Skocz do zawartości

Autosan D50



Powoli zaczynam 😉

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

11 godzin temu, Daro20 napisał:

Nie wiem czy jest sens pchać kasę w d46. Osie cieńkie, resory krótkie i wąskie.  Już lepiej taką ze zdjęcia doinwestować. Całkiem inna klasa przyczep. Po mimo że rama z ceownika zimnogiętego to wysokość 200mm, ścianka 6-7mm

ja wybrałem D46 jednak, D50 skorodowane mocno, D633 droga. D46 kupisz za 2-3,5tysia (to drugie to nawet z papierem) tyle że do kapitalki.
Faktem jest że przerobionej i pełnej pszenicy D50/D633 mogę mieć problem miejscami podjechać C330 i zawsze musiałbym brać Z10145/MTZ952.3.
Nie wszędzie też się obrócę z D50/D633 (chodzi o magazyn).
Nie chciałbym też robić zestawu D633 którą mam z drugą 6tonówką przerobioną na wywrot i pełną pszenicy bo to jednak sporo jak się dalej jedzie górkami do punktu skupu (po 8 ton pszenicy spokojnie na każdej). Idealnie wychodzi mi do większych ciągników fabrycznie 6 i 4,5 tony przeładowane na 8 i 5,5 (13,5tony na obu) lub GKB którą mam i 8,5 tony przeładowane na 12 ton ładunku.

No i D46 łatwiej przerobić bo jednak mniejsza jest ;)
Tylko dobre przerobienie wyjdzie z zakupem dawcy pewnie z 10 tysia.

11 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

ja wybrałem D46 jednak, D50 skorodowane mocno, D633 droga. D46 kupisz za 2-3,5tysia (to drugie to nawet z papierem) tyle że do kapitalki.
Faktem jest że przerobionej i pełnej pszenicy D50/D633 mogę mieć problem miejscami podjechać C330 i zawsze musiałbym brać Z10145/MTZ952.3.
Nie wszędzie też się obrócę z D50/D633 (chodzi o magazyn).
Nie chciałbym też robić zestawu D633 którą mam z drugą 6tonówką przerobioną na wywrot i pełną pszenicy bo to jednak sporo jak się dalej jedzie górkami do punktu skupu (po 8 ton pszenicy spokojnie na każdej). Idealnie wychodzi mi do większych ciągników fabrycznie 6 i 4,5 tony przeładowane na 8 i 5,5 (13,5tony na obu) lub GKB którą mam i 8,5 tony przeładowane na 12 ton ładunku.

No i D46 łatwiej przerobić bo jednak mniejsza jest ;)
Tylko dobre przerobienie wyjdzie z zakupem dawcy pewnie z 10 tysia.

Za 10 zrobisz ładna przyczepę a co kupisz gotowego za 10 tys w ładnym stanie ? Nikkita_Bennet jak postęp prac u ciebie ?

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Za 10 zrobisz ładna przyczepę a co kupisz gotowego za 10 tys w ładnym stanie ? Nikkita_Bennet jak postęp prac u ciebie ?

leży i kwiczy, ruszam z papierologią na 2020rok czyli przejrzeć co pod dopłaty na kogo, przejrzeć co do kredytu największego w życiu, przejrzeć RMG siostry, OSP, oświadczenie majątkowe. Wymiękam.

A D46 - leży na niej złom i jeszcze muszę dołożyć i wywieźć i wtedy będę ją ciał. Kupiłem gdzięś w międzyczasie nowe cybanty na tylną oś bo jakiś luz widzę, szpilki bo zawsze jakąś rozwalę, lampy na tył bo brałem do ciągnika itp. Mam ją cały czas na uwadze ;)
Najlepsze że może uda mi się nią zarejestrować, przynajmniej jutro zajdę do Wydziału Komunikacji i spróbuję podpytać jak ugryźć temat.

Edytowane przez Nikita_Bennet

trochę jeżdżę po złomach - kilka lat temu na wywrotkę kupiliśmy extra ceowniki za pół ceny bo ktoś pociał halę (nową ale niezgodnie z projektem ponoć zrobioną). Ceówki nowiutkie, pomalowane podkładem, proste bez dziur. Teraz trochę jeżdżę ale za wiele to tam nie ma i muszę skoczyć do powiatu obok może coś znajdę.
Siłownik wezmę nowy jaki brałem do wywrotki-łatwiej i szybciej niż używka. Jedynie brak mi czasu na pocięcie tego co mam a najpóźniej w maju chcę ruszyć z budową garażu i nie wiem czy się wyrobię.

Co do kół tirowskich - nie wiem czy nie kupić ich po pocięciu i zrobieniu ramy dolnej żeby wiedzieć jak zrobić wywrot (kąty, rozstaw kul wywrotu itp).


PS: Fotki będą ;)

Edytowane przez Nikita_Bennet
6 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

trochę jeżdżę po złomach - kilka lat temu na wywrotkę kupiliśmy extra ceowniki za pół ceny bo ktoś pociał halę (nową ale niezgodnie z projektem ponoć zrobioną). Ceówki nowiutkie, pomalowane podkładem, proste bez dziur. Teraz trochę jeżdżę ale za wiele to tam nie ma i muszę skoczyć do powiatu obok może coś znajdę.
Siłownik wezmę nowy jaki brałem do wywrotki-łatwiej i szybciej niż używka. Jedynie brak mi czasu na pocięcie tego co mam a najpóźniej w maju chcę ruszyć z budową garażu i nie wiem czy się wyrobię.

Co do kół tirowskich - nie wiem czy nie kupić ich po pocięciu i zrobieniu ramy dolnej żeby wiedzieć jak zrobić wywrot (kąty, rozstaw kul wywrotu itp).


PS: Fotki będą ;)

To jeszcze trochę zejdzie. Ja robię tak uchwyty żeby przy wywrocie w bok nie kładła na koło ramy górnej żeby był zapas jakby koła od tira wpadły 

ja chcę to ogarnąć tym że rama wywrotu będzie leżeć na ramie głównej albo zaraz obok - szerzej niż główna a wywrot będzie rozsunięty na boki. Nie wiem tylko jak to wypali bo jak patrzę na ceny kul do wywrotu na tył + rura + zrobienie z przodu + remont ramy dolnej (wzmocnienia)+koła tirowskie+siłownik+zabudowa górna (5 tysia nie wiem czy starczy) to trochę się martwię że wyjdzie mi 10 tysia a to trochę sporo (nie licząc dolnej ramy której za darmo nie dostałem). Z drugiej strony przyczepa  mnie przeżyje a ja będę miał komfort użytkowania na wiele lat oraz to że będzie szła i za ciapkiem a jak trza to i na tył do D633 podczepię i 95KM ciągnik nie będzie jechał na pusto.

11 godzin temu, astrahxenon napisał:

I jak ci trzeba będzie coś wykiprowac na szybko to się okaże że wąż w garażu i zwalasz łopatą.

1.5 tysia sporo te siłowniki kosztuja

oglądam używki na złomie i zawsze są od maszyn a nie od przyczep niestety i słabo wyglądają.
Co do węża ;)  myślę że nie będzie z tym problemu ;)


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v