Skocz do zawartości

Zetor Forterra 115


Belarus6651

Jakie macie opinie na temat tego zetora?


Ciągnik który ma 6 cylindrów i większą pojemność silnika jest mocniejszy od tego zetora?


 




Rekomendowane komentarze

Dokładnie tak @Uziu92. Najlepiej by było, żeby silnik miał stały poziom momentu obrotowego, zbliżony do maksymalnego, w całym przedziale prędkości obrotowej silnika. Ale tak w silnikach nie jest, niestety. Dlatego przedział między obrotami, w których moment obrotowy jest najwyższy, a obrotami w których moc jest najwyższa powinien być jak największy. W benzyniakach to jest nawet 2 tyś i więcej obrotów, a w dieslach najwyżej kilkaset. Dodawanie turbosprężarek poprawia moment obrotowy jedynie w dolnych zakresach obrotów. W górnych niewiele zmienia bo ograniczeniem jest sam silnik. Olej napędowy spala się za wolno i układ korbowo-tłokowy jest za ciężki by kręcić obroty pow 2500/min. Dla porównania znacznie lżejszy silnik diesla w samochodach osobowych kręci nawet 4500/min.

Mnie bardziej chodziło o zwrócenie uwagi, że jeśli mamy do czynienia z dwoma ciągnikami z silnikami o tej samej mocy i momencie obrotowym, a różnica jest jedynie w liczbie cylindrów, to one muszą być równie wydolne. Zakładam oczywiście, że podobna jest też cała reszta (masa, wyposażenie, przełożenia itd) oraz, że dane silnika są podane rzetelnie. W takiej sytuacji ocena wydolności ciągnika będzie subiektywna i wygra ten, który stworzy lepsze wrażenie. No i będzie jak z kobitami - moja żona wygrała zarąbistym uśmiechem. 🙂

Odnośnik do komentarza

Ja to bym sprawdził w polu T6.175 oraz T6.180. Moc identyczna. 175 ma 4,5l i 4 cylindry a 180 ma 6,8l i 6 cylindrów. O dziwo masa również bardzo zbliżona.

Odnośnik do komentarza

he he @sumek666 to już bez testowania można powiedzieć, że ten 4 cyl będzie musiał wyć na wysokich obrotach by zrobić to co 6-tka na niższych. Ponad dwa litry czyni różnicę.

Odnośnik do komentarza

wlasnie cięzko o ciagnik identyczny zzeby jeden miał 4 a drugi 6 cyl. :D ale jak kolega pisze jest taki NH :D

Cytat

Najlepiej by było, żeby silnik miał stały poziom momentu obrotowego, zbliżony do maksymalnego, w całym przedziale prędkości obrotowej silnika. Ale tak w silnikach nie jest, niestety.

Już niedługo będzie, w sumie to już jest w elektrycznych :D

Odnośnik do komentarza

Różnica ok 130 Nm ;)

R4 - 528 Nm

R6 - 650 Nm 

Wszystkie wartości wg mocy znamionowej z broszury. 

Jeszcze jeden przykład to JD 6145M oraz 6155M 

Mniejszy model twin turbo a 6155M ostatni normalny silnik JD ;) ale tu już moc różna. Ok 10 KM

Edytowane przez sumek666
Odnośnik do komentarza

Taka frotka pewnie w okolicach 100 tys. zł. Ja szedłbym w zachodnie 6 cylindrów: New holland TS, Case Maxxum, Claas Ares itp. 

Odnośnik do komentarza
Hmm powiem wam że zawsze myslałem że ursus 1012 spali mniej niż NH T6.175 do póki oby dwóch nie porównałem sobie w prasie. NH w 6 cylindrach spalił mniej jak Ursus w czterech ;) Podsumowując szóstka w lekkiej pracy spali mniej paliwa niż czwóreczka w cięższej. W sumie i ten i ten nie miał co robić w tej sipmie, ale spalanie w NH było mniejsze i co za tym idzie wygoda operatora.
Odnośnik do komentarza

Jakie koniec dyskusji ? Dopiero się rozkręcamy :D a jeśli jest ktoś kto ma Forterrę HD, HSX, czy inną z 4 cylindrowym silnikiem o mocy 136 lub 147 KM i jest pewien,że ma przewagę nad 6 cylindrami o tej samej mocy to zapraszam podpiąć się pod mojego FiatAgri 140-90 z 84 roku, z którego już zapewne nie jeden koń uciekł a turbo jest starej generacji więc silnik ma słaby "dół" oraz "turbo dziurę"...tylko żeby nie było potem płaczu, że po tym pojedynku z Forterry zrobi się For-terra w dwóch kawałkach albo,że komuś korba wyjdzie bokiem :D

Odnośnik do komentarza
kto tam pisał że diesel spala się słabo! kiedy następuje wtrysk w silniku diesla! w czasie suwu sprężania. on ma to jak tylko przekroczy temp spalania momentalnie gwałtownie wyzwala energię! z tym że w starszej generacji nastepuje to nagle, w dzisiejszych systemach zasilania już inaczej, często common rail wtrysk podzielony na na kilka etapów , najczęściej już 5 wtrysków na suw pracy! jakby tak nie było diesel nie miałby takiej sprawności, dziś nawet na poziomie 60% , cierpią właściciele małych aut w zimie bo marzną sobie w aucie gdyż silnik nie daje rady wytworzyć tyle ciepła. silnik benzynowy ma mniejszy mN ale ma inną szybkoboeznosc i tam głównie oddziałowuje moc w szerokim zakresie obrotów, ale też jest słaby moment, a to on odpowiada za pracę i możliwości silnika. jakby tak nie było to silnik stara który ma 200km nie dałbym rady z ciężarem i ładunkiem nieraz 11 ton, w takim silniku dużym jeszcze pojemność robi swoje sprawia głównie ze silnik jest elastyczny, nie wymaga wys obrotów a co za tym idzie mniej spala i dobrze zbiera się od dołu obrotów.
Odnośnik do komentarza

😁no a niektórzy powiedzieli by że złom. Cały czas odnoszę się do opisu zdjęcia i parametru mocy a koledzy nie rozumieją

Ciągniki z 6cyl silnikiem mają napewno większy moment obrotowy,wyższa kulture pracy,dłuższą żywotność i chyba tyle

Odnośnik do komentarza

Ja mówię tylko o koniach, a uciąg zależy od masy,ogumienia i pewnie też rozstawu osi i kół co nie oznacza że 6cyl zawsze wygra

Koń to koń i w każdym silniku ma tą samą wartość, ale kilka osób już napisało że nie jest to konieczne najważniejsza wartością

Odnośnik do komentarza
Bo w polu nie jest, tam momentem pracujesz. A co do koni to też bym polemizowal bo są różne normy pomiaru 😀
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...