Skocz do zawartości

schemat pedału sprzęgła ursus 4512



witam. proszę o podpowiedź którą dźwignie przedłużyć aby pedał sprzęgła wciskał się lżej. po dłuższym manewrowaniu kolano potrafi zaboleć dlatego proszę o podpowiedzi.



Rekomendowane komentarze

Wydłużając dźwignię zwiększasz skok, to co zrobił producent to kompromis między siłą potrzebną do wciśnięcia sprzęgła a skokiem. Najczęstszą przyczyną tzw ciężko chodzącego sprzęgła jest jego rozregulowanie w miarę zużywania się tarczy i docisku, trzeba na łapkach pogmerać, nie regulować łącznikiem.

  • Like 1
3 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Toż w nich lekko pedał chodzi, 

Może masz za mocną sprężynę co pedał odciąga i przy wciskaniu stawia opór, 

Ja tam ręką wcisnę sprzęgło.

Sprzęgło w 5314 a 4512 to inna bajka Rysiu ;) Pierwszego miałem, drugiego mam i miałem porównanie ;) 

Edytowane przez Tomasz0611
3 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Toż w nich lekko pedał chodzi, 

Może masz za mocną sprężynę co pedał odciąga i przy wciskaniu stawia opór, 

Ja tam ręką wcisnę sprzęgło.

a to nie wiesz, że to teraz wszystko takie słabe i delikatne, jedzą jak panienki i wszystko fit...  temu pstryczki teraz w modzie :P też się zastanawiam o czym ten temat i ile lat ma autor... a może w ogóle do pedału nie sięga :P

Wydłużysz dźwignie to skok łożyska zmniejszysz i wcale nie wyprzęgli

Jedyne co można sprawdzić to czy czasem oś, na której chodzi pedał nie jest wyłamana i pedał się nie klinuje... 2x to robiłem + tulejowanie pedału.. to się ręką wciska bez wysiłku !

Edytowane przez lukbold
  • Like 1
1 godzinę temu, KubaMF napisał:

@rocknrollnik1 Czyli w rusku wydłużyłeś to cięgno które idzie już do dźwigni która wchodzi do obudowy? Ale w przypadku wydłużenia będzie później łapał ? Czy regulowałeś go na docisku ?

wydłużyłem to ,które jest osadzone na wałku ,który obracając się wciska łożysko oporowe. Z czasem zacząłem wstawiać łożysko od ursusa 912 itp ,jest kilkakrotnie trwalsze i dużo grubsze.. Wiadomo,że regulację zawsze trzeba przeprowadzić  ,zwłaszcza po zamontowaniu większego łożyska.Luz na łapkach jest minimalny ,ale wystarczający. Lekkość pracy i wydłużenie czasu między wymianą łożyska rekompensuje konieczność częstszego kontrolowania luzu. Zaglądam tam może 2 razy w roku.Raz mi się zdarzyło,że łożysko oryginalne wytrzymało 2 tygodnie. Ursusowskie wytrzymuje 1,5-2lata,a ciągnik pracuje z turem i przerzuca rocznie ok 3 tys bel .

1 godzinę temu, lukbold napisał:

a to nie wiesz, że to teraz wszystko takie słabe i delikatne, jedzą jak panienki i wszystko fit...  temu pstryczki teraz w modzie :P też się zastanawiam o czym ten temat i ile lat ma autor... a może w ogóle do pedału nie sięga :P

Wydłużysz dźwignie to skok łożyska zmniejszysz i wcale nie wyprzęgli

Jedyne co można sprawdzić to czy czasem oś, na której chodzi pedał nie jest wyłamana i pedał się nie klinuje... 2x to robiłem + tulejowanie pedału.. to się ręką wciska bez wysiłku !

do wyglądu modelki to mi daleko i sił też człowiek miał niemało ,ale po całym dniu pracy to kolano trzeszczało.W mtz 82 sprzęgło starego typu chodzi leciutko w porównaniu do 952.Sprzęgło jest tak twarde,że wałek wysprzęglający pękał mi kilkakrotnie w ciągu 2 miesięcy.Musiałem dorobić z porządnego materiału . 

AAA sorry, to temat o ursusie.

Edytowane przez rocknrollnik1

Kiedyś tak elementarne rzeczy jak zasada dźwigni były w szkole podstawowej... Albo już tak kompletnie zmienili program pod największych debili, albo niektórzy nie ogarniają materiału z podstawówki. Tragedia.

P.S. Zmniejszając siłę potrzebną do naciśnięcia pedału zmniejszasz skok sprzęgła, więc jest to droga donikąd. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v