Skocz do zawartości

Koła zębate MTZ 82


tommmek

Odblokowanie pierwszego biegu Belarus przeszkolony przez kolegę Zbyszka z Agrofoto.

Rekomendowane komentarze

Ja na dniach będę swoją składał. Wszystkie łożyska kupione i koła od 3/6, 4/7 i 5/8, w sumie 5 sztuk i 1000 zł nie moje. Jeszcze sprzęgło, przegląd łożysk na reduktorze i olej. Drugi tysiąc pewnie trzeba wyjąć.
Odnośnik do komentarza
One wyglądają jak nowe, widziałem gorsze i chodziły. Według instrukcji napraw, dopuszczalne maksymalne zużycie zębów to 1/3 szerokości koła.
Odnośnik do komentarza

W skrzyni MTZ jest podobnie z przełącznikiem WOM jak w C330, tuleja i kulka.

Ale co do luźnich biegów, to  są kulki blokujące w korpusie, naprawa prosta.  Pewnie pękła sprężynka.

Tylko uważaj, jeśli biegi ci się zacinają, wymieniaj korpus widełek, kulki i sprężynki, bo ma wybite otwory i się wszystko kantuje.

Odnośnik do komentarza

Przełącznik wom 540/1000 jest blokowany śrubą i nie ma żadnych kulek. Tylko w zależne/niezależne w wału są kulki zatrzasku  które blokują przesówkę.

Od 540/1000 dźwignia ma wspawany bolec który wchodzi w rowek przesówki. Obracając dźwignią bez blokady lubi wyskoczyć z rowka i już tam nie trafić.....

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v