Skocz do zawartości

Ursus c360, Ursus c-355


Gość
  • 11625 wyświetleń

Piętnaście lat różnicy na jednym zdjęciu




Rekomendowane komentarze

7 minut temu, marekfarmer napisał:

Chcieli   miała być seria  U   ale  wyszła  licencja MF  która  dobiła  Ursusa  :(  

po prostu źle decyzje podejmowali, a ta seria U za dużo o niej nie wiadomo, a na zdjęciach imonująco nie wygląda, zetory nadal lepiej wyglądają. Pozatym do FSO mogło mieć silniki VW, a nie skoda, a nie chcieli i woleli od daewoo i padli, po prostu idioci zarządzali.

@songo seria U była że tak powiem pionierska a nie nie wiadoma. To tak  jak z FSO próbowali przecież unowocześniać a to silniki a to zawieszenia tylko że lata 80 kryzys niczego nie było a lata 90 to było planowane zlikwidowanie polskiego przemysłu . Przecież nasi inżynierowie nie byli wcale tacy głupi tylko ręce mieli ,,związane ".

Rewers , komfortowa szczelna kabina, wyjście na przedni wom jak dobrze kojarzę, pompa hydrauliki na wierzchu , no w latach 70 to nie było 100 lat za murzynami . Pomyśl tylko że gdyby nie wielki brat to zamiast tych naszych 60-tek  dziś mogli byś mieć np.U 610 tylko znając naszą nature i tak byśmy narzekali i Zetor nadal byłby lepszy bo nie nasz tylko czeski.  O zarządzaniu majątkiem to szkoda klawiaturę zużywać żeby cokolwiek napisać. Wuja był zaopatrzeniowcem w PGR i często jeździł do ursusa to już nie raz mi opowiadał jakie tam było marnotrawstwo.   

taki U610 może i lepszy by był od 60tki chociaż kabina jakoś komfortowo nie wygląda ale za to szczelna, i od blaszaka nie ma nic gorszego w sumie :P rewers i przedni wom, raczej w to mi ciężko uwierzyć :P a pompa hydrauliki na wierzchu to wiecznie ulany ciągnik :D znam z autopsji z mtz :D nie jeździłem nigdy takim ciągnikiem, ale nie wygląda na lepszego od np. 5211 :D

całkowicie nowy silnik i miała to byc cała seria silników od chyba 30 km do 80 km, co do skrzyi to jeszcze jeden patent bo przekładnia Trimat, z 3 półbiegami przełączanymi pod obciążeniem (przekładnia planetarna), jak na lata 70te nowatorskie rozwiązanie bo francuskie "reno" chciało licencje na to kupić.

Co do pompy na wierzchu mtz innym swiatem zyje, dużo zachodnich ciągnikow mniejszych seri miało i ma takie rozwiązanie i nikomu to nie przeszkadza

Rozwiązanie pompy na wierzchu jest dużo lepsze niż gdzie tam w środku. Ogólnie gdyby nie polityka to mogło by to wszystko zupełnie inaczej wyglądać . @songo Tu masz link jak chcesz to sobie poczytaj.Ogólnie w internecie jak się poszpera to bardzo wiele informacji można znaleźć. To naprawdę nie była zła konstrukcja.    http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=216

Silniki były badane na zachodzie przez brytyjczyków i mało paliły,nie przedni wom a możliwość dostawienia przedniego napędu hydrostatycznego.Co takiego 5211 mial lepszego od u510 skrzynia kulała w zetorach  10 w przód dwa w tył i az  do Zetora  7745 prosze cię.Seria  U wchodziła przed c355 i biła na głowę te ciagniki.Ciągniki były na ramie,wspomaganie, nawet nie weszły do produkcji a Realnault chciał wykupić licencję 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v