Skocz do zawartości


Dla mnie wielkie zaskoczenie.
Pomiar seryjnego ciągnika i 140KM na wałku. Muszę dodać, że była informacja o zapchanym DPFie i tylko wyzerowałem licznik zapełnienia (nie wypalałem DPFa).
Pu usunięciu DPFa coś mnie tchnęło i zluzowałem ogranicznik momentu obrotowego od 1800rpm (2%) do 2200rpm (15%)

Oczekiwałem wyniku 180KM, ale to co wyszło przerosło moje oczekiwania i w zupełności zaspokoiło cele właściciela - właściciel chciał 190KM na wałku.

Ciągnik nie dymi ani grama

Co widzimy na zdjęciu Deutz-Fahr 6165 z i bez DPF?

Ciągnik Deutz-Fahr 6165, napędzany silnikiem o mocy 162 KM, pracuje wydajnie na polu, wykorzystując pełnię swoich możliwości. Ten model wyposażono w 6-cylindrowy silnik o pojemności 6,1 litra, co zapewnia optymalną moc do współpracy z różnorodnym osprzętem rolniczym. Dzięki zaawansowanej skrzyni biegów, opcja pracy bez filtra DPF zapewnia niższe koszty eksploatacji w specyficznych warunkach. Na zdjęciu traktor współpracuje z nieokreślonym narzędziem, co ilustruje jego wszechstronność i zdolność adaptacji do różnorodnych prac polowych. Właściwości te czynią Deutz-Fahr 6165 odpowiednim wyborem dla rolników ceniących zarówno moc, jak i ekonomiczność w codziennych operacjach rolniczych.




Rekomendowane komentarze

14 godzin temu, karol091193 napisał:

Robiłeś kolego MF serii 5600? Chodzi mi o 5612. Ile z niego można wykrzesać mocy i momentu obrotowego?

Podejrzewam, że chodzi o silnik 44AWI - robiłem ich kilka, ale w Valtrach serii N - na wałku około 120KM i pod 600Nm

12 godzin temu, Mikruss napisał:

ale fajny plaski moment wyszedl....ksiazkowy hehe.

Ja poprosze w swojej t170 taki 😏

T170 jest na silniku SISU, a te są o tyle charakterystyczne, że największy moment maja w dolnym zakresie 1000-1100. Gdyby popracować odpowiednio nad mapą, to moment byłby taki sam dla 80% skali obrotów

24 minuty temu, kali2107 napisał:

ja 86-320. Mam mf 7480 po Czechach do sprawdzenia czy jest wszystko ok i td5.85 z turbodziurą do 1500rpm

Mi by pasowało pod koniec miesiąca. Dzwon do mnie jak co.

 

10 minut temu, Mikruss napisał:

@AchimR ogolnie valtra na hitech5 ma problem z synchro miedzy zakresami bo robi to silownik na sile. Gdyby dali tam normalnie kosz sprzeglowy bylby pelen power shift i skrzynia nie do zabicia a tak pelno jest 5tek z zajechana skrzynią.

No niestety tak jest. Z pełnym power shiftem ten traktor byłby chyba za dobry bo silnik jest naprawdę zacny.

A jakis patent na valtre 6350 na pompie boscha bez boost pina masz? Bo w mojej francuzi grzebali juz widac pompe a ciagnik jest no mowiac troche mółowaty i górą brak mocy, szczególnie w transporcie odczuwalne. Regulacja zaworów zrobiona i sie poprawilo, szczegolnie wstawanie turbiny ale do pełni zadowolenia  sporo brakuje (mialem 6550 i niby 4 km roznicy a moja doopohamownia wskazuje duzo wiecej).

10 minut temu, Mikruss napisał:

A jakis patent na valtre 6350 na pompie boscha bez boost pina masz? Bo w mojej francuzi grzebali juz widac pompe a ciagnik jest no mowiac troche mółowaty i górą brak mocy, szczególnie w transporcie odczuwalne. Regulacja zaworów zrobiona i sie poprawilo, szczegolnie wstawanie turbiny ale do pełni zadowolenia  sporo brakuje (mialem 6550 i niby 4 km roznicy a moja doopohamownia wskazuje duzo wiecej).

Najlepiej pompe przerobić - góre zmienić żeby boost pin był. Ewentualnie jak masz turbo z WG to wstępny naciąg zwiększ o 1mm.

9 minut temu, konio1011 napisał:

87-410

a kali2107 86-320, może by sie tak zgadać i pod koniec miesiąca do Was bym podjechał

7 minut temu, Igor89 napisał:

Mam valtre n114 ze zmodyfikowanym programem od valtry n124 tak twierdzi serwisant podobno ma mieć ok 140km....różnica jest ale nie duża i tylko przy wysokich obrotach tak od 1700. Będziesz może przejazdem w Świętokrzyskiem okolice kielc??

piatek/czwartek do Radomia jade.

Napisz mi lub zadzwon to jak bede wracał to mógłbym podjechac

14 minut temu, Sebusk napisał:

A zrobiłbyś case maxxum 120 cvx z 2015 r ? Ile można z niego wycinać?

najprostsza odpowiedz - wszystko wychodzi w praniu...
Teoretycznie o te 20% zawsze się podnosi. Ale jedne silniki reagują dobrze na tuning, a drugie nie.
Całe te tabelki i szacowanie mocy po tuningu przez "wielkie" strony internetowe to pic na wode, tak samo jak podawanie mocy na silnik ... jakies przeliczniki ... nie ma czegos takiego.

Po pomiarze można określić czy silnik trzyma moc. Po wstępnej obróbce mapy, powiem Ci jak silnik przyjmuje tuning. Reszta do zrobienia z głową lub do konkretnego wyniku (o ile jest rozsądny)


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v