Skocz do zawartości

Wywrotka jednoosiowa 3-stronna 4T



Wywrotka jednoosiowa SAM, wywrot 3-stronny




Rekomendowane komentarze

10 godzin temu, Thomas2135 napisał:

Na miękkim to się każda zapada. Im większa średnica tym mniej się zapada. Szerokość jest drugorzędna.

Ale balonowki na miękkim przez to że są zaokrąglone "tną" i jadą a tirowskie działają jak spychacz i w najgorszym wypadku potrafią się nawet zatrzymac np. na błocie jak pod spodem jest twardy grunt i wtedy koło stoi w miejscu i sunie po błocie ... Tak sprawdzone bo mam takowe koła założone ;) na łoce jak ciągnik zerwie darń i przyczepa w to wjedzie od razu stoisz 

Ale znowu na ulicy na równym to prawie sama leci bo masz nabite te 8-9 bar i opony praktycznie w ogóle nie przysiadają 

pewnie do 4 t koła tirowe z małą ilością powietrza może i lepsze , ale nie nabite , ale zawsze opona rolnicza będzie lepsza w pole niż drogowa , ale przy tej samej wielkości . 
 

Pożyczam rozsiewacz na oponach 20 tylko jedna od tira  a druga rolnicza niby i różnicy nie obie takie same rozmiarem , tyle że tam z 5 t wapna wchodzi może 6 to nie za bardzo obciążone opony i po twardym się jeździ .

10 minut temu, Thomas2135 napisał:

Rok temu na torfie ciągnik jechał a w prasie ok 2 t koło balonowe 17" pchało darń

Jest rozwiązanie jeszcze większe koło ,

Siedmiu stron komentarzy nie chce mi sie czytac , ale ze swojej strony powiem , ze na tych kolach wygląda duzo lepiej niz na 20" :)

Ogolnie widac z kazdą nastepną przyczepą ze jest zrobiona lepiej (nadstawki , niskie kola , dolne otwieranie burt , odkrecane slupki) Ja nie param się takimi produkcjami ale wiem ze przy byle remoncie maszyny czy przyczepy trzeba sie trochę o latac ze szlifierką i spawarką a co dopiero robic od nowa .

Kupilem "zwłoki" Żuka 2.4D (silnik igła) bez paki i bez papierow i chyba zostawie silnik a z osi tylnego mostu zrobię jakąś lekką przyczepkę zeby weszlo zbiornik zboża z Bizona :)

22 minuty temu, bratrolnika napisał:

Co jak co, ale oś jest ostatnim elementem jaki chciałbym ciąć a potem spawać

Na te piasty można dokupić felgi 16 z oponami 235/16c, ciekawe jak to wygląda pod względem wytrzymałości....

Raczej wytrzymają duże obciążenie bo podaną nośność opony masz przy maksymalnej prędkości wg. indeksu.

31 minut temu, bratrolnika napisał:

Co jak co, ale oś jest ostatnim elementem jaki chciałbym ciąć a potem spawać

 

zalezy jeszcze jak to zrobisz , jaki przekrój osi itp , 

wsadzisz jakąś rurę/profil kwadratowy w środek a z zewnątrz ceownik zimnogięty obłożysz i obspawasz to będzie trzymać , ludzie nie takie rzeczy cudują do dwukółek  beczkowozów , przyczepek, lawet balotowych itp , i sie nie rozsypało 

firmy dzięki oprogramowaniu i symulacjom potrafią robić oszczędniej materiałowo ale reszta kosztów jakie dochodzą po drodze i przekłada się na taką a nie inną cenę gotowego produktu (często za wysoką ) i stąd takie a nie inne zainteresowanie garażowymi wyrobami w których brak sporej części kosztów pozamateriałowych można przeznaczyc na większą ilość materiału na mocniejsza konstrukcję 

@bratrolnika ważyłeś może swoje konstrukcje ? jak to się przeklada względem "markowych" polskich przyczep jednoosiowych ? 

Zbieżność to jedno, ale to wg mnie najważniejszy element takiej konstrukcji, musi być fabryczny i nie lepiony. Jesli miałbym osie zwężać, poszerzać, kombinować to osi jest w opór, nawet w najbliższej okolicy jest więcej niż mógłbym realnie wykorzystać. Także jakimkolwiek kombinacjom przy osiach mówię stanowcze NIE.

@konteno nie ważyłem, czysto teoretycznie te wcześniejsze powinny ważyć ok 850-1000kg, tak wychodzi z luźnych wyliczeń, ta pewnie będzie cięższa, bo podwójne burty to raz, i inne ramy- bo wywrot trójstronny. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v