Skocz do zawartości


Zimowanie, obsługa, ładowanie itp.

Może jeszcze sezon wytrzymają.

Ten Bosch jest dziwny, Spadnie temperatura poniżej zera, to nawet malucha  nie zakręci, a jak się go na noc zaniesie do domu, odpali starą koparkę.




Rekomendowane komentarze

Akumulator ołowiowy czyli tki jak mamy w ciagnikach powinien być na zime naładowany do pełna, przetarty z znieczyszczeń i najlepiej aby instalacja miała wyłacznik masy tzw hebel.

Akumulator ten ma to do siebie że co miesiać traci 10% pojeności także trzeba co miesiąc podłaczyc ładowanie małym pradem z prostownika. no mamy 100Ah co miesiąć nam się aku rozadowuje 10% czyli po 3 miesiącach mamy 70Ah, poddowujemy tedy prądem 3A x 10h = 30Ah i znów mamy spokój na 3 miechy. Jak nie podładujemy a na jesień był niedoładowany to nprzez zimę sie rozładuje a w takim stanie szybko ulega zasiarczniu i trzeba szukać nowego.

Jesli jest naładowany to temperatura ujemna mu nie zaszkodzi, jak jest rozładowany to może zamarznąć elektrolit i w przypadku użycia lub próby naładowania może doprowadzić do deformacji płyt i po akumulatorze. ladować tylko w dodatniej temperaturze. Pojemnosc na tabliczce aku to pojemność przy 20st C wraz ze spadkiem temperatury pojemnośc maleje, co powoduje że przy dajmy -20 st C w pełni naładowany akumulator ma nie 100Ah tylko mniej o ok 40%. 

25 minut temu, margoo78 napisał:

Odgrzewam kotleta. Wyciągacie akumulatory ze sprzętów na zimę, bo ja się przyznam, że już z 10 lat zostawiam, może jeden raz podładuję i nic im nie jest.

wyciągałem jakiś miesiąc temu aby dolać wody i "zrobić gęstość" jak radził MrAkumulator, hebel wyłączam ale co by nie robił koło domu to kilka kilkanaście min max i zawsze niedoładowany 

3 minuty temu, Roman4321 napisał:

Pojemnosc na tabliczce aku to pojemność przy 20st C ...

i przy małym prądzie rozładowania ...

Jest to jeden z parametrów by jakoś temat ujednolicić, 

Parametry akuulatora wasowego(rozruchowego, ołowiowego)  napiecie znamionowe, pojemność elektryczna, sprawnosć elektryczna, zdolnosć rozruchowa i to te najważniejsze

Problemy podczas eksploatacji to m.in. : przeładowanie, głębokie rozładowanie, zasiarczenie , niedoładowanie, normalne zuzycie eksploatacyjne

Do sprawdzenia napięcie ladowania bo spotkłąem się wielokrotnie z uszkodzonym regulatorem napięcia i podawał za duże napiecie i czasem za małe przy regulatorze mechanicznym.

Edytowane przez Roman4321

dlatego u siebie warto pilnowac tych co można ogarnąć bez kosztownego i wyrafinowanego sprzetu oraz wożenia aku po różnorakich testerach i płacenia by usłyszeć ile "może" zostało akumulatorowi jakby się o niego dbało i miało dużo szczęścia o ile ktoś ma czas i portfel by dać się bawić swoim kosztem 

kiedyś nieobecny już wśród nas @Elektrotechnik pisał że "większy" akumulator niż zalecane pojemności w niczym nie przeszkadza w instalacji elektrycznej pojazdu bo czy to z małego czy z dużego rozrusznik pobierze taki sam ładunek

i jak popatrzyłem na pomiary prowadzone na kanale MR akumulator i prąd ładowania akumulatora przez altek po rozruchu to myślę że ten sam prąd nie zaszkodziłby tak dużemu akumulatorowi jak małemu więc co do czego z technicznego punktu widzenia opłaca się montować "za duży" akumulator w pojeździe, i do diesla zamiast 60 która już dłużej kręci podczas mrozów planuję wsadzić nawet i 90 bo takowy powinien się zmieścić , znajomy ma cały czas niedoładowanie w 60ce z prądnicą , ciągnik praktycznie cały sezon w ścinaczu zielonek i większość roboty po zmroku na światłach 

Podnieś troszku napięcie ładowania jak jest pradnica  i co jakiś czas prostownik podładować sprawdzać poziom elektrolitu co by płyty były zanużone,  dbać o dobre polaczenia elektryczne i generalnie o instalację i  można śmigać wiele lat na aku 

A gdzie to Elektrotechnik przepadł bo zdziwiło mnie że go tu jeszcze nie ma a temat taki akurat ? 

Edytowane przez Roman4321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v