Skocz do zawartości

Felga R17,5 w C-360


jedrus2020

Takie moje pomysly powoli realizowane. Felgi z dostawczaka 17.5 przerobione pod rozstaw 60. Tylko jakie opony założyć? W planach było 235 albo 245.




Rekomendowane komentarze

miałem w 7211 bez tura na samochodowych 16 to nie szło jechać na błocie czy po deszczu drogą bo rzucało na boki -ślizgał się to samo na polu . Po suchym bez różnicy 

Odnośnik do komentarza

Po błocie to się nie jeździ u mnie. Założę prowadzace☺


Głównie chodzi o to żeby nie pekały felgi przy turze i żeby tak nie wpadał przodem na miękkim.

Odnośnik do komentarza

Masz płaską tarczę więc mocarne to nie będzie. Raczej  bardzo podatne na wypaczenia. Najmocniejsze co można zrobić to miks osi z serią ciężką w gratisie amortyzacja przodu. 

Odnośnik do komentarza

kurcze tu jest blacha 8 pełna. W 16 były blachy 6 i to jeszcze gwiazda. Myślę że wytrzyma. Takie felgi zakładają do przyczep I ładuje po 8t

Odnośnik do komentarza

wiem o które Ci chodzi. Podliczyc felgi dętki jakieś szersze opony to też nie będzie tanio. A ile one mają nośności? No i opona 750.

Odnośnik do komentarza

W przyczepie koła nie są pochylone tak jak ciągniku, jednak próbuj. Najtańszą przeróbką jest opona 9,0. Najlepszą mix osi od serii ciężkiej bo dostajesz inne piasty sporo mocniejsze. 

Odnośnik do komentarza

Jedyne co to balonówki trzeba było założyć najlepiej z prowadzeniem i to jedynie żeby się nie zapadała bo co do wytrzymałość jak chcesz tonę wozić to żeby to wzmocnić to musisz ciągnik zmienić 500 kg wytrzymuje oryginał bez problemu jak jest sprawny i smarowany

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

Felgi pod balonowki to około 200 zł szt. Do tego dętki. Opony raczej ładnych używek nie znajdę. A tu mi felgi wyszły 600 zl A opony na wulkanizacja mi powiedział że mogę sobie za darmo wziąść bo oni muszą je utylizowac.


Ja dużych siezarow nie woze łyżkę mam 1m i widły tak samo A już druga felga jest na wykończeniu. Przy lądowaniu podłoża w miejscu gdzie była pryzma potrafił przód siąść. Zobaczę w praktyce jak się to będzie sprawowało


Acha i kolejny plus to się ciągnik trochę podniesie.

Odnośnik do komentarza

Ale opona jest płaska, w 60 i małych zetorach to niedopuszczalne. Musiał byś zamontować zupełnie inny typ zwrotnic o innych pochyleniach. 

Odnośnik do komentarza

A co się stanie jak będę jeździł na płaskich oponach. Znajomy ma w 60 opony z busa 225 już chyba z 10 lat. użytkowany dość intensywnie i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza

Nerwowe prowadzenie przy skręcaniu, większe obciążenie krańca opony = niższa ładowność. Do płaskich opon to zwrotnica z kontami jak w 385. 

Odnośnik do komentarza

napędową sobie załóż a nie prowadzącą, bo w takiej bieżnik zaraz Ci się zaklei

parę ładnych 245/70 chętnie bym przytulił, jak tak chętnie oddają :D
 

 

nie wiem co takiego cudownego ludzie widzą w tych 15.3, bieżnik zwykle transportowy,  a jodła czy pasek o wiele droższa, do tego tylko w trzech rozmiarach a to tak małego ciągnika założy jeden, o wiele lepszym rozwiązaniem jest 16 i opon w opór, czy to nowych czy używanych

Edytowane przez izydor6280
Odnośnik do komentarza

No 16 też były w zamysle. wyszły by podobnie Jak tutaj. No najlepsza byłaby kostka. Ale na razie założę co dadzą. Misze jeszcze je pomalować.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jedrus2020 napisał:

jak opony mają nosnosc po 2.5t to o ile spadnie nośność ?

Sprawdź ile procent bieżnika jest wciśnięta, po podwyższeniu o którym zapomniałem delikatnie zmieni się też kąt więc zmiana nośności może być niewielka. Wypowiadający się wyżej wrzucał zdjęcie 16 na 9.0 to dopiero wygląda mocarnie. 

Odnośnik do komentarza

https://allegro.pl/oferta/10-0-75-15-3-kabat-12pr-opona-opony-polska-8425987917 czyli chcąc mieć oponę zbliżoną do 10./15.3 to powinna być założona 245/70 r17.5?dobrze mówię?

Odnośnik do komentarza

Nic nie zamierzam wzmacniać. Palet nie będę wozil. Mam starą oś więc ona tak łatwo nie pęka. kilka lat jeździli z turem nic się nie działo tylko felgi pekały.

Odnośnik do komentarza

Ale fabryki nie będę poprawiał. Po prostu te nowe felgi są z gównolitu. Mam jedna nowa felge pronaru i jedna stara jak ten ciągnik. Nowa jedna pękła (urwała się gwiazda) kupiona nowa to zaczęła pękać po rencie i opona drze o oś. Stara felga nic nie pęka pomimo że jest dość mocno skorodowana przy rencie opony. Więc to nie jest wina konta ustawienia koła tylko jakości felg. Felgi są przeznaczone do 500 kg i tyle wytrzymuja.v

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v