Skocz do zawartości

Claas Arion 510


tomek15h

Claas Arion 510




Rekomendowane komentarze

Dnia 8.11.2019 o 22:01, ASZv3 napisał:

Gdzie obciążnik? ;)

Nie jest potrzebny do tej talerzówki, balast czeka na cięższe maszyny ,jak go  założę to podeślę fotkę😀

Edytowane przez tomek15h
Odnośnik do komentarza

Zakładaj obciążnik nawet mały. Przód nie będzie tak skakał. Moją 7 t areskę z 4 zagonową nieco nosi po nierównym asfalcie przy 35-40 km/h. Daleko wysunięty cieżar robi swoje i wybija przód.

Odnośnik do komentarza

Ares zupełnie inaczej się prowadzi przy jeździe z obciążeniem. Na pusto to czasami trzeba uważać, żeby nie wypaść z siedzenia. Ciekawe czy amortyzacja przedniej osi bez obciążenia na przednim tuzie sprawdzałaby się.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Thomas2135 napisał:

Zakładaj obciążnik nawet mały. Przód nie będzie tak skakał. Moją 7 t areskę z 4 zagonową nieco nosi po nierównym asfalcie przy 35-40 km/h. Daleko wysunięty cieżar robi swoje i wybija przód.

Jeszcze raz podkreślam że z tym agregatem talerzowym nie ma potrzeby zapinać obciążnika na przód i przednia oś amortyzuje skutecznie. Do pługa zapinam 1000 kg .Na asfalcie w obydwu przypadkach przy 45 km/h prowadzi się bez żadnego bujania.

Odnośnik do komentarza

Nie ważyłem, z tabeli w instrukcji obsługi wynika że w kompletacji z miękką osią ,przednim tuzem ,ogumieniem 520/70/R38 i 420/70/28 ,bez kierowcy i dociążania waży 6478 kg. Dokładny rozkład masy (przód / tył), w tej kompletacji  wynosi 48/52% .

Odnośnik do komentarza

Parę kilo więcej niż Valtra N 114-może dlatego wygląda masywniej😀.Szerszych opon nie potrzebuję ,uważam że są  zbędne w ciągniku tej mocy,gdy bym miał jakieś ekstremalne warunki typu podmokłe tereny czy górki może bym się zastanawiał nad szerszymi,ale na równinie na 1,2,max 3 klasie ziemi , te są w zupełności wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Dnia 11.11.2019 o 10:36, tomek15h napisał:

Nie ważyłem, z tabeli w instrukcji obsługi wynika że w kompletacji z miękką osią ,przednim tuzem ,ogumieniem 520/70/R38 i 420/70/28 ,bez kierowcy i dociążania waży 6478 kg. Dokładny rozkład masy (przód / tył), w tej kompletacji  wynosi 48/52% .

Miałem na testach 530 z fabrycznym tuzem, wzmocnieniami po bokach silnika i skrzyni, z pełnym zbiornikiem ON ważył 7090kg.

Odnośnik do komentarza

Jak w twoim claasie jest z obrotami silnika przy 45km/h? Miałem na testach mf5712s na skrzyni dyna 6 to jechał max 40 i to przy obrotach chyba 1900 i trochę się tym zraziłem.

Odnośnik do komentarza

Możliwe że nie miał ten opcji Eco chociaż to dziwne bo wydawał się bogato wyposażony m.in 2 joysticki na podłokietniku. I z tego co pamiętam tam były koła 540 a one mają jednak trochę mniejszy obwód a to już robi różnicę.

Odnośnik do komentarza

50 przy 1900 i 57 przy 2100, i to ma jeszcze jakiś kaganiec bo na przedostatnim biegu kręci aż do 2300 obr, na ostatnim 2100

Odnośnik do komentarza

W clasie seria 500-600 z hexa są zasadniczo 3 typy prędkości jazdy,a tak przynajmniej wynika z informacji producenta.Jest eco 40,następnie super eco 40 oraz 50 km/h.

W tej mojej 510 jest standart,czyli eco 40 . W praktyce na przełożeniu D6 rozwija prędkość 44 km/h przy obrotach 1950-1980 i dalej już się nie wkręca.

Odnośnik do komentarza

W sumie 44km/H to już jest wystarczająca prędkość ja staram się nie przekraczać 45km/H chyba że mi się spieszy to gaz w podłogę 😂

Odnośnik do komentarza

Przy super eco i 50 nie trzeba jeździć z max prędkością a 40 jest przy niższych obrotach co daje mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że super eco i 50 to jedno i to samo z tą różnicą, że 50 jest rozblokowana :) zwykla eco musi się jakoś różnić konstrukcyjnie skoro przy 45 km/h kręci prawie 2000 obr

Odnośnik do komentarza

Racja przy super eco prędkość 50 jest zablokowana. Jeśli skrzynia ma fabrycznie odblokowaną prędkość 50 to muszą być hamulce na przedniej osi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v