Skocz do zawartości

Sprężarka klimatyzacji w zetorze 7211



Jeszcze trochę pracy i w kabinie powieje przyjemnym chłodem :D

  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Instalacja jest składana na nowych częściach, jednak nie jest to typowy kompletny zestaw do montażu z Aliexpress. Sprężarka sanden, skraplacz nissens itp. generalnie wielka zbieranica uniwersalnych podzespołów. Kwestie spadku mocy pozwolę przemilczeć, bo idąc tym tropem należało by zdemontować kabinę... przecież stawia dodatkowy opór powietrza xD Zdjęcia parownika niestety nie mam i już nie cyknę, ponieważ mam poskładane wszystko pod dachem. Natomiast kwestia montażu parownika w kabinie BK 6011 to bardzo wdzięczny temat pod warunkiem rezygnacji z jednej nagrzewnicy tak jak jest w moim przypadku. Gorzej jest pod maską z wolną przestrzenią ale nie trzeba być inżynierem żeby to zamontować. 

8 godzin temu, manieks120 napisał:

Jaki koszt takiej spreżarki ? Bo jak szukałem takiej do sprintera to kosztowały około 1,5tys. A na szrocie koszt 50zł i zestaw naprawczy nie wiecej jak 100zł.

Nową można kupić u chińczyków do max 500 zl.

 

3 godziny temu, ansu napisał:

Jaki czynnik do układu?

R134a

 

4 minuty temu, hubertb napisał:

Podasz jakieś namiary na skraplacz i parownik ? Dodatkowy wentylator założyłeś? Jeśli nie to od iveco jest śmigło sporej wydajności sparowane z wiskozą dało by radę. 

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-klimatyzacji-450x351x16-uniwersalna-8172561237 tu jest link do skraplacza natomiast jak znajde parownik to tez wstawię. Żaden wentylator to już tam się nie zmieści :P

21 godzin temu, hubertb napisał:

Moc instalacji chłodniczej samochodu to 3,5kw co daje pobór około 1kw z wału dla kompresora. Czyli o 1,5KM mniej i to nie w sposób ciągły faktycznie strata nie do odżałowania. 

W MF 95km ze sprężarka sanden SD7H15 po załączeniu wyraźnie słychać, że silnik pracuje pod większym obciążeniem na wolnych obrotach i sądzę, że pobiera to więcej niż 1kW.

mf362 napisał:

7 godzin temu, hubertb napisał:

Moc instalacji chłodniczej samochodu to 3,5kw co daje pobór około 1kw z wału dla kompresora. Czyli o 1,5KM mniej i to nie w sposób ciągły faktycznie strata nie do odżałowania. 

Tyle ze w praktyce czuc roznice w przyspieszeniu 

w aucie z silnikiem z kosiarki to tak ale jak masz już v6 u 200 km to nic się nie dzieje po za większym zużyciem paliwa o 0.5l.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v