Zetor 5211
 

Zetor 5211

  • 1600 wyświetleń

Zetor od nowości ma 15tys mtg Silnik nie robiony poza wymiana pierscieni na tlokach, skrzynia drugi remont. Pracowal jako glowny ciagnik orbka


Informacje o zdjęciu Zetor 5211


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7146

ciekawe 7211 jakoś koło 9-10 tyś wytrzymują , pierścienie to nie warto nawet wymieniać , może wszystkiego nie wiesz ?

Mam 7211 i przebieg do końca nie znany już  bo licznik stanął , ale tak remont silnika był , kolektor wydechowy wypalony , przód robiony cały , skrzynia nie ruszana jedynie łożyska od wałka ataku , opony przednie czwarta para leci , tylne nówka trzecia para 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Siennica143
  • 21 391
sebe1033 napisał:

ciekawe 7211 jakoś koło 9-10 tyś wytrzymują , pierścienie to nie warto nawet wymieniać , może wszystkiego nie wiesz ?

Mam 7211 i przebieg do końca nie znany już  bo licznik stanął , ale tak remont silnika był , kolektor wydechowy wypalony , przód robiony cały , skrzynia nie ruszana jedynie łożyska od wałka ataku , opony przednie czwarta para leci , tylne nówka trzecia para 

witam wszystko wiem o nim, teraz ma już 14tys mtg robiona była głowica bo uszczelka pod jedną pościła i olej do wody poszedł. Zetor od 10lat pracuje w opryskiwaczu, transporcie i przy turze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4224 6923

U nas 7011 ma gdzieś koło 15k mth. Nie wiadomo ile, bo w latach 90 licznik stanął na ponad 7tys. Od paru lat już prawie nic nie robi, ale że ojciec kupił go nowego, to raczej go nie sprzedam. U nas z napraw to na przełomie 80/90lat ojciec robił silnik, bo jak stwierdził "słabo coś palił", ale nie wiem co było dokładnie robione. Skrzynia wolała o remont od kiedy pamiętam. 2013-14 robiony silnik - kupiłem zestawy naprawcze, to je założyliśmy nowe, ale mechanik mówił, że jego zdaniem same pierścienie by wystarczyły. Dół silnika nie ruszany. Głowice kupiłem nowe, po tym jak zapomniałem spuścić kiedyś wode..od tego czasu wszystko mam na pkynie. Skrzynia - wymienione chyba 3czy4 tryby, dwa wałki, wszystkie łożyska, jeden pierścień na synchronizatorze. Po jakimś roku - dwóch zaczął się zakleszczac na 4-5 i jak pochodził dłużej w polu, to ciężko było zmienić bieg - jakby nie wysprzeglal.  W tym roku znowu rozebraliśmy skrzynie. Zakleszczal się na synchronizatorze - zewnętrzny pierścień szedł za daleko (pomimo uprzedniej regulacji na widełkach) i kamienie wychodziły na zewnątrz i nie mógł się zejść do kupy. Wymieniony cały na nowy, do tego na 4 kołach były uszczerbione zeby - też wymieniliśmy na nowe. Do tego wszystkie łożyska itd. Zdjęliśmy sprzęgło - niby ok, ale kupiliśmy obie tarcze nowe. Za sprzęgłem, jest łożysko takie małe, to było zatarte. Nie wiem czy przez to nie wchodziły biegi. Do tego zmieniona pompa hydrauliczna. W plecaku przy poprzednim remoncie uszczelnie na tłoku tylko znienione.  Cały tył ok, tylko mechanik poprzednio jakieś podkładki wymienil. Opony zmieniłem po poprzednim remoncie. Na tyle są co najmniej 3, poprzednie były już całkowicie slicki i koło garażu leżała jeszcze jedna para zdartych. Tak czy siak kolejna  kupka pieniędzy włożona w ciągnik, który mało co robi, ale jak pisałem - nówka ojcowa, to będzie ze mną aż do końca 😅 zostało zrobić przód i wspomaganie. Ale niech trochę pochodzi, zobaczę czy nic się niepokojącego nie dzieje z nim i wtedy.

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 283 1189

u nas 5211 zrobił prawie 9 tys mth, robiona była gora silnika ale to tak bardziej dla własnego widzi mi się niż z potrzeby, pewnie jeszcze by pochodził. teraz znajomy go kupił i bardzo chwali, ciągnik jezdzi i jest zadowolony. pewnie ponad 10 tys mth już ma. dół silnika nie ruszany, pompa oryginalna. ogólnie to były twarde ciągniki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
8 godzin temu, daron64 napisał:

U nas 7011 ma gdzieś koło 15k mth.

co to jest? 15 kijów, kleksów, czy innego kófna?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 887 5401

znajomy ma od nowosci zetora 5340 licznik juz trzeci raz liczy od nowa silnik wał tłoki tuleje nieruszane od nowości pompa i wtryski robione raz i dwa razy uszczelka pod głowica i jeszcze dość dobrze to chodzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość

Napisano (edytowany)

  • Gość

bo to Zetor. nie ma dziwne.

i mogą sie hahać i podśmiewać, ale nikt nie powie że w Zetorze nie jest to możliwe.

Edytowano przez pafnucy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4224 6923
2 godziny temu, pafnucy napisał:

co to jest? 15 kijów, kleksów, czy innego kófna?

Nie wiedziałem, że taki z Ciebie polonista. Ale niech będzie, że wierzę że pytasz bo nie wiesz, a nie przez wrodzona czepliwosc.

Screenshot_20210925-195543.png

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bejba
  • 149 849

U mnie w c360 też coś +-15tyś Mth silnik 2 razy robiona kapitalka silnika w niedługiej przyszłości trzecia a w skrzyni tylko od nowości wymienione 2 łożyska

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj