedzeniu a żeby podnieść muszę wajchę przy siedzeniu cofnąć i dopiero podnieść wajchą przy kierownicy. To jest bardzo męczące. Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 23 Listopada 2021 @Grzechoo Dzięki wielkie za wyjaśnienie MI najbardziej zależy na tym sterowaniu podnośnikiem i tu bym mógł zostać przy oryginalnej dźwigni...ewentualnie tak wkomponować ten nowy rozdzielacz żeby nie odbiegało to od oryginału bo mi jest tak wygodnie sterować podnośnikiem. W sumie to te dźwignie od hydrauliki zewnętrznej też mi jakoś specjalnie nie przeszkadzają bo ich teraz za wiele nie używam (albo do kiprowania albo do obrotu pługa) ale jak już bym tyle inwestował to bym się raczej zdecydował na joystik tym bardziej że chce sobie zrobić pług do śniegu..wtedy sterowanie góra dół i ewentualnie na boki było by dużo wygodniejsze.. Jeszcze by mi ta oryginalna hydraulika tak nie przeszkadzała gdy by nie to że tak się leje z tego rozdzielacza..bo to mnie najbardziej wkurza...myślałem to uszczelniać ale znając życie po uszczelnieniu tymi uszczelniaczami to może być jeszcze gorzej @songo U mnie ten regulator pod siedzeniem jest ustawiony tak że ta dźwigienka jest u góry ale nie na max bo wtedy podnośnik nie chce działać trzeba ją na odpowiednią wysokość podwiązać tretytką .Więc jaka to będzie regulacja? pozycyjna czy siłowa? ale raczej ta pierwsza.. Ja robię tak jak opuszczam np pług to dźwignię daję na dół na maxa jadę kawałek i jak widzę że się przód zagłębił to cofam ją w tą pozycję po środku (chyba neutral) tył mi się spiera na kole i tak orzę..(chyba że jest twardo i chcę żeby przód szedł głębiej to daję dźwignię na max do przodu i wtedy czuć że tak nie kopiuje terenu tylko idzie cały czas głębiej) przejazd od przejazdu nie różni się głębokością i myślę że taki sam efekt uzyskam na nowym rozdzielaczu bez większego problemu tylko kwestia wyczucia. @Grzechooo No to ja robię chyba podobnie U mnie podnośnik na szczęście działa na jednej dziwgini z boku przy siedzeniu i opuszczanie i podnoszenie.. pod pierwszą dzwignię od prawej mam podpięty obrót pługa i jak chce jednocześnie podnosić pług i obracać to słychać spore obciążenie ale jak podniosę na max i dżwignia od podnośnika wróci w neutral to wtedy mogę swobodnie obracać.. Odnośnik do komentarza
KubaMF 828 Opublikowano 23 Listopada 2021 U mnie w 1221 na monobloku, jest tak że jak podnoszę to hydraulika nie działa i na odwrót. Jak pierwsze włączę hydraulikę i chce coś w między czasie podnieść to wpierw hydraulika skończy działać dopiero potem działa podnośnik, więc przy podnoszeniu i obracaniu pługa też będzie problem jakby chciał tak na raz Były wersje co miały oddzielne pompy podnośnika to tam pewnie to było możliwe Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 23 Listopada 2021 Powiem Ci Kuba że jeśli chodzi o obrót to może nie będzie to takie upierdliwe bo zazwyczaj jest tak że najpierw się podnosi na max a dopiero potem obraca...przynajmniej ja tak robię;) bo inaczej to by rąk zabrakło do wajchowania Ja robię tak...dojeżdżam do końca pola jak jest gdzie nawrócić to dźwigam pług wyjeżdżam i jak dobije do góry to w zależności od tego ile mam miejsca albo obracam w biegu albo ustawiam się do kolejnego przejazdu staję obracam pług i wjeżdżam w bruzdę... Odnośnik do komentarza
perkins3382 3 Opublikowano 28 Listopada 2021 jaka opinia porównując spalanie wygode itp do c360? bo myślę kupno mtz Odnośnik do komentarza
kitowiak 529 Opublikowano 28 Listopada 2021 Komfort bez porównania do c360 spalanie podobne w lżejszych pracach na pewno będzie mniejsze ogólnie na mniejsze gospodarstwa na plus prosty i tani w eksploatacji 😉 Odnośnik do komentarza
prorok 2342 Opublikowano 28 Listopada 2021 @perkins3382 Ja jak szukałem to byłem do ruska sceptycznie nastawiony zawsze mi się marzył ciężki Ursus i za takim się rozglądałem ale szybko mi to przeszło bo za tą kasę za którą kupiłem ruska 25.500 to musiał bym dołożyć co najmniej 10 tyś i to by było mało do Ursusa powiedzmy 914 że o 1014 nawet nie wspomnę.. Wiem że rok produkcji w przypadku ciągnika nie ma takiego znaczenia ale Rusek jest z 95 roku a o ursusie z tego rocznika to można było tylko pomarzyć.. Ja nigdy wcześniej do czynienia z tymi ciągnikami nie miałem...pojechałem i kupiłem pierwszy egzemplarz jaki oglądałem Trochę na dziko ale chyba mi szczęście dopisało bo przez ten czas wymieniłem pompę hydrauliczną (o tym że trzeba zmienić to wiedziałem już w dniu zakupu) łożysko z tyłu na pół osi się rozsypało... i jakieś pierdoły...typu alternator...czujnik temperatury.. ale jak na to co mówili że rusek się tak psuje to na mojego na prawdę nie mogę narzekać może dużo nie robi ale te 150 mth na małym gospodarstwie to też nie jest tak mało tym bardziej że jest jeszcze Ursus. Co do komfortu to nie ma co porównywać do 60 całkiem inna robota.. Przede wszystkim wspomaganie i przedni napęd..do tego nie siedzi się na moście...nawiewy. Siedzi się dosyć wysoko ale za to wszystko w koło z kabiny widać Kabina jak na ruska przestronna i wszystko w miarę pod ręką...i fabrycznie jakoś to wszystko przyzwoicie ogarnięte. Nawet głupia regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach....można się bez tego obejść ale fajna sprawa tym bardziej w takim sprzęcie Ja teraz wolę ruskiem robić Większość prac nim teraz robię Jak na ruski sprzęt to można powiedzieć że jest bardzo oszczędny Dyma puści ale idzie Nigdy nie byłem zwolennikiem ruskiej technologii ale po zakupie mimo tego że biegi to była masakra póki ich nie ogarnąłęm z każdym dniem zacząłem się do ruska przekonywać Dziś wiem że mimo swoich wad (które ma każdy jeden ciągnik) to był bardzo dobry wybór na moje gospodarstwo Tylko radzę Tobie to samo jak mi chłopaki radzili jak kupować mtz to po 95 roku w dużej kabinie na orbitolu i z biegami z boku posłuchałem i nie żałuję:) @kitowiak Podpisuję się pod Twoimi słowami Tylko z tym spalaniem to chyba chodziło Ci o cięższe prace Ja się tam ruskiem nie podniecam bo są dużo lepsze traktory i też bym chciał coś zachodniego ale postawiłem na taki na jaki mnie stać bo nie sztuka kupić tylko sztuka to potem utrzymać w sprawności Odnośnik do komentarza
perkins3382 3 Opublikowano 28 Listopada 2021 prorok napisał: @perkins3382 Ja jak szukałem to byłem do ruska sceptycznie nastawiony zawsze mi się marzył ciężki Ursus i za takim się rozglądałem ale szybko mi to przeszło bo za tą kasę za którą kupiłem ruska 25.500 to musiał bym dołożyć co najmniej 10 tyś i to by było mało do Ursusa powiedzmy 914 że o 1014 nawet nie wspomnę.. Wiem że rok produkcji w przypadku ciągnika nie ma takiego znaczenia ale Rusek jest z 95 roku a o ursusie z tego rocznika to można było tylko pomarzyć.. Ja nigdy wcześniej do czynienia z tymi ciągnikami nie miałem...pojechałem i kupiłem pierwszy egzemplarz jaki oglądałem Trochę na dziko ale chyba mi szczęście dopisało bo przez ten czas wymieniłem pompę hydrauliczną (o tym że trzeba zmienić to wiedziałem już w dniu zakupu) łożysko z tyłu na pół osi się rozsypało... i jakieś pierdoły...typu alternator...czujnik temperatury.. ale jak na to co mówili że rusek się tak psuje to na mojego na prawdę nie mogę narzekać może dużo nie robi ale te 150 mth na małym gospodarstwie to też nie jest tak mało tym bardziej że jest jeszcze Ursus. Co do komfortu to nie ma co porównywać do 60 całkiem inna robota.. Przede wszystkim wspomaganie i przedni napęd..do tego nie siedzi się na moście...nawiewy. Siedzi się dosyć wysoko ale za to wszystko w koło z kabiny widać Kabina jak na ruska przestronna i wszystko w miarę pod ręką...i fabrycznie jakoś to wszystko przyzwoicie ogarnięte. Nawet głupia regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach....można się bez tego obejść ale fajna sprawa tym bardziej w takim sprzęcie Ja teraz wolę ruskiem robić Większość prac nim teraz robię Jak na ruski sprzęt to można powiedzieć że jest bardzo oszczędny Dyma puści ale idzie Nigdy nie byłem zwolennikiem ruskiej technologii ale po zakupie mimo tego że biegi to była masakra póki ich nie ogarnąłęm z każdym dniem zacząłem się do ruska przekonywać Dziś wiem że mimo swoich wad (które ma każdy jeden ciągnik) to był bardzo dobry wybór na moje gospodarstwo Tylko radzę Tobie to samo jak mi chłopaki radzili jak kupować mtz to po 95 roku w dużej kabinie na orbitolu i z biegami z boku posłuchałem i nie żałuję:) @kitowiak Podpisuję się pod Twoimi słowami Tylko z tym spalaniem to chyba chodziło Ci o cięższe prace Ja się tam ruskiem nie podniecam bo są dużo lepsze traktory i też bym chciał coś zachodniego ale postawiłem na taki na jaki mnie stać bo nie sztuka kupić tylko sztuka to potem utrzymać w sprawności dzięki bede sie rozgladac za czyms bo mam 3p i c330 i chce 3p sprzedac pola mam malo bo 4ha ale do lasu jak znalazł paczylem na zetory ale cena kosmos a ojciec miał kiedyś t25 i chwalił Odnośnik do komentarza
mf362 1159 Opublikowano 29 Listopada 2021 Mtz mało pali i szybki jest po drodze bije pod tym względem ursusy 904 914 itp Odnośnik do komentarza
tomek73 604 Opublikowano 29 Listopada 2021 MTZ z Ursusem tylko komfortem przegrywa. ale jakby od razu w MTZ zmienić opony na radialne i założyć siedzenie pleumatyczne to Ursus nie ma czym szpanować. Ja miałem siedzenie plaumatycznę, ale opony dopiero 2 tygodnie przed sprzedażą zmieniłem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się