Częsci pod turbo
 

Częsci pod turbo

  • 5116 wyświetleń

Na prośbę piszę co zmieniłem;

zestaw naprawczy silnika od turba ( tłoki bez chłodzenia oleju)

tulejki korbowodów z kontowaniem

w głowicach gniazda, zawody ( inny kąt) prowadnice, sprężyny i miseczki, planowanie

uszczelki pod głowice ( wzmacniane)

w pompie mam sekcje tłoczne EM 9Ke-18, tylko jest zwiększona dawka paliwa wtryski bez zmian

kompletny filtr oleju wraz z wymiennikiem ciepła i zaworem przelewowym przy pompie oleju

pompa wodna z dodatkowym wyjściem i kołem pasowym 117 mm. śr. wentylator z łopatkami 45st.

przy okazji panewki

kolektory ssący i dolotowy, choć ten dolot można by wykorzystać, ale nie wiem jak z jego pojemnością "turo dziura"

przebudowa dolotu powietrza i odprowadzenie spalin

smarowanie turbiny zrobiłem przez oryginalną rurkę a spływ, jest wpięty w nową boczna pokrywe silnika

Doładowanie jest na poziomie 0,7 bar i bez chłodzenia tłoków i interculera ma być w takim zetawieniu bezpieczne dla silnika.

Była jeszcze wersja ECO gdzie były chłodzone tłoki inna pompa wtryskowa wałek rozrządu i kilka drobiazgów.

Koszty, no cóż zależy od tego co zamontujesz, ja chciałem mieć wszystko oryginalne co oczywiście ma wpływ na cenę gdzie u mnie przekroczyła grubo ponad 1000 EUR o co z tego wyjdzie już wkrótce się przekonam.

 




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

No tego jeszcze nie wiem ale tak pod 80 tyle że wiesz jak to jest kupujesz konie a jeździsz na momencie obrotowym.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 284 1199
Wiadomo jak to jest każdy patrzy na konie. Ciekawe czy w robocie będzie duża różnica :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Na razie zrobiłem 10 mth i powiem że na pewno jest zrywniejszy choć jeszcze nic nie miał podpięte.

Macie może jakieś ciekawe wskazówki odnośnie docierania silnika?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

Widziałem Cie niedawno w Praszce, jak jechałeś w kierunku Wielunia. Ładni brzmi Twój zetor, jakoś zawsze go wcześniej widywałem albo z daleka, albo u mnie było głośno i nie miałem okazji posłuchać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
dlaczego tłoki bez chłodzenia olejowego? dawałeś grubsza uszczelkę pod głowicę, odprezyles silnik?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmer7745
  • 19 929

Przy doładowaniu 0.7bar, jak w tym silniku nie jest konieczne chłodzenie tłoków, ale tłoki same w sobie są odpowiednio wzmocnione.W wersji EKO były tłoki chłodzone olejem, do tego inny wałek rozrządu, zdaje się że też wtryski pompa i jeszcze pare innych drobiazgów.Ponoć to wszystko zmienili ze względu na normę emisji spalin.

Uszczelki pod turbo same w sobie są inne,Mają więcej okucia w koło tulei  i nie ma 1.2 czy 1.5mm.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj