soltys48 21716 Opublikowano 23 Lutego 2019 1 minutę temu, Bartek933 napisał: Jakie? 3 km ode mnie jest zator 6011 sprowadzony z Norwegii ze wzmacniaczem momentu i szybką skrzynią Powiedz ile widziałeś lub o ilu słyszałeś ciagnikach z takim powiedzmy doposażeniem? Padło tam jedno łożysko w skrzyni i trochę tryby pokrecilo i co? Nigdzie nie szło dostać To właściciel dał do dorobienia w Szczecinku te tryby a że HENIEK z RYSKIEM za dużo wypili i coś zj***li to poszło po raz drugi ..... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464660
Bartek933 5720 Opublikowano 23 Lutego 2019 Bardziej pytałem o te duże serie Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464661
soltys48 21716 Opublikowano 23 Lutego 2019 W serii 8xxx też są kwiatki Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464673
Rowan 425 Opublikowano 23 Lutego 2019 16-tka powinna obrobić 100ha jako główny ciągnik, ale operatorowi współczuje 😉 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464681
Henius91 1722 Opublikowano 23 Lutego 2019 Dlaczego? Niektórzy przecież twierdzą, że nie ma nic przyjemniejszego niż popracować takim Ursusem, a potem jeszcze wrócić z pola i porobić kilka godzin w oborach. Praktycznie nie czuć zmęczenia Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464686
Rowan 425 Opublikowano 23 Lutego 2019 W sumie może i racja, bo pył tak zatka nos, że potem smrodu oborowego już nie czuć, głodu też, bo piasek jeszcze w zębach trzeszczy😀 Chociaż ludzi dawniej nawet za końmi chodzili i nie narzekali 😉 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464689
Firewall88899 291 Opublikowano 23 Lutego 2019 No przy samych roslinkach typu zboże to 16tka obrobi te 100ha, ale już przy produkcji zwierzęcej typu bydło to już trochę mordega tyle czasu siedziec w takim ciągniku.. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464701
domino5654321 8 Opublikowano 23 Lutego 2019 Tak sie smieja z tych starych łursusow za takie copy ze psuja sie a ta nowa jakosc tych nowych ciagnikow schodzi na poziom tych ursusow .bo chodzi oto zeby serwisy zarabialy hajs z nas rolnikow .a tak pozatym za cene tych 60 tys tej skrzyni wolał bym osobiscie 2 szóstki kupić i ogarnąć do stanu ze bedzie chodzic latami . nawet taki podnosnik ktory orginalny kiepski to idzie zmodernizowac . ja tak zrobilem zalozylem ehr z przyciskami na blotnikach i mam tak jak w tych Fyndach zalozylem lepsze silowniki. Wspomagajace i pompe i jest 3 rok jak dziala bez problemowo . a jesli chodzi o komfort to moge sobie kupic siedzenie na kompresorze . i bedzie komfort . Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464773
Rowan 425 Opublikowano 23 Lutego 2019 Siedzenie na kompresorze, to tylko nikła część różnic w komforcie, ale kto nie robił zachodnim, to nie przyzna tego o ile lepiej się tym pracuje. Po raz kolejny powtarzam, że zalecenia serwisowe zalecają wymiane części na takie koszty, a da się to zrobić na pewno za połowe tych pieniędzy 😉 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464779
Firewall88899 291 Opublikowano 23 Lutego 2019 Rowan oczywiście, że tak. Najlepszy przykład to jest jest serwis aut. Np głupia wymiana oleju w ASO koszt 300 zł, a normalnie to dobry olej kosztuje ok 150 zł plus filtry czyli jakieś 200 zł i masz 100 zł w kieszeni. A czym dalej idąc już w części to jest dopiero przebitka. Jak wymieniłem rozrząd u siebie w aucie to ASO i tzw duże serwisy krzyczały 1000 - 1500 zł, gdzie same części to było jakieś 70% tej kwoty, kupiłem sam kompletny rozrząd z pompa za uwaga 400 zł plus 200 zł wymiana poza ASO i tymi naciagaczami. Prawda jest taka, że serwis bije kokosy na częściach i przebitke maja kolosalna do tego roboczo godzina też tania nie jest i wychodzi ładna sumka. Także jak słyszę, że gdzieś komuś wycenili koszt naprawy np na 10 tys to pewnie za 5 tys by to ogarnął, ale tak jak mówię części trzeba kupić samemu i znaleźć mechanika poza ASO. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464805
Xyloniros 89 Opublikowano 23 Lutego 2019 Problem w tym, że trzeba mieć komputer, sprzęt diagnostyczny itd a teraz jak będzie się łączyć tylko przez serwery w internecie to nie będzie wyboru za dużego Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2464968
Rowan 425 Opublikowano 23 Lutego 2019 (edytowane) Z tymi komputerami, to też jest troche mit i ściema właśnie serwisów, że „bez komputera się nic nie zrobi i nie zdiagnozuje”. A bywa tak, że serwis nawet z komputerem nie jest w stanie trafnej diagnozy postawić jeśli serwisanci to osoby nieznające zasady działania danego podzespolu. Edytowane 23 Lutego 2019 przez Rowan Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465062
Henius91 1722 Opublikowano 23 Lutego 2019 5 godzin temu, domino5654321 napisał: Tak sie smieja z tych starych łursusow za takie copy ze psuja sie a ta nowa jakosc tych nowych ciagnikow schodzi na poziom tych ursusow .bo chodzi oto zeby serwisy zarabialy hajs z nas rolnikow .a tak pozatym za cene tych 60 tys tej skrzyni wolał bym osobiscie 2 szóstki kupić i ogarnąć do stanu ze bedzie chodzic latami . nawet taki podnosnik ktory orginalny kiepski to idzie zmodernizowac . ja tak zrobilem zalozylem ehr z przyciskami na blotnikach i mam tak jak w tych Fyndach zalozylem lepsze silowniki. Wspomagajace i pompe i jest 3 rok jak dziala bez problemowo . a jesli chodzi o komfort to moge sobie kupic siedzenie na kompresorze . i bedzie komfort . Tak tak. Zwłaszcza przy obecnej jakości części do tych ursusów naprawisz je tak, że będą pracowały latami bezawaryjnie... Możesz zrobić mu kapitalke, a i tak za 2-3 lat znów coś będzie do remontu. Nie rozumiem porównywania na siłę 20-30 letniego ursusa do kilkuletniego zachodniego ciągnika. Wiadomo, że nowe ciągniki mają coraz gorszą jakość, ale ursus nawet w połowie nie ma tej jakości. Kup sobie jakąś Renówkę 120.54 zamiast tych dwóch szóstek to dopiero zobaczysz co znaczy porządna robota w polu. Nawet jeśli okaże się, że coś w niej będzie do remontu, to nie włożysz w nią tyle, co w te dwa stare klamoty za 30 tys jeden, żeby doprowadzić je do porządku. Pewnie teraz się zbulwersujesz bo obrażam mocarnego Ursusa, ale takie są realia. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465080
Rowan 425 Opublikowano 23 Lutego 2019 Ooo widzisz, te Renaulty z tej seri są za***iście twarde, maja bardzo dobry silnik i prostą niezawodną skrzynie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465085
podlach93 6 Opublikowano 23 Lutego 2019 Henius91 napisał: Przecież nie od dziś wiadomo, że autopowr to niewypał. Każdy kto kupuje taki ciągnik, raczej jest świadomy, tego że kiedyś i tak będzie musiał go remontować. Może i dziąsło przygryzie z nerwów, ale całe szczęście to pociągnie z jego kieszeni, nie z Waszej A się denerwujecie jakby na Was fakture miał wystawić Dlaczego uważasz że autopawer to niewypał? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465091
Henius91 1722 Opublikowano 23 Lutego 2019 @Rowan No właśnie o to chodzi. A za te 60 tys to już pewnie i eleganckiego 155.54 by dorwał @podlach93 gdzie się nie czyta to autopowr to jedna z najgorszych bezstopniówek na rynku. Nawet autor zdjęcia pisał wyżej, że jest słabsza od PQ. A i żeby nie było. W nowszych wersjach AP ta jakość podobno jest już lepsza. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465099
marian_machler 326 Opublikowano 23 Lutego 2019 W zaprzyjaźnionym dużym gosp. Auto Powr w JD 8530 został wymieniony po niespełna 5tyś. h, a i z nową skrzynią nadal były problemy.. W końcu właściciel nabył używanego gąsienicowego JD 9630 na Power Schifcie i jak narazie, jest zadowolony. Dodam że 8530 był głównym ciągnikiem w gosp. ok.2500 ha. używanym do uprawy bezorkowej z Horschem Tigerem. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465132
podlach93 6 Opublikowano 23 Lutego 2019 Henius91 napisał: @Rowan No właśnie o to chodzi. A za te 60 tys to już pewnie i eleganckiego 155.54 by dorwał @podlach93 gdzie się nie czyta to autopowr to jedna z najgorszych bezstopniówek na rynku. Nawet autor zdjęcia pisał wyżej, że jest słabsza od PQ. A i żeby nie było. W nowszych wersjach AP ta jakość podobno jest już lepsza. Nie może być jedna znajgorszych bo tak naprawdę są dwie przekładnie bezstopniowe na rynku no nie wiem co tam valtra montuje jeszcze to może jeszcze jakaś trzecia. Ja uważam że jest to bardzo dobra skrzynia która wytrzymuje nawet do 12-13 tys godzin. Podstawowym problemem jest nie umiejętne użytkowanie takiej przekładni. Każda bezstopniowke żeby cieszyć się jej efektywna i długą praca trzeba rozumieć. Kolejna sprawa ze jak po 12 tys godzin się skończy i wpakujesz w naprawę 40k to znowu latasz 12 tys godzin. A 40k to pieniądze które bez problemu lekką ręką wlozysz w każdą inną przekładnie jak nazwali. I nie starcza napewno na kapitalny remont AQ czy innego Pawer shifta niezależnie od producenta. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465146
Uziu92 9272 Opublikowano 23 Lutego 2019 valtra nie ma tej samej skrzyni co fendt i MF? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465159
podlach93 6 Opublikowano 23 Lutego 2019 Nie wiem właśnie być może że ma. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465161
Kos_pl 107 Opublikowano 24 Lutego 2019 1 godzinę temu, Uziu92 napisał: valtra nie ma tej samej skrzyni co fendt i MF? Chyba tylko w modelach S xxx. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465179
Rowan 425 Opublikowano 24 Lutego 2019 @podlach93, na rynku jest troche więcej bezstopniowych przekładni. Najpopularniejsza Vario jak pisaliście, mamy tego AP/TTV, mamy CVT(CVX), tu w sumie są dwie różne, bo starsze CVX miały troche inną skrzynie niż Pumy CVX. Może się trafia, że wytrzyma 12tyś, ale raczej się sypie w przedziale 6-8tyś najczęściej. Nowa wersja to totalnie inna skrzynia, można nawet zobaczyć wizualizacje na YT. Twierdzisz, że naprawa AutoPower będzie tańsza niż innych skrzyń klasycznych? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465181
podlach93 6 Opublikowano 24 Lutego 2019 Rowan napisał: @podlach93, na rynku jest troche więcej bezstopniowych przekładni. Najpopularniejsza Vario jak pisaliście, mamy tego AP/TTV, mamy CVT(CVX), tu w sumie są dwie różne, bo starsze CVX miały troche inną skrzynie niż Pumy CVX. Może się trafia, że wytrzyma 12tyś, ale raczej się sypie w przedziale 6-8tyś najczęściej. Nowa wersja to totalnie inna skrzynia, można nawet zobaczyć wizualizacje na YT. Twierdzisz, że naprawa AutoPower będzie tańsza niż innych skrzyń klasycznych? No to może inaczej. Już tłumaczę co miałem ma myśli. AP, TTV, TVT, CVX w starej pumie CEMATIC w claas i jakieś tam jeszcze landini to wszystko przekładnie ZF ECOM w minimalnych różnicach ze względu na konstrukcję ciągnika (tak jak cocacola w puszcze czy butelce ale w środku dalej cocacola) i pozostałe to vario, cvx nowy i autocommanda moim zdaniem już nie można nazwac bezstopniowa przekładni, a co najwyżej pseudo bezstopniowa. Bo to taka slaba cola original niby jeden by powiedział że nie widzi różnicy ale jest duża. A co do kosztów naprawy. To jestem pewny że nie jedna przekładnia klasyczna czy mniej klasyczna pociągnie więcej kasy przy naprawie. Idź zapytaj o części do naw Hollanda G serii, albo jd 7810 PS Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465185
soltys48 21716 Opublikowano 24 Lutego 2019 7 godzin temu, Rowan napisał: Ooo widzisz, te Renaulty z tej seri są za***iście twarde, maja bardzo dobry silnik i prostą niezawodną skrzynie. T3z nie każda Te z rewersem elektro hydrauliczny uważane są za awaryjne Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465189
ekwadorek 0 Opublikowano 24 Lutego 2019 Ja też usłyszałem w serwisie że wymieniają całą skrzynię i koszt to 60tys zl. Ciągnik kosztował 75 tys zł więc gdzie tu logika jak skrzynia prawie tyle co reszta sprzętu. Poszperałem poczytałem popytalem i dowiedziałem się że naprawa AutoPowr z robocizną wyszła ok 27tys brutto więc połowę kwoty o której usłyszałem u dealera. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747653-jd-6920s-autopower/page/6/#findComment-2465193
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się