Skocz do zawartości

Zetor Forterra 115



Jakie macie opinie na temat tego zetora?


Ciągnik który ma 6 cylindrów i większą pojemność silnika jest mocniejszy od tego zetora?


 




Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, zetorlublin7341 napisał:

kolego do tematu ładny Zetor tylko już kolor zgubił. a poza to kolego ten twój Sherman silnik dawał radę ze względu na przełożenie skrzyni biegów, widziałeś kiedyś czołg z tamtego okresu co.leci 100km/? co do kręcenia benzyny to związane jest to kolego z niskim ciśnieniem sprężania dlatego beznyniaki możesz kręcić do takiej wartości, silnik się nie rozbieganie to raz a dwa masz krótsze korbowody, to dwa co powoduje inna charakterystyke pracy. co do diesla jest coś takiego jak liczba cetanowa w paliwie, w bio on masz np niższa niż w paliwie zimowym odpowiada ona za odporność paliwa na samozapłon, mówisz trudniej się pali, wiadomo jak.masz ropę w wiaderku od zapałki jej nie zapalisz jak benzynę gdzie zapłon następuje najpierw pary a potem od tego reszta. diesel pali się jak osiągnie odpowiednia temperatura, z tad zapłon samoczynny od ciśnienia jakie robi tłok. diesel nie jest ekonomiczny w wysokim zakresie obrotów, on wygrywa z benzyną do 2tys gdzie w osobówkach masz maks moment obrotowy a potem tylko spada. a dlaczego nie da się diesla rozpędzić więcej, dało by się ale trzeba go odprężyć i zmniejszyć mu ciśnienie, widziałeś kiedyś rozbiegniety silnik jak zadanie olej z turbo co się dzieje, jak masz smykałkę zdusisz go na biegu o ile ci się uda a jak nie to ciśnienie wywali ci korbę bokiem, olej pali się w większym ciśnieniu niz ropa, silnik szybciej chodzi i wytwarza większe ale materiały już nie wytrzymują przeciazenia

Kolego, ja przepraszam, ale weź Ty się ogarnij bo oplatasz potworne bzdury.  Sherman mógł jechać z prędkością prawie 40 km/h. Do uzyskania prędkości 100 km/h dla czołgu o masie ponad 30 ton potrzebny byłby silnik około 1000 KM. Choć to było możliwe nikt tego nie robił, bo nikt by za czołgami nie nadążył. A to Sherman miałby nie mieć skrzyni biegów? O jakim "ciśnieniu sprężania" mówisz i co ma do tego rozbieganie? Silnik benzynowy ma "krótsze korbowody" (chyba mniejsze wykorbienia) bo musi mieć mniejszy stopień sprężania niż diesel. O jaką "charakterystykę pracy" Ci chodzi. Że co? Mniej telepie, cichszy, mniej dymi? Liczba cetanowa nie odpowiada "za odporność paliwa na samozapłon". Ona określa SKŁONNOŚĆ do samozapłonu. No to w końcu według Ciebie ON spala się szybciej czy wolniej niż benzyna, bo się zgubiłem? Diesla nie da się odprężyć czy też zmniejszyć mu ciśnienia bo inaczej podczas sprężania nie osiągnie temperatury zdolnej do zapalenia ON. Jeszcze raz proszę - zanim coś napiszesz przemyśl to wcześniej.

Do kolegi @Belarus6651. Jeśli wstawiasz coś na forum lub wychodzisz z dyskusją przestajesz być właścicielem wątku. My tu mamy takie same prawa jak Ty. Mógłbyś usunąć zdjęcie gdyby Cię tu obrażano, drwiono itp. Ja tu nic takiego nie zauważyłem. Owszem, możesz usunąć zdjęcie, ale ja z kolei uznam, że mnie lekceważysz. Zadałeś pytanie: "Ciągnik który ma 6 cylindrów i większą pojemność silnika jest mocniejszy od tego zetora?" więc to co piszemy odnośnie mocy, momentu jego rozkładu i porównań jest w temacie, choć jest mocno szczegółowe. Mnie się wydaje, że mimo niby rosnącej świadomości, wciąż wielu nie bardzo wie co z czego wynika. O tym świadczy także Twoje pytanie. Nie obraź się, ale brzmi nieco dziwacznie.
 

27 minut temu, Belarus6651 napisał:

No chyba pan nie ma uprawnień na skasowanie mi zdjęcia?

Nie rozważam skasowania.

Nie rozumiesz kolego. Jeśli wstawiasz zdjęcie, rozpoczynasz wątek lub pytasz o coś to tak, jakbyś zaprosił nas do dyskusji i my w nią weszliśmy. A nagle Tobie z jakiegoś powodu się ona nie podoba i mówisz nam "wynocha". Gdyby wątek był pusty z oczywistych powodów nikt by nie miał nic do powiedzenia. Jeśli jednak w wątku jest choćby jedna osoba, to usuwasz wszystkie komentarze wraz z usuwanym zdjęciem. To chyba nie jest fair, bo na przykład ja poświęciłem trochę czasu na przeczytanie tego wątku i podzielenie się moją opinią w najlepszej wierze. Zrozumiałe zaś, bo zgodne z regulaminem, są prośby o trzymanie się tematu.

Proszę więc szanuj mnie (i pozostałych kolegów), którzy chcą się z Tobą podzielić sensownymi informacjami. A jak chcesz jakoś sterować kierunkiem dyskusji to napisz czego oczekujesz, co już wiesz, czego nie rozumiesz albo co Cię nie interesuje, itd.

8 minut temu, extrabyk napisał:

Nie wiem koledzy jak by to miało wyglądać ale tu mamy kolejny przykład na to,że jakieś "sito" przy rejestracji na AF by się przydało :D

Też się nad tym zastanawiałem. Problem tylko polega na tym, że nie bardzo znam metodę na zdalną ocenę tego, czy kandydat jest poważny czy nie, umie dyskutować czy wręcz przeciwnie, na umiejętności stosowania słownika ortograficznego kończąc. Portal mógłby nieco opustoszeć więc admin by takiej propozycji nie łyknął. Skapitulowałem.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v