Skocz do zawartości

Wentylatory skraplacza MF 6265 klima dokladana



Wentylatory tloczne typu SPAL 2x 80W 12v. Mocowania typu Spal ze sprężynami do redukcji naprężenia temperaturowego.

Instalacja elektryczna na przekaźniku 12v30A bezpiecznik 20 A. Sterowanie masą (-) z perostatu 15.2 +/-1.0 bar ON, 11.3 +/- 1.0 bar  OFF na wysokim ciśnieniu.

Ogólnie projekt klima zakończony po pół roku juz finalnie. Zobaczymy jaki będzie efekt. 

Poprawiłem też  parę szczegółów przy paracowniku bo np czujnik temperatury byl za blisko i nie cały pracownik sie napełnial oraz założyłem nowy filtr kabinowy który w sumie tez kupilem z pol roku temu. 

W planach zrobienie "klimatronika" bieda edition na arduino uno. 

 

Masz pytania dotyczące całego projektu. Pisz. 

 

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

Jest tylko jeden Optima 50 Ah 12 v 850 A prąd rozuchowy cena nowego  to 760 zl. Ten jest z 2007 roku kupiony jeszcze przez Niemców. Ładuje się do fula  tylko w 3 godziny. W zime przydała by mu sie ładowarka automatyczną ale to z racji ze ciagnik stoi obok warsztatu i włączam w nim radio i zapominam podłączyć prostownik. Ale jak  tak sobie zapomnę to starczy 15 minut ładowania i ciagnik odpala (grzeje świece płomieniową okolo 1 minuty i daje gaz na maxa((normalnie jak ciepło to bez gazu)) kreci sie max 5-10 sekund i odpala).

Byłem sie zapytac np w miejscowym sklepie o nowy akumulator gość sie pyta ze do czego i mówi mi 2x55 Ah 12v by trzeba. A ja mu ze mam jedne i tylko 50 Ah na dodatek cylindryczny to on wielkie gały zrobił i tyle z tej rozmowy bylo.

Ale jak słyszałem od wielu osób i czytałem optima niezniszczalna jest na wstrząsy co dobre do ciągnika rolniczego. No i wystarcza TYLKO 1 ale kosztuje tyle co 3 z Boscha.  ale to si opłaca bo jest na lata jak sie go dobrze użytkuje.

20180118_202422.jpg

Edytowane przez luki9610
Dnia 19.01.2018 o 14:15, Uziu92 napisał:

te wentylatory konieczne były ? Ten od chłodnicy nie dawał rady przeciągnąć ?

Znalazłem bardziej sensowną odpowiedź na twoje pytanie.  Czyli lepiej było dołożyć wentylatory żeby na 100% skroplic czynnik i miec pewnosc ze uklad zyska na wydajności i spadnie obciążenie sprężarki a za tym idzie moc odekmowana silnikowi. 

Jeśli klimatyzacja ma „chłodzić” to skraplacz musi wytworzyć ciecz. Jeśli nie ma dużego transferu ciepła przez skraplacz z czynnika chłodniczego do powietrza atmosferycznego to nie ma wytworzenia postaci ciekłej czynnika. Jeśli czynnik nie zmienia stanu na ciekły z gazowego za skraplaczem to nie ma parowania, czyli chłodu na parowniku.

Żeby pojawiła się ciecz za skraplaczem to musi on obniżyć drastycznie temperaturę czynnika chłodniczego przepływającego przez niego. Jeżeli skraplacz nie ma odpowiedniej wydajności to nie potrafi skroplić czynnika chłodniczego, co powoduje wzrost ciśnienia i temperatury w układzie klimatyzacji a w konsekwencji uszkodzenie kompresora.

Czyli lepiej było dołożyć wentylatory żeby na 100% skroplic czynnik i miec pewnosc ze uklad zyska na wydajności i spadnie obciążenie sprężarki a za tym idzie moc odekmowana silnikowi. 

Tu masz grafikę przedstawiająca jaka trzeba osiągnąć temperaturę na skraplaczu by czynnki był cieczą. 

Przy tych 20 barach mi zejść poniżej 65 stopni a przy 15 to juz musi byc poniżej 55. A im tu zimnejj to tym mniej "dogrzewam" główna chłodnice.

 

skraplacz_klimatyzacji_1.jpg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v