Orka pod buraki Spalanie 18-20l/ha ten oszczędny perkins
DjFarmerr 178 Opublikowano 15 Października 2018 To dobrze że masz coś takiego w planach 😊 jak nie masz kamieni to pomyśl też nad lemkenem na kołku 😊 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2387480
123456 55 Opublikowano 16 Października 2018 Dnia 13.10.2018 o 21:18, kubamako66 napisał: Powiem tak ja nim tylko jeżdżę i tak ma 300 mth i ja bym go nigdy nie kupił wole Używany jakiś zagraniczny ciągnik, bo tak skrzynia ma niedopasowane przełożenia do transportu i pracy w polu brakuje biegów po drugie silnik dopiero ma moc od 1600 obr i to jest denerwujące i przeszkadza w pracy w polu i transporcie, po 300 mth cały silnik zalany olejem, kaczka delikatnie się poci, rewers dostaje luzów co 50 mth trzeba go podkręcać i taki to polski ciągnik Mój po 300 godzinach jest suchutki wszędzie linka nawet jedna sie nie urwała rewers sie nie rozkrenca ogólnie wszystko jest ok. Jak najbardziej polecam Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2387988
MARTINEZUrsus 95 Opublikowano 16 Października 2018 @123456 To właśnie zależy jak trafisz. Są egzemplarze, gdzie ciśnienie w portfelu spada w oczach, bo tutaj coś pęknie, tutaj się coś złamie, tu wyciek itd. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2388114
XMK13 411 Opublikowano 18 Października 2018 Nie wiem jak w tym ciągniku, ale ja polecam codziennie czyścić filtr powietrza, jeśli codziennie jest ciągnik używany. I to przedmuchać, ostukać, znów przedmuchać. Serio. W 11054 jest duży wkład, który całkiem się zabrudza. I dopiero kilkukrotne ostukanie faktycznie pozwala na wyczyszczenie wkładu. Spalanie powinno spaść. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2388974
pawlus224 2671 Opublikowano 21 Października 2018 U nas na glinie 3-4 klasa 18 litrow to standard (c-330 plus UG2 / U3512 plus 2 skiby / C360 3P plus 3 skiby / C385 plus 3 skiby / C385 plus 4 skiby) jedynie farmtrac 555 z 3 skibami palil zdecydowanie mniej a MF 675 z overumem 120cm pali okolo 1/3 mniej niz 18l/ha - oczywiscie mowa o orce okolo 25cm glebokosci bo wiadomo plycej to juz mozna szybciej pojechac i mniej spalic . Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389797
kubamako66 747 Opublikowano 21 Października 2018 15 minut temu, pawlus224 napisał: U nas na glinie 3-4 klasa 18 litrow to standard (c-330 plus UG2 / U3512 plus 2 skiby / C360 3P plus 3 skiby / C385 plus 3 skiby / C385 plus 4 skiby) jedynie farmtrac 555 z 3 skibami palil zdecydowanie mniej a MF 675 z overumem 120cm pali okolo 1/3 mniej niz 18l/ha - oczywiscie mowa o orce okolo 25cm glebokosci bo wiadomo plycej to juz mozna szybciej pojechac i mniej spalic . U nas zimie lekkie w uprawie i ciągniki mało palą a ten ursus czy ma lekka robotę czy ciężko to pali dużo bak 120l na dzień pracy braknie u nas mtz, 3p, mój escort w orce zimowej w 12 l się spokojnie mieści na ha a zetor, 60, john deere i inne podobne to w 15-16 też się mieszczą w orce zimowej Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389814
Bofarm 93 Opublikowano 21 Października 2018 Forterra 140HD w orce spala na godzinę 18-22 litrów, na hektar wychodzi mi około 15 litrów. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389823
Bizon_Ursus 12 Opublikowano 21 Października 2018 moja stara 80 tyle pali :-D Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389824
lukbold 1062 Opublikowano 21 Października 2018 tosz to ta ekologia z UE... napchać drogiego, zbędnego badziewia w traktor a potem sumasumarum emisja spalin na 1ha wychodzi taka sama czy to w tym nowym gracie czy 30 letnim ursusie który spali 20% mniej i przez to mniej emituje Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389853
123456 55 Opublikowano 21 Października 2018 Moja 80tka nowa w tamtym roku w orce zimowej spalała ok 20l na ha głebokosc ok 35cm A w tym roku po gorczycy wyszło ok 30l na normalnie beton na polu zeby nie to ze mam łacznik górny hydrauliczny to nie dało by rady tego zaorac . Ciągnik w lekiej pracy pali tyle co c360. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389865
tomo12 376 Opublikowano 21 Października 2018 35cm? nieźle :) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389877
lukbold 1062 Opublikowano 21 Października 2018 A orząc na 35 a nie na 25 to zbiera się z pola więcej czy o co chodzi? Już pomijam że u mnie na 30 byłaby sama martwica no ale pewno w innych rejonach takiego problemu nie ma Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389878
123456 55 Opublikowano 21 Października 2018 Na zime lepiej jest głebiej przeorac na wiose szybciej obsycha pole . Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389880
Piotrekk9540 4 Opublikowano 21 Października 2018 głębsza orka nie powoduje wzrostu plonu 😁 nie chodzi o szybsze obsychanie A o to że gleba w warstwie ornej może zmagazynowac więcej wody Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2389883
SW400kruger 42 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Dużo palą, bo: - jest zbyt mała przepustowość filtra powietrza, - zbyt mała przepustowość tłumika, - powrót paliwa z pompy paliwa i wtryskiwaczy jest połączony, co znacznie utrudnia przepływ. 11054 ,,zjadł" mi wiele nerwów, jak wiedzą co niektórzy użytkownicy tego forum. Jeśli patrząc na całokształt, to nadal bubel a nie ciągnik, ale teraz na silnik nie mogę złego słowa powiedzieć. Targam nim opala vario i przy max rozstawie ma 4x55 (nie zwężałem mu, tylko od miedzy czasem jak wychodziło węziej) i on naprawdę to ciągnie na ziemiach położonych w dolinie Sanu, obleciał teraz na jesień ponad 70 ha. Czasami miał tak ciężko, że aż dyma puszczał ale z obrotów nie schodził i z racji braku wzmacniacza momentu, nie zmieniam mu przełożenia bo ten śmieszny reduktor jest przecież z użyciem sprzęgła, a wiadomo, że przy takim obciążeniu naciskająć sprzęgło ciągnik raptownie stanie. Jest zbyt lekki przód i przy obciążeniu z tym pługiem ciągnik zapiera się na tyle tylnymi kołami że ,,zamięło" karby opon. Oleju nie wziął przy takiej eksploatacji, także nie jest on taki zły, tylko fabrycznie podpsuty przez normy toksyczności spalin i inżynierów projektantów. Duże nadciśnienie w układzie wylotowym potrzebne jest do realizacji cyklów pracy wewnętrznej recyrkulacji spalin. ściągnijcie tłumiki, zobaczycie kryzę z otworem około 8 mm, także jak silnik o pojemności niespełna 4,5 litra ma się nie dusić, jeśli fabryka zafundowała mu przepływ spali mniejszy niż w komarku realizowany tłumikiem niczym z poloneza. Prostopadłoścenny filtr powietrza ma do 65% bardziej turbulentny przepływ powietrza od walcowego i chyba zastosowali taki bo ten kto to projektował miał wujka będącego kierownikiem katedry na politechnice(dlatego został mgr inż.), tak samo jest z tymi przelewami, zrobił tak i machnął ręką ,,a będzie, przy czym inny zadumał się i odparł a ja wiem czy będzie..., po czym ten pierwszy stanowczo zatwierdził- będzie i już bo tak mi wyszło" - i tak właśnie skonstruowane są te ciągniki według tak funkcjonującego algorytmu w tej firmie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2413174
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2018 jaka tam normą spalin jest euro 3a czy 3b? zaślepka EGR, do tego przyspiesz mu kat wtrysku na pompie i będzie żywszy i mniej palił. w jeleniu to zrobiłem i ciągnik nie do poznania jedt Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2413178
SW400kruger 42 Opublikowano 2 Grudnia 2018 IIIA, on nie ma zewnętrznej recyrkulacji, tylko wewnętrzną realizowaną fazami rozrządu. Bez ingerencji w rozrząd i korekty kąta wtrysku(co proponują firmy zajmujące się zwiększaniem mocy), silnik jest teraz żwawy, mocny i ma pobór ON na przyzwoitym poziomie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2413184
soltys48 21716 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Dnia 14.10.2018 o 18:22, Agrest napisał: Podejrzewam że zwiększenie dawki paliwa zmniejszyło by spalanie. nic nieda on ma najzwyczajniej w świecie źle dopasowan biegi Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2413192
123456 55 Opublikowano 2 Grudnia 2018 1 godzinę temu, SW400kruger napisał: Dużo palą, bo: - jest zbyt mała przepustowość filtra powietrza, - zbyt mała przepustowość tłumika, - powrót paliwa z pompy paliwa i wtryskiwaczy jest połączony, co znacznie utrudnia przepływ. 11054 ,,zjadł" mi wiele nerwów, jak wiedzą co niektórzy użytkownicy tego forum. Jeśli patrząc na całokształt, to nadal bubel a nie ciągnik, ale teraz na silnik nie mogę złego słowa powiedzieć. Targam nim opala vario i przy max rozstawie ma 4x55 (nie zwężałem mu, tylko od miedzy czasem jak wychodziło węziej) i on naprawdę to ciągnie na ziemiach położonych w dolinie Sanu, obleciał teraz na jesień ponad 70 ha. Czasami miał tak ciężko, że aż dyma puszczał ale z obrotów nie schodził i z racji braku wzmacniacza momentu, nie zmieniam mu przełożenia bo ten śmieszny reduktor jest przecież z użyciem sprzęgła, a wiadomo, że przy takim obciążeniu naciskająć sprzęgło ciągnik raptownie stanie. Jest zbyt lekki przód i przy obciążeniu z tym pługiem ciągnik zapiera się na tyle tylnymi kołami że ,,zamięło" karby opon. Oleju nie wziął przy takiej eksploatacji, także nie jest on taki zły, tylko fabrycznie podpsuty przez normy toksyczności spalin i inżynierów projektantów. Duże nadciśnienie w układzie wylotowym potrzebne jest do realizacji cyklów pracy wewnętrznej recyrkulacji spalin. ściągnijcie tłumiki, zobaczycie kryzę z otworem około 8 mm, także jak silnik o pojemności niespełna 4,5 litra ma się nie dusić, jeśli fabryka zafundowała mu przepływ spali mniejszy niż w komarku realizowany tłumikiem niczym z poloneza. Prostopadłoścenny filtr powietrza ma do 65% bardziej turbulentny przepływ powietrza od walcowego i chyba zastosowali taki bo ten kto to projektował miał wujka będącego kierownikiem katedry na politechnice(dlatego został mgr inż.), tak samo jest z tymi przelewami, zrobił tak i machnął ręką ,,a będzie, przy czym inny zadumał się i odparł a ja wiem czy będzie..., po czym ten pierwszy stanowczo zatwierdził- będzie i już bo tak mi wyszło" - i tak właśnie skonstruowane są te ciągniki według tak funkcjonującego algorytmu w tej firmie. Usunełes tą kryze z tłumika jakoś?. Musze w swojej 80tce zobaczyc czy nie ma tekiej niespodzianki w tłumiku . Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2413233
SW400kruger 42 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Założyłem inny tłumik, wykonany na zamówienie, bo ten to porażka, jak i cała ta ,,Polska myśl montażowa". Ktoś może mnie ganić za powyższe stwierdzenie..., ale osoby które nie miały w ogóle do czynienia z tymi maszynami, nie powinny biadolić umoralnień typu: nie kupujemy Polskiego a narzekamy, że jest źle. Weź i kup sobie sam jeden z drugim, a wtedy się przekonasz. Nie sztuką jest wydać ciężko zarobione pieniądze i później męczyć się cały czas. Przekonałem się, że czasami nie warto kupić nawet mniej skomplikowanej niż ciągnik Krajowej maszyny, przykładowo pług. Testowałem 4-korpusowe unię, bomet, agromasz i akpil i jak dla tak małego ciągnika jakim jest 11054, orka tymi pługami to istna walka ciągnika z pługiem, chociaż unia wypadła najlepiej z tych czterech marek pod względem oporów pracy ale zdyskwalifikowała ją masa. Jeśli ktoś dysponuje stosunkowo mocnym ciągnikiem, o dużej masie, to może nie odczuje aż w tak dużym stopniu różnicy, stwierdzi: pług jak pług, zapinam i ma ciągnąć i orać, ale jeżeli możliwości ciągnika są na pograniczu, wtedy już nawet niewielkie różnice w pracy maszyny są znacznie odczuwalne. Może jakąś przyczepę warto kupić Polską, czy opryskiwacz, bądź siewnik..., nie wiem, nie przerabiałem jeszcze tematu. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2421718
XMK13 411 Opublikowano 18 Grudnia 2018 SW400kruger - Czy można wyciąć tą kryzę bez niszczenia tłumika (chciałbym go na razie zostawić). Gdzie ona się dokładniej znajduje? Robiłeś coś z powrotem oleju do skrzyni? Przewód fabrycznie jest wpuszczony przy samym dole skrzyni. U mnie do tego filtr się ciągle poci. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2422976
SW400kruger 42 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Zostaw tamten tłumik oryginalny, bo przecież masz jeszcze kawałek gwarancji, mimo, że na silnik Ci się skończyła, to gdyby nawet było coś nie tak z resztą podzespołów, winę będą upatrywać ,,u Ciebie". A po drugie, pasuje założyć większy tłumik. Ja mam zrobiony większy i co prawda ma on przelot, ale w rurze wewnętrznej są gęsto nawiercone otwory którymi część spalin przedostaje się do wytłumienia będącego w rurze zewnętrznej(opasującej) i przy takim rozwiązaniu silnik nie emituje więcej hałasu, ma tylko trochę inny pogłos, coś jakby świst, ale w kabinie i blisko ciągnika tego nie słychać, a tylko tak z kilku metrów. Owszem, kryzę dało by radę np. rozwiercić, rozwiertakiem maszynowym, ale przyjrzyj się temu tłumikowi i sam sobie odpowiedz, że nie ma to sensu. Nic nie robiłem z powrotem oleju, bo nie mam z tym problemów, filtr też nie poci się jak dotąd, nawet serwis czy to z Kielc, czy fabryczny z Lublina często wspomina o tym, że ciągnik mam wszędzie suchy mimo tego, że zawsze brudny i nawet właśnie z filtra się nie poci, co w większości istnieje ten problem. Co prawda na początku były problemy z poceniem się z pod uszczelki misy olejowej, ale problem rozwiązałem sam, bo oni wymigiwali się od tego, sugerując że tyle to jest nic przy tym jak inne są zabrudzone olejem. Jeśli chodzi o powrót, to raczej bardziej skup się na powrocie paliwa do zbiornika, o czym już pisałem. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2423212
XMK13 411 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Ja mam powrót paliwa z pompy zasilającej osobnym przewodem niż z z wtryskowej i wtrysków. Są 2 przewody powrotu. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2423248
gardas7733 0 Opublikowano 27 Grudnia 2018 w moim c380 jest taka zaślepka i kilka chyba 6 otworów dość małych o to chodzi? rozwiercic to? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2427525
SW400kruger 42 Opublikowano 3 Stycznia 2019 U mnie w 11054 jest inaczej, jest jeden otwór w tej blaszce. No ale właśnie o ten element chodzi, usuń to jeśli nie chcesz zakładać innego, większego tłumika. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/739628-ursus-c382/page/2/#findComment-2432012
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się