Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Rabat? Jeszcze podnieść się chciał oszukaniec, bo na OLX wystawił cenę małych 170, a w grudniu jak rozmawiałem to powiedział że 185 (coś koło tego) bo że tamta to już jest nieaktualna cena i za chwilę ją zmieni. Minął miesiąc, cena na OLX ta sama- nie zmieniona, no to ogarnąłem transport i w drogę po opony. Gość na miejscu twierdzi że takiej ceny nie mają już ze 3 lata i że to niemożliwe, ze musiałem ich z kimś pomylić. W czasie rozmowy zmienił cenę na OLX i próbował robić z klienta durnia pokazując na dowód że ma inną cenę. o.O Dostał propozycję 2tys za całość tak jak w ogłoszeniach wystawione albo nie biorę wcale i ostatecznie po wielkim marudzeniu zgodził się. 

One jeszcze z rok-dwa by pojeździły, ale tych nowych i tak pewnie nie zdążę zedrzeć, więc nie było sensu się męczyć ;) 

1 godzinę temu, danielhaker napisał:

Do Zetora, bo jak mokro to już nawet wycinakiem w pryzmę nie chce się wbić, a w mokrym terenie byle kałuża i problem się robi :D 

A 3P dostanie na przód kilkuletnie GoodYeary z Zetora 

Diagonalki. Radialne zaczynają się od 1500zł/szt. Te po 830 duże i 170zł za 16-stki. Komplet równe 2tys. Kupione w Broszkowie, tam gdzie kiedyś był Warpol

Dokładnie tak jak mówisz, ceny nic się nie zmieniły, a czy szerszą oponą lżej się skręca ciągnikiem bez wspomagania to raczej wątpię :P Bardziej zastanawiałem się nad rodzajem bieżnika: kostka czy liniowe i trochę żałuję że nie wziąłem liniowych. Boję się, że przy skręcie mogą bardziej niszczyć łąki

@sumek666 jak to skąd- udoiłem xD

 

Zobaczymy jak będą się spisywać, w razie czego Barumek nie wyrzucam xDxD

Skręca się lżej na szerszych,fizyka mówi że im szersza powierzchnia tym mniejszy nacisk

Przy wspomaganiu nie ma różnicy ale jak wspomagania nie ma to szersze opony na przodzie bardziej dają po łapach ale zaletą jest to,że sporo mniej grzęzną i w miękkim można mieć wrażenie,że kieruje się lżej.

@danielhaker daj link do ogłoszenia tego cwaniaczka bo trzeba publicznie piętnować takich gości...będzie miał mniejszy obrót to się nauczy uczciwości albo zwinie interes...oba rozwiązania na naszą korzyść :D

 

Edytowane przez extrabyk
Adi96 napisał:

1 godzinę temu, danielhaker napisał:

Do Zetora, bo jak mokro to już nawet wycinakiem w pryzmę nie chce się wbić, a w mokrym terenie byle kałuża i problem się robi :D 

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/723092-opona/?do=embed

A 3P dostanie na przód kilkuletnie GoodYeary z Zetora 

Diagonalki. Radialne zaczynają się od 1500zł/szt. Te po 830 duże i 170zł za 16-stki. Komplet równe 2tys. Kupione w Broszkowie, tam gdzie kiedyś był Warpol

Dokładnie tak jak mówisz, ceny nic się nie zmieniły, a czy szerszą oponą lżej się skręca ciągnikiem bez wspomagania to raczej wątpię :P Bardziej zastanawiałem się nad rodzajem bieżnika: kostka czy liniowe i trochę żałuję że nie wziąłem liniowych. Boję się, że przy skręcie mogą bardziej niszczyć łąki

@sumek666 jak to skąd- udoiłem xD

 

Zobaczymy jak będą się spisywać, w razie czego Barumek nie wyrzucam xDxD

Skręca się lżej na szerszych,fizyka mówi że im szersza powierzchnia tym mniejszy nacisk

Ta sama fizyka mówi, że szersza opona to większa powierzchnia przylegania do podłoża, co przy braku wspomagania równa się większemu oporowi przy skręcie

extrabyk napisał:

Przy wspomaganiu nie ma różnicy ale jak wspomagania nie ma to szersze opony na przodzie bardziej dają po łapach ale zaletą jest to,że sporo mniej grzęzną i w miękkim można mieć wrażenie,że kieruje się lżej.

@danielhaker daj link do ogłoszenia tego cwaniaczka bo trzeba publicznie piętnować takich gości...będzie miał mniejszy obrót to się nauczy uczciwości albo zwinie interes...oba rozwiązania na naszą korzyść :D

 

Tu mam inne zdanie jeśli chodzi o szerokość. Miałem z przodu 10-75/15,3 w jedełkę, ale zużyte 6 PR. Kręciło się różnie raz lżej jak ciężej zależnie ile na ładowacz wziąłem. Opony stare to pękały więc kupiłem 11,5-80/15,3 12 PR. Dużo większy balon, ale czoło opon półokrągłe. W efekcie kręci się lżej, bo opony tak się nie rozpłaszczają z ładunkiem, powierzchnia styku opony z podłożem jest mniejsza więc opory są mniejsze. Teraz da się nawet jedną ręką skręcać bez wspomagania z ciężkim ładowaczem od MF 500-ek.

2 godziny temu, kubaguzik napisał:

Ta sama fizyka mówi, że szersza opona to większa powierzchnia przylegania do podłoża, co przy braku wspomagania równa się większemu oporowi przy skręcie

Sratata mam dobre 2 lata 750 w c360 na przodzie i kręci się lżej o dziwo na postoju przy skręcaniu nie będe wspominał bo kręci się jak na wspomaganiu,jak wjade w chaszcze to ciężko ale na twardym? lżej niż na 600.Nikt nie będzie mi wmawiał że jest inaczej może po prostu mam zadbany układ kierowniczy i opór jest nie duży.

Nie, 5211 chyba tylko z exportu miały wspomaganie. Założyć myślałem, ale z tymi maszynami z którymi jeździ w sumie i tak leciutko się kręci, więc nie jest to takie mega potrzebne i dlatego jakby było to by było, a i bez niego nie ma tragedii. Gdyby miał ładowacz, to założyłbym obowiązkowo

3 godziny temu, izydor6280 napisał:

cena też nie wiele wyższa

No tak jak wyżej pisałem- 50% droższa . Ot, niewiele :D 

Z tym porównaniem szerokości opon, to wyobraźcie sobie taka sytuację. Załóżcie do ciągnika koło szerokości opony rowerowej i skręćcie w miejscu

Znalezione obrazy dla zapytania ko�o roweru

a porównajcie ze skrętem szerszej opony

Znalezione obrazy dla zapytania 600 22,5

Którą lżej skręcicie? ;) 

Mowa o twardym terenie, bo 90% czasu na takim jeździ

@Uziu92, @extrabyk Agromal https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2fGEj/

tak myslalem, dzowniłem do nich o opony teraz ostatnio to na sztuce 100-200 zł drozej jak w OLX i jeszcze za montaż chcą drożej jak by gdzieś do wulkanizacji zawiózł sam , i jeszcze mi firestona wciskał że nigdzie nie kupię taniej i zeby brać, a można znaleśc 250-300 zł taniej jak u nich na sztuce. Ktoś ich tu polecał ale po tym jak teraz to u nich wygląda to mają minusa, a to co Tobie odwalili to bym im podziękował i wyszedł, bo to już robienie z człowieka idioty.

5 godzin temu, danielhaker napisał:

Nie, 5211 chyba tylko z exportu miały wspomaganie. Założyć myślałem, ale z tymi maszynami z którymi jeździ w sumie i tak leciutko się kręci, więc nie jest to takie mega potrzebne i dlatego jakby było to by było, a i bez niego nie ma tragedii. Gdyby miał ładowacz, to założyłbym obowiązkowo

No tak jak wyżej pisałem- 50% droższa . Ot, niewiele :D 

Z tym porównaniem szerokości opon, to wyobraźcie sobie taka sytuację. Załóżcie do ciągnika koło szerokości opony rowerowej i skręćcie w miejscu

Znalezione obrazy dla zapytania ko�o roweru

a porównajcie ze skrętem szerszej opony

Znalezione obrazy dla zapytania 600 22,5

Którą lżej skręcicie? ;) 

Mowa o twardym terenie, bo 90% czasu na takim jeździ

@Uziu92, @extrabyk Agromal https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2fGEj/

Czy ty kiedykolwiek jeździłeś na szerszych oponach niż na 600? Nie porównuj szerkości 20 razy większej lub mniejsze bo to jest bezsensu.Porównaj rozmiar mniejszy lub większy, mf362 oraz izydro6280 po zakładali do c-360,750 każdy z nich potwierdza że lżej się kręci po mimo że opona jest szersza.Masa przodu c-360 do 5211 jest bardzo podobna,sam byłem zdziwiony po zamianie na 750 że lżej się kręci.Nigdy tego nie spraktykowałeś a opierasz sie na teoriach typu rowerowa opona vs opona do prasy czy do przyczepy.Zauważ jaką masę ma rower a w jakiej jest pojazd,gdyby masa pojazdu była taka jak na koło rowerowe to byś miał ciężko ze skręceniem.

Chłopaki wyluzujcie z tymi oponami, bo nie są warte Waszych nerwów :P 

Adi, ja Ci tylko próbuję wyjaśnić dla zobrazowania na przykładzie skrajnych szerokości i nie patrz na to, do czego służy dane koło, tylko wyobraź sobie jedną i drugą szerokość opony na swoim kole. "Nigdy nie spraktykowałeś a opierasz się na teoriach"- zgadza się, na ciągniku nie miałem, ale spraktykowane w dawnych czasach na Polonezie. Przyjeżdża do mnie również pewien przedstawiciel Skodą Citigo (bez wspomagania) i również zauważył cięższe manewrowanie na podwórkach klientów przy szerszych oponach, bo . W ciągnikach twierdzicie, że jest odwrotnie. Wcale się nie upieram przy swoim, może tak macie ;) 

8 godzin temu, Uziu92 napisał:

tak myslalem, dzowniłem do nich o opony teraz ostatnio to na sztuce 100-200 zł drozej jak w OLX i jeszcze za montaż chcą drożej jak by gdzieś do wulkanizacji zawiózł sam , i jeszcze mi firestona wciskał że nigdzie nie kupię taniej i zeby brać, a można znaleśc 250-300 zł taniej jak u nich na sztuce. Ktoś ich tu polecał ale po tym jak teraz to u nich wygląda to mają minusa, a to co Tobie odwalili to bym im podziękował i wyszedł, bo to już robienie z człowieka idioty.

Czyli takich przypadków jest więcej... Nie rzekłbym złego słowa, gdyby padło zwykłe "Przepraszam, nastąpiła pomyłka" bo każdy może zapomnieć, ale odwracanie monitora i pokazywanie ogłoszenia ze zmienioną ceną to już żenada. Miałem ogarniętego darmowego busa i te tylne u nich były najtańsze- inaczej poszukałbym gdzieś indziej.

Nie rozumiem takiej praktyki- po co wystawiać na OLX produkt z niższą ceną, a potem się podnosić? Przecież klient i tak zrezygnuje i kupi gdzie taniej, a taki sklep oleje na przyszłość 

6 godzin temu, izydor6280 napisał:

170-180 za 6 cali i 210-230 za 7.5 cala, czyli średnio 30zł na sztuce

kręci się z pewnością porównywalnie lub nawet lżej, bo jest mniejsza powierzchnia styku do tego opona wyższa

Faktycznie, masz rację. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd bo zaśpiewał 270zł a nie porównywałem wcześniej ich cen w sieci, więc olałem temat szerszych opon. W sumie nic nie stoi na przeszkodzie ogłosić opony i je sprzedać w tej samej cenie a kupić 7,5, o ile faktycznie skręt jest lżejszy. Kwestia przemyślenia :) 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v