Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Deutz-Fahr 5110 G?

Ciągnik Deutz-Fahr 5110 G prezentowany na placu gospodarstwa, znany z wydajności, jest wyposażony w 4-cylindrowy silnik o mocy 102 KM, co umożliwia efektywną pracę w różnych warunkach polowych. Silnik produkcji Deutz o pojemności skokowej 4.0 L zapewnia wystarczającą moc, aby ciągnik mógł sprostać wymaganiom zadań takich jak transport czy agregacja z różnymi maszynami rolniczymi. Deutz-Fahr 5110 G dzięki skrzyni biegów z 20 przełożeniami oferuje precyzyjną kontrolę prędkości i elastyczność podczas operacji. Na zdjęciu ciągnik stoi w parku maszynowym gospodarstwa, gotowy do współpracy z różnorodnym sprzętem, co czyni go niezastąpionym w codziennych pracach rolniczych.




Rekomendowane komentarze

8 minut temu, same110 napisał:

Mateusz6340 dokładnie mam to samo odczucie co do Jd wersję ,,M" sa takie tandetne środek jakby siekierą siekany kierownica gorzej plastikowa niż w Mtz do tego nie można mieć felg spawanych w nich. Tylny tuz tez taki słabo konstrukcyjnie zrobiony a cenowo i tak sporo droższy od DF.Na dodatek w Jd jest DPF a w DF system SCR

Brzydkie wnętrze? A odcień czarnego tłumika w porządku?

Po to są skręcane, żebyś mógł sobie rozstaw dopasować do międzyrzędzi. To nie jest klasa ciągnika, która ma dźwigać duże ciężary, bo choćby jego waga na to nie pozwala

Co widziałeś słabego konstrukcyjnie w tylnym tuzie?

W DF jest skórzana kierownica?

 

 

Wg. danych technicznych mój DF waży 4 tony (z dokumentów homologacyjnych wynika że waży 4250 albo 4350 nie pamiętam dokładnie) a DCM 6200 oś amortyzowana chyba od serii 5 jest

 same110 tak wnętrze dj też mi się zbytnio nie podoba 

co do tuz w dj dla mnie jest "delikatniejszy" niż w df 

Rozumiem że felgi skręcane dają opcję regulacji ale powiedz kiedy je regulujesz przestawiasz chyba tylko wtedy jak masz jakieś uprawy w międzyrzędziach a w spawanych nie masz możliwości regulacji ale masz pewność, że felga nie pierdzielnie. Już słyszałem o przypadkach gdzie ciągniki z ładowaczami miały skrecane felgi i te felgi pękały (wiadomo jak sięnormalnie jeździ to felga bedzie trzymać a jak głupiejesz to pęknie, jednak spawana felga daje ci wiecej komfortu w pracy). 

14 minut temu, Mateusz6340 napisał:

Wg. danych technicznych mój DF waży 4 tony (z dokumentów homologacyjnych wynika że waży 4250 albo 4350 nie pamiętam dokładnie) a DCM 6200 oś amortyzowana chyba od serii 5 jest

 same110 tak wnętrze dj też mi się zbytnio nie podoba 

co do tuz w dj dla mnie jest "delikatniejszy" niż w df 

Rozumiem że felgi skręcane dają opcję regulacji ale powiedz kiedy je regulujesz przestawiasz chyba tylko wtedy jak masz jakieś uprawy w międzyrzędziach a w spawanych nie masz możliwości regulacji ale masz pewność, że felga nie pierdzielnie. Już słyszałem o przypadkach gdzie ciągniki z ładowaczami miały skrecane felgi i te felgi pękały (wiadomo jak sięnormalnie jeździ to felga bedzie trzymać a jak głupiejesz to pęknie, jednak spawana felga daje ci wiecej komfortu w pracy). 

Przecież nie regulujesz felg co dwa dni tylko raz, do konkretnej uprawy.

Przy normalnej jeździe jaki komfort przy spawanej? Mniej trzęsie, buja czy jak?

Co to znaczy delikatniejszy? Spotkałeś się z przypadkiem, ze coś się wygięło albo urwało? 

Trafił się fan dj... 

1.Ja nie mam potrzeby regulacji felg wiec wziąłem wytrzymalsze spawane, jak ci potrzeba skrecane bierzesz skrecane. 2

2.Chyba jesteś jakiś umysłowo ograniczony, miałem namyśli że spawana ci więcej wytrzyma jak jak skręcana np. jak się wpier***isz w dołek przypadkowo z ciężkim agregatem.

3.Delikatniejszy oznacza zrobiony ze cieńszego materiału, w swojej okolicy nie, ale wystarczy popatrzeć na zdjęcia wstawiane przez innych użytkowników więc nie pierd**l że cieńsze bedzie lepsze.         

Sumek to on tylko wagą się różni? mój też ma rozstaw osi 2400  w df 5 jest 2370 i jego waga to max 4400 a DMC to 7500 a silniki DF mimo że mają mniejszą pojemność wcale takie słabe nie są i kopa mają. Z tego co widzę to mój od seri df 5 różni się w wiekszości bajerami (mam dane techniczne obydwu) 

Dj ma większą mase DMC i może mieć większy prześwit z tego co widziałem jak go oglądałem.

Edytowane przez Mateusz6340

Zmierzam cały czas to tego, że seria 5G to odpowiednik 5M od JD a seria 5 DF to dopiero odpowiednik 6MC. Chociaż i tak MC ma lepsze osie. 

To, że coś jest cienkie nie znaczy że jest gorsze od grubego. Ale widzę, że tutaj na forum to wszyscy muszą mieć ukute jak w ruskim czołgu. 

Ja osobiście byłem kiedyś ogromnym fanem DF. Silniki do tej pory mają świetne , chyba najlepsze na rynku bo Fendt w niektórych seriach nadal je ma. Niestety po nawiązaniu kooperacji z firmą ZF straciłem do nich szacunek ;)

5 minut temu, Mateusz6340 napisał:

Trafił się fan dj... 

1.Ja nie mam potrzeby regulacji felg wiec wziąłem wytrzymalsze spawane, jak ci potrzeba skrecane bierzesz skrecane. 2

2.Chyba jesteś jakiś umysłowo ograniczony, miałem namyśli że spawana ci więcej wytrzyma jak jak skręcana np. jak się wpier***isz w dołek przypadkowo z ciężkim agregatem.

3.Delikatniejszy oznacza zrobiony ze cieńszego materiału, w swojej okolicy nie, ale wystarczy popatrzeć na zdjęcia wstawiane przez innych użytkowników więc nie pierd**l że cieńsze bedzie lepsze.         

Sumek to on tylko wagą się różni? mój też ma rozstaw osi 2400  w df 5 jest 2370 i jego waga to max 4400 a DMC to 7500 a silniki DF mimo że mają mniejszą pojemność wcale takie słabe nie są i kopa mają. Z tego co widzę to mój od seri df 5 różni się w wiekszości bajerami (mam dane techniczne obydwu) 

Dj ma większą mase DMC i może mieć większy prześwit z tego co widziałem jak go oglądałem.

 

Chłopie zluzuj majty, bo zaraz żyłka ci pęknie.

Wysnuwasz jakieś wnioski, więc pytam skąd je masz, bo może masz jakieś doświadczenia. Po tej odpowiedzi już wiem, ze te wszystkie twoje zarzuty są z miejsca w którym kończą się plecy.

Sugerowanie, że grubsze znaczy lepsze, już jasno określa jakie masz pojęcie o świecie, i że nie warto podejmować z tobą dyskusji.

Fanem JD nie jestem, a chciałem jedynie dowiedzieć się jakie kto ma doświadczenia z markami. Niestety kupiłeś już DF i teraz wszystko co nie jest DF jest złe, bo przecież kupiłeś najlepiej jak się dało.

"więcej wytrzyma" = "większy komfort". Nie mam pytań.

 

Cholera nie dopisałem też nie twierdzę że cieńsze się zaraz rozpierdzieli a grube bedzie trzymać lata bo to może być odwrotnie ale tak na zdrowy rozum raczej te grube powinno wiecej wytrzymać. Ja osobiście nie patrze za bardzo na te porównania różnych firm bo czasami to słabo wychodzi jeden można wyposażyć w to a tego drugiego już nie i weź porównuj...
Ja jak kupowałem ciągnik to po prostu patrzyłem na wyposażenie które najbardziej bedzie mi odpowiadało (do moich maszyn itp.)

 

17 minut temu, BRASSIC napisał:

 

Chłopie zluzuj majty, bo zaraz żyłka ci pęknie.

Wysnuwasz jakieś wnioski, więc pytam skąd je masz, bo może masz jakieś doświadczenia. Po tej odpowiedzi już wiem, ze te wszystkie twoje zarzuty są z miejsca w którym kończą się plecy.

Sugerowanie, że grubsze znaczy lepsze, już jasno określa jakie masz pojęcie o świecie, i że nie warto podejmować z tobą dyskusji.

Fanem JD nie jestem, a chciałem jedynie dowiedzieć się jakie kto ma doświadczenia z markami. Niestety kupiłeś już DF i teraz wszystko co nie jest DF jest złe, bo przecież kupiłeś najlepiej jak się dało.

"więcej wytrzyma" = "większy komfort". Nie mam pytań.

 

Wiesz czasami każdemu się zdarza źle się wyrazić co napisałem wcześniej a ty dalej swoje, żal... 

jakie wnioski wysuwam? 

Swoją wypowiedź grubsze znaczy TEORETYCZNIE lepsze miałem na myśli konkretnie o ten TUZ w ciągnikach.

Nikt ci nie kazał podejmować żadnej dyskusji ze mną, z twojej rozmowy wynika że wiekszego pojęcia o świecie to ode mnie nie masz (czytaj- montowanie nie wiadomo jak szerokich kół do ciągników które nie są to tego przystosowane) ;) 
Tak jak pisałęm wcześniej ten ciągnik mi najbardziej pasował więc został kupiony. To żę go kupiłem nie znaczy że swiata po za DF nie widzę 

nie pozdrawiam ;)   

Edytowane przez Mateusz6340
7 godzin temu, same110 napisał:

Mateusz6340 dokładnie mam to samo odczucie co do Jd wersję ,,M" sa takie tandetne środek jakby siekierą siekany kierownica gorzej plastikowa niż w Mtz do tego nie można mieć felg spawanych w nich. Tylny tuz tez taki słabo konstrukcyjnie zrobiony a cenowo i tak sporo droższy od DF.Na dodatek w Jd jest DPF a w DF system SCR

 

6 godzin temu, Mateusz6340 napisał:

Rozumiem że felgi skręcane dają opcję regulacji ale powiedz kiedy je regulujesz przestawiasz chyba tylko wtedy jak masz jakieś uprawy w międzyrzędziach a w spawanych nie masz możliwości regulacji ale masz pewność, że felga nie pierdzielnie. Już słyszałem o przypadkach gdzie ciągniki z ładowaczami miały skrecane felgi i te felgi pękały (wiadomo jak sięnormalnie jeździ to felga bedzie trzymać a jak głupiejesz to pęknie, jednak spawana felga daje ci wiecej komfortu w pracy). 

co do tuz w dj dla mnie jest "delikatniejszy" niż w df  

 

W serii 6MC, RC, 6M nie ma problemów, aby wybrać felgi stałe, pełne. Mówisz że takie chcesz i masz... i nawet bez dopłaty, z tego co pamiętam.

Odnośnie słabej konstrukcji tylnego tuza u JD względem Deutza serii 5G.

Tylny tuz ma siłowniki o średnicy 60 lub 70 mm dla 6095MC/RC i 65 lub 75 mm dla 6105 i 6115 MC/RC. Ciśnienie od 30 do 200 barów.
U Deutza serii 5G masz max. siłowniki o średnicy 50 mm (dla modelu 5120G, dla niższych do 42 mm średnicy). Ciśnienie z pewnością też do 180-200 barów.

Co tu więc wnioskować - JD ma lepszy tylny tuz, konstrukcyjnie.

---
Układ hydrauliczny - pompa hydrauliczna o wydajności do 60 l/min (w opcji) i 90 l/min w opcji dla modelu 5110G Plus i 5120G u JD MC/RC od 80 l/min, za dopłatą tłoczkowa o wydajności 114 l/min.

 

4 godziny temu, Mateusz6340 napisał:

 Sumek to on tylko wagą się różni? mój też ma rozstaw osi 2400  w df 5 jest 2370 i jego waga to max 4400 a DMC to 7500 a silniki DF mimo że mają mniejszą pojemność wcale takie słabe nie są i kopa mają. Z tego co widzę to mój od seri df 5 różni się w wiekszości bajerami (mam dane techniczne obydwu) 

Dj ma większą mase DMC i może mieć większy prześwit z tego co widziałem jak go oglądałem.

Jak DMC jest większe to i maksymalne dopuszczalne obciążenia przedniej i tylnej osi będą większe.

3880 kg - max. obciążenie na przednią oś u 6095, 6105 MC/RC.

4330kg - max. obciążenie na przednią oś u 6115 MC/RC.

6270 kg - max. obciążenie na tylną oś u 6095, 6105 MC/RC.

6770 kg - max. obciążenie na tylna oś u 6115 MC/RC.

DMC 8350 kg - 6095, 6105 MC/RC, 8650 kg - 6115 MC/RC

Masa: 5250 kg bez TLS.

U traktora o DMC 6200 kg te parametry będą znacznie, znacznie mniejsze. Na tym polu jest różnica co najmniej jednej klasy maszyn. Możesz sobie te parametry sprawdzić w instrukcji obsługi Deutza.

Odnośnie tzw. "kopa" - przy 1600 rpm masz 424 Nm (5110G i G plus), czyli 96,6 KM

U JD 6105MC masz 474 Nm już przy 1500 rpm, czyli 101 KM. Już przy 1500 rpm u JD masz większą moc niż w Deutzu 5110G przy 1600 rpm. Kłania się większa pojemność i tyle. Bo turbosprężarki mają mają oba silniki.

 

 

Edytowane przez Kos_pl

sumek666 napisał:

Zmierzam cały czas to tego, że seria 5G to odpowiednik 5M od JD a seria 5 DF to dopiero odpowiednik 6MC. Chociaż i tak MC ma lepsze osie. 

To, że coś jest cienkie nie znaczy że jest gorsze od grubego. Ale widzę, że tutaj na forum to wszyscy muszą mieć ukute jak w ruskim czołgu. 

Ja osobiście byłem kiedyś ogromnym fanem DF. Silniki do tej pory mają świetne , chyba najlepsze na rynku bo Fendt w niektórych seriach nadal je ma. Niestety po nawiązaniu kooperacji z firmą ZF straciłem do nich szacunek ;)

To jak straciłeś szacunek do Df jak zaczeli stosować podzespoły Zf to będziesz musiał do Jd też stracić bo z tego co czytałem to w 6R jakimś modelu już jest montowana przekładnia produkcji ZF. Co do grubości materiałów to nie ma znaczenia bo coś może być cieńsze i wytrzymałe od grubszego to już zalez z czego dokładnie i jak zostało wykonane choć w przypadku ciągników waga jest ważna więc moim zdaniem lepiej jak jest coś masywniejsze i ciężkie


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v