Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

53 minuty temu, bratrolnika napisał:

pochwalę się że wcześniej, dopóki ceny stali nie zaczęły szaleć, robiąc wycenę potrafiłem mieć max. rozbieżność 200zł, przy robocie za 6-10tys.zł, i to nie jednorazowo, a praktycznie za każdym razem

Pozostaje pogratulować i oby tak dalej 🤝👍 zwykła stal i tak jeszcze aż tak szybko nie zmienia tej ceny. Nierdzewka ma taką rotację, że z godziny na godzinę potrafi być inna cena. 

  • Thanks 1
4 godziny temu, kamcio15 napisał:

Baza do remontu minumum 12tys, zabudowa jeśli robił sam min 4tys, podłoga ponad tysiąc, plandeka kolejny tysiak, koła ze 2tys, nowa instalacja pneumatyczna, elektryczna, przewody do wywrotu, siłownik też może po regeneracji to się robi ponad tysiąc, farby jeśli dobrych użył tysiak, piaskowanie tysiąc będzie mało, do tego stal na wzmocnienie ramy i inne pierdoły i się sumka robi, a coś musi jeszcze na tym zarobić, chociaż ciężko będzie to teraz sprzedać za takie pieniądze. 

Optymistyczne wyliczenia.. dziś ceny trochę inne są.

bratrolnika napisał:

2 godziny temu, kamcio15 napisał:

Baza do remontu minumum 12tys, zabudowa jeśli robił sam min 4tys, podłoga ponad tysiąc, plandeka kolejny tysiak, koła ze 2tys, nowa instalacja pneumatyczna, elektryczna, przewody do wywrotu, siłownik też może po regeneracji to się robi ponad tysiąc, farby jeśli dobrych użył tysiak, piaskowanie tysiąc będzie mało, do tego stal na wzmocnienie ramy i inne pierdoły i się sumka robi, a coś musi jeszcze na tym zarobić, chociaż ciężko będzie to teraz sprzedać za takie pieniądze. 

ja wiem ile co kosztuje, ale przed każdym wzięciem się za robotę robię kosztorys, doliczam ile chcę zarobić, i sprawdzam czy jest realne to sprzedać szybko i bezproblemowo

a cenić ponad 30tys.zł za starą przyczepę, jakby wyremontowana nie była, to głupota

Ja właśnie jestem na etapie remontu D633, także znam wszystkie koszty dokładnie: - baza rama bez kół i burt 7500 - materiał na burty wzmocnienie ramy 9600 - koła 2600 - siłownik, kule, klamry itp 3000 - farba 1000 - plandeka 700 - instalacje 1000 - robota 4000 także 30k to lekką ręką

6 godzin temu, Ursus932 napisał:

A po co tirowskie 🤔

Po to że raz wyda 2tyś na komplet kół tirowskich i będzie miał spokój na lata. Te rolnicze opony co teraz robią to nadają się tylko pierze wozić. 

Opona trelleborg w przyczepie pronarce wytrzymała 5 lat a 3 następne też już się rozłażą.

PS.  W kolejnym poście dodam kolejne zdjęcie bo w tym nie chce się wgrać. zdjęcie z oponą 6 letnią w przyczepie d47 . Też rozłażą się na boku. Uprzedzam stwierdzenia że są przeładowane bo  mam w niej nadstawki 20cm i max 5,5t na niej wożę.

IMG_20210520_142258_1.jpg

7 godzin temu, 6465 napisał:

 

Ja nie mam przekonania do tych kół tirowskich. Dobra zdrowa opona 900/20 radialka  wytrzyma te 10t spokojnie. 

Kompletne koło tirowskie mniej kosztuje niż nowa opona 900 setka. W swoich przyczepach mam już 4 komplety kół tirowskich i jeszcze w jednej tylko brakuje

IMG_20210520_142118_1.jpg

Ja mam tirowskie i nic nie warte po za tym ze wymieniać nich nie trzeba.

Tez na początku ze będzie spokój ze się nie rozkraczysz na drodze a teraz to strach z utwardzonej drogi zjeżdżać a przyczepy właśnie po to są aby po polu jeździć a to jakieś ziemi nawiezdz zasypać dól.

Pustą da się jeździć a pełno to strach.Jak się wsadzi z 10cm to jak zahamowana i tyle.Na rolniczych może być po osie zakopana i idzie.

Edytowane przez Strongman
  • Like 1

Mam w d47 315/45/r22,5 a i mam w dużej przeczepię 16t ładowności 385/65/r22,5 juz wiedziałem co to tirowskie i chciałem rolnicze to zaśpiewali do tej dużej z 20tyś dopłacić no tam by byli rolnicze z 50cm szerokości albo i 60cm ale gdzie 20tyś dopłacić do opon i byli by szerokie ze by wyłazili poza przyczepę i nie kombinowałem.Zawsze można coś kupić taniej.I jeszcze te zostano z felgami.

Edytowane przez Strongman
8 godzin temu, czesio200 napisał:

Optymistyczne wyliczenia.. dziś ceny trochę inne są.

Optymistyczne bo podałem takie minimalne ceny z głowy przyjmując, że remont był robiony w ubiegłym roku. Ceny na dzień dzisiejszy to jakiś kosmos, wszystkiego za czym by się nie rozejrzeć, więc nie dziwię się, że niektóre maszyny pod remoncie tyle się teraz cenią. 

  • Like 2
3 godziny temu, Strongman napisał:

Mam w d47 315/45/r22,5 a i mam w dużej przeczepię 16t ładowności 385/65/r22,5 juz wiedziałem co to tirowskie i chciałem rolnicze to zaśpiewali do tej dużej z 20tyś dopłacić no tam by byli rolnicze z 50cm szerokości albo i 60cm ale gdzie 20tyś dopłacić do opon i byli by szerokie ze by wyłazili poza przyczepę i nie kombinowałem.Zawsze można coś kupić taniej.I jeszcze te zostano z felgami.

To nic dziwnego jak masz takie koła że nie możesz tych przyczep po polu pociągnąć. Dlaczego takie niskie w D47? Powinne być 315/60 w tedy miałbyś podobną wysokość  do 825/20r tylko dwa razy szersze a w tej dużej przyczepie to może 3 osie raczej powinny być. Fabrycznie do 12-14 tonowych zakładają 385/65/22,5 i do takich przyczep to już dobry koń musi być żeby je targać po polu 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v