Skocz do zawartości

Valtra N114 - Podnoszenie mocy



Po 3 dniach pracy okazało się, że N114 HiTech jest za słaba do wózka. Właściciel zadzwonił o 7:20, prosząc o szybką interwencję. O 11:00 byłem już na miejscu i działałem. Ciągnik miał zaledwie 63Mth !!! :)
Problem polegał na tym, że operator nie mógł wykonywać 2 operacji na raz dźwigiem HDS w zakresie 400obr/min WOM. Wcześniej przyzwyczaił się do N134 i narzekał bardzo na słabszą N114.
Ponieważ do każdego tematu podchodzę indywidualnie, przeanalizowałem to co robi operator i w jakim zakresie obrotów silnika chce by ciągnik pracował. Program sterownika silnika tak dopasowałem, że moment jest w żądanym, najczęściej wykorzystywanym zakresie obrotów.

Tuning - podniesienie mocy - inaczej niż konkurencja!!!

Ja nie wgrywam gotowych plików z serwera AllCarTuning jak konkurencja z Czech i Opola!!!

Program sterownika silnika dopasowany jest do klienta. Tak jak chce i pod to co robi! czasami program trzeba 3 razy poprawiać, ale wszystko robię na miejscu i od ręki, nie wysyłam programu do innych firm, bo nie jestem pośrednikiem, a wykonawcą usługi od A do Z!!!




Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, iron napisał:

I tak powinno być, niestety z autami to nagminne a tu z hamownią był robione?

Hamownia zostala na serwisie. Jak wroci to bedzie pomiar.

1 godzinę temu, Henius91 napisał:

Mierzone hamownią? Ile ta N114 miała mocy przed podniesieniem?

Jest juz okres zimowy i oddalem hamownie na serwis. Jak wroci to sie pochwale wykresem

2 godziny temu, JD1188 napisał:

@AchimR Case też ogarniasz? Konkretnie chodzi o Pume 145 z 2015, żeby wypieprzyć ten cały eko szajs i troche mocy dodać.

Case Puma 145 jak najbardziej do ogarnięcia. Cały eko szajs wyłączyć to nie problem. Masz tego 6.7l 146KM/698Nm, najwyższy model z tą skrzynią to Puma 160.
Trochę mocy to dla mnie by właśnie było tak te 160KM.
Moim zdaniem bezpiecznie dla skrzyni jest nie przekraczać 15% ponad to co oferuje Puma 160. Czyli zdrowo rozsądkowe maksimum to 185KM.

Ja myślałem tak na 170 KM go kręcić, bo i tak ma zarządzanie mocą i ponoć mu się te dodatkowe 30 KM włącza, więc idąc na zdrową logike takie podniesienie mocy powinno być bezpieczne. Jak możesz to wyślij mi na PW jakieś dane kontaktowe do Ciebie, bo też z Opolskiego jestem, więc problemu z dojazdem chyba by wielkiego nie było 😉
3 godziny temu, iron napisał:

A jak myślisz ja mam agrotrona 150 zrobiony na 175 i tak się zastanawiam czy jakby jeszcze mu dołożyć trochę bez szkody dla przedniego mostu da się? bo skrzynia więcej zniesie ale Joachim mi mówił że niby 180 to maks dla niego bo później po d*pie dostawać będzie 

5 czy 10KM dołożyć to nie problem. A z mostem to może być różnie. Agrotron 150 ten najmocniejszy z serii z 6l silnikiem, więc nie poszalejesz za bardzo. No chyba że masz 150.7 z 77.1l silnikiem.

Edytowane przez AchimR
27 minut temu, gomez181 napisał:

w samochodach też zwiększasz moc?

Tak, od tego zaczynałem.

1 godzinę temu, iron napisał:

no właśnie, a kij z tym teraz mam woła do grubera a z siewnikiem czy plugiem daje rady bez problemu . kalibracje też robisz skrzyń? 

Mam TEXE i z tymi kalibracjami to jest tak, że w nowszych modelach nie obsługuje, ale takich 5-6 latkach jest do zrobienia.

1 godzinę temu, krystian360 napisał:

A co myślisz o dodawaniu grafenu do oleju w silniku

Ja jestem przeciwnikiem wszelkich dodatków do oleju i paliwa. Lepiej zalać silnik/skrzynię markowym olejem nie rozlewanym w Polsce.
Ale jak mam być szczery to raz w życiu użyłem ceramizera w aucie z silnikiem VR6 Turbo 590KM. Dwa razy doszło do obrócenia panewki i ostatecznie przy 3cim składaniu silnika zalaliśmy go olejem Millers, docieranie na 500km i wymiana znowu na Millers + ceramizer. Więcej problemu z panewkami nie było. Zdecydowałem się na to z 2 powodów - w motorsporcie np. tłoki napyla się warstwą ceramiczną w celu zmniejszenia tarcia no i dość spore video-relacje w internecie.
Ale grafen z fizyki to kojarzy mi się bardziej jako materiał z zastosowaniem w elektronice/elektryce. No ale przez 10lat naukowcy pewnie większe zastosowanie znaleźli, tyle czy są jakieś obszerniejsze testy oleju z grafenem?

6 minut temu, Mikruss napisał:

Valtre ze skrzynia hitech3 ile na maxa wykreciles (ja mam t170 na 7.4l z cr) tak zeby skrzynia dawala rade oczywiscie?

Takich ciągników nie kręci się na maksa, no chyba, że ktoś chce komuś utrudnić życie. Ty masz silnik 74 ETA, kilka tyś mth ma już pewnie na karku.
Fabrycznie Valtra zrobiła z 74 ETA max. 190KM, ale wiem że 222KM ten ciągnik przyjmie i działa już 2 lata.

Valtra T174 Active (skrzynia PowerShift) silnik 74 AWF
Ponad 2000 obr/min balem się już dodać mocy, dlatego wykres tak opada. Nikt też tego zakresu obrotów często nie używa.
Ciągnik z tym programem pracuje już ponad rok, a konkretnie od 2giego tygodnia po zakupie. Bez AdBlue ... od 4tego miesiąca po zakupie.

 

Wykres.jpg

17 minut temu, Uziu92 napisał:

A co sądzisz o tym że paliwo jest "suche" i nie smaruje układu wtryskowego dobrze? szczególnie te bez bio i z niską zawartością siarki? nic nie radzisz swoim klientom dodawać do takiego Paliwa?

Prosta sprawa. Na moim terenie mam ze 4rech dostawców. Jeden który dostarcza paliwo z Lotos'a miał już taką historię, że w T5.115 poleciała pompa i wtryski. Naprawa później przez serwis ... a gwarancja tego nie objęła. To możesz sobie wyobrazić koszty. Jednym z dostawców paliwa u mnie jest też Grotrans.
I teraz tak - TO NIE JEST REKLAMA - jakieś 900m od domu mam stację Grotrans (zaraz przy dealerze NH - Agro Wrońscy) na której tankuje flota ponad 300 ciężarówek firmy EKO-OKNA. Ja też tam tankuję, bo tak na zdrowy rozsądek, skoro firma o milionowych obrotach tankuje swoje nowe ciężarówki Euro6 na jednej stacji i ta stacja jeszcze istnieje, to lipnego paliwa nie może tam być! Wśród rolników którzy kupują paliwo od Grotrans też żadnej wtopy nie było, więc to jest jedyny dostawca którego mogę polecić.
Reszta to jest loteria, ja paliwa nie zbadam. Grotrans bynajmniej na stacji ma B0 czyli paliwo bez bio dodatków.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v