tomek15h 114 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) Dnia 8.11.2019 o 22:01, ASZv3 napisał: Gdzie obciążnik? Nie jest potrzebny do tej talerzówki, balast czeka na cięższe maszyny ,jak go założę to podeślę fotkę😀 Edytowane 10 Listopada 2019 przez tomek15h Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 10 Listopada 2019 Zakładaj obciążnik nawet mały. Przód nie będzie tak skakał. Moją 7 t areskę z 4 zagonową nieco nosi po nierównym asfalcie przy 35-40 km/h. Daleko wysunięty cieżar robi swoje i wybija przód. Odnośnik do komentarza
tomo12 374 Opublikowano 10 Listopada 2019 Ares zupełnie inaczej się prowadzi przy jeździe z obciążeniem. Na pusto to czasami trzeba uważać, żeby nie wypaść z siedzenia. Ciekawe czy amortyzacja przedniej osi bez obciążenia na przednim tuzie sprawdzałaby się. Odnośnik do komentarza
tomek15h 114 Opublikowano 10 Listopada 2019 9 godzin temu, Thomas2135 napisał: Zakładaj obciążnik nawet mały. Przód nie będzie tak skakał. Moją 7 t areskę z 4 zagonową nieco nosi po nierównym asfalcie przy 35-40 km/h. Daleko wysunięty cieżar robi swoje i wybija przód. Jeszcze raz podkreślam że z tym agregatem talerzowym nie ma potrzeby zapinać obciążnika na przód i przednia oś amortyzuje skutecznie. Do pługa zapinam 1000 kg .Na asfalcie w obydwu przypadkach przy 45 km/h prowadzi się bez żadnego bujania. Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 11 Listopada 2019 ważyłeś go? wydaję się masywniejszy od mojej valtry.... Odnośnik do komentarza
tomek15h 114 Opublikowano 11 Listopada 2019 Nie ważyłem, z tabeli w instrukcji obsługi wynika że w kompletacji z miękką osią ,przednim tuzem ,ogumieniem 520/70/R38 i 420/70/28 ,bez kierowcy i dociążania waży 6478 kg. Dokładny rozkład masy (przód / tył), w tej kompletacji wynosi 48/52% . Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 12 Listopada 2019 Czyli tyle samo co valtra A wygląda masywniej...Nie chciałeś szerszych opon? Odnośnik do komentarza
tomek15h 114 Opublikowano 12 Listopada 2019 Parę kilo więcej niż Valtra N 114-może dlatego wygląda masywniej😀.Szerszych opon nie potrzebuję ,uważam że są zbędne w ciągniku tej mocy,gdy bym miał jakieś ekstremalne warunki typu podmokłe tereny czy górki może bym się zastanawiał nad szerszymi,ale na równinie na 1,2,max 3 klasie ziemi , te są w zupełności wystarczające. Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 12 Listopada 2019 ja mam n114 i moja ma 6440kg dokładnie (ważone)kumpel ma n134 to jest cięższa o ok 300kg.... Odnośnik do komentarza
Arek 219 Opublikowano 27 Listopada 2019 Dnia 11.11.2019 o 10:36, tomek15h napisał: Nie ważyłem, z tabeli w instrukcji obsługi wynika że w kompletacji z miękką osią ,przednim tuzem ,ogumieniem 520/70/R38 i 420/70/28 ,bez kierowcy i dociążania waży 6478 kg. Dokładny rozkład masy (przód / tył), w tej kompletacji wynosi 48/52% . Miałem na testach 530 z fabrycznym tuzem, wzmocnieniami po bokach silnika i skrzyni, z pełnym zbiornikiem ON ważył 7090kg. Odnośnik do komentarza
romanekdeutz 88 Opublikowano 7 Lutego 2020 Jak w twoim claasie jest z obrotami silnika przy 45km/h? Miałem na testach mf5712s na skrzyni dyna 6 to jechał max 40 i to przy obrotach chyba 1900 i trochę się tym zraziłem. Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 7 Lutego 2020 pewnie miał skrzynie 40km/H bez Eco....U mnie w valtrze 45km/H to przy 1700/1800obr. Odnośnik do komentarza
romanekdeutz 88 Opublikowano 7 Lutego 2020 Możliwe że nie miał ten opcji Eco chociaż to dziwne bo wydawał się bogato wyposażony m.in 2 joysticki na podłokietniku. I z tego co pamiętam tam były koła 540 a one mają jednak trochę mniejszy obwód a to już robi różnicę. Odnośnik do komentarza
limousine 41 Opublikowano 7 Lutego 2020 W claasie skrzynia hexa z eko ma 40 km/h przy 1650 obrotach Odnośnik do komentarza
kuba5r 18 Opublikowano 7 Lutego 2020 50 przy 1900 i 57 przy 2100, i to ma jeszcze jakiś kaganiec bo na przedostatnim biegu kręci aż do 2300 obr, na ostatnim 2100 Odnośnik do komentarza
tomek15h 114 Opublikowano 8 Lutego 2020 W clasie seria 500-600 z hexa są zasadniczo 3 typy prędkości jazdy,a tak przynajmniej wynika z informacji producenta.Jest eco 40,następnie super eco 40 oraz 50 km/h. W tej mojej 510 jest standart,czyli eco 40 . W praktyce na przełożeniu D6 rozwija prędkość 44 km/h przy obrotach 1950-1980 i dalej już się nie wkręca. Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 8 Lutego 2020 W sumie 44km/H to już jest wystarczająca prędkość ja staram się nie przekraczać 45km/H chyba że mi się spieszy to gaz w podłogę 😂 Odnośnik do komentarza
tomek15h 114 Opublikowano 8 Lutego 2020 Też tak sądzę ,chyba że ktoś dużo robi w transporcie to te kilka kilometrów robi mu różnicę . Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 8 Lutego 2020 po za tym u mnie jak przekroczę 45km/H to strasznie opony huczą 🙄 Odnośnik do komentarza
Arek 219 Opublikowano 8 Lutego 2020 Przy super eco i 50 nie trzeba jeździć z max prędkością a 40 jest przy niższych obrotach co daje mniejsze spalanie. Odnośnik do komentarza
kuba5r 18 Opublikowano 9 Lutego 2020 Wydaje mi się, że super eco i 50 to jedno i to samo z tą różnicą, że 50 jest rozblokowana zwykla eco musi się jakoś różnić konstrukcyjnie skoro przy 45 km/h kręci prawie 2000 obr Odnośnik do komentarza
Arek 219 Opublikowano 9 Lutego 2020 Racja przy super eco prędkość 50 jest zablokowana. Jeśli skrzynia ma fabrycznie odblokowaną prędkość 50 to muszą być hamulce na przedniej osi. Odnośnik do komentarza
Igor89 60 Opublikowano 9 Lutego 2020 U mnie w valtrze prędkość była fabrycznie odblokowana nawet serwisant się zdziwił..... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się