Skocz do zawartości

Laska popychacza T25



Tak wygląda silnik w środku po 5 sezonach i 420mth od remontu na Turdusie.

Myślę, że nie trzeba więcej pisać...




Rekomendowane komentarze

Ja ostatnio nadziałem się na Elfa. Biorę oleje zawsze od znajomego i przywieźli mu jakąś lipę. Bańki były praktycznie takie same z małym ale... Nie miały nr serii i etykieta z tyłu różniła się czcionką. Olej był jak woda a silnik zaczął łomotać po tysiącu km jak stary diesel mimo że to benzyna. Miał tą sprawę poruszyć. Dał mi też drugi olej i jest git... 

Co do parametrów. Zawsze stosuje się do zaleceń producenta. Ciągniki mam wszystkie na turdusie.

Od kiedy to olej rzadszy lub gęstszy od razu uszkodzi silnikowi co wy za dyrdymały opowiadacie.Czemu do 60tki olej 10w40 zaszkodzi?  zmniejszasz gęstość Ale lepkość zostaje taka sama większych głupot @Ursus 23 nie dało napisać co? Zalewałem 20w50 w obawie ze mam male ciśnienie lałem przez kilka lat nic nie działo -10 odpalał normalnie po przejściu na 15w40 przy orce było odczucie że silnik był żwawszy.Byl zalany 10w40 ładnie zapalał w zimę ale dość drogi Ale najlepiej na tym silnik pracował.Superol wystarczy? mam pokazać pierścienie smarujace zgarniające były zawalone szmulem nie o wspomnę o syfie na ściankach w bloku.Zalewałem ultora z Orlenu 15w40 niezły olej ale turdus jednak lepszy jest bardziej lepki u mnie po 50 zl za bańkę.Chcialem zalać 10w40 z Neste ale 200 zl za 10 litrów jak do 60tki sporo może kiedyś zaleje. 

Każdy leje co mu pasuje, dla silnika jest najważniejsze byle olej był, znana Corsa jeździła na rzepakowym i się nie zatarła. Oleje starej generacji typu Superol CC strasznie zalepiają silnik, w starych gratach robi się taka warstwa, że co się wytrze, to zaraz szlamem zalepi i nie ma ubytku ciśnienia. Ale niech się taki syf oderwie i pójdzie w kanały, zatka panewkę i po silniku... Moim zdaniem lepiej jest lać olej lepszy i droższy, oczywiście nie przesadzając, później przy remoncie nie trzeba się tyle bawić z czyszczeniem, skrobaniem itp.

Ważne jest by nie zmieniać drugiego parametru np W30 W40 gdyż jeśli taki zalecany jest przez producenta to taki ma być bo inaczej moze nastąpić przerwanie filmu olejowego gdyż olej będzie miał inną lepkość. to że do Ursusa zalecali superol to nie oznacza że musi na takim chodzić bo wtedy innych olejów nie było. Turdus jest stosowany w autach ciężarowych które robią tysiące kilometrów 

parametry określające lepkość nie są tak istotne jak to czy olej jest mineralny czy półsyntetyczny czy syntetyczny. oczywiście klasa lepkości sugeruje jaki to olej. generalnie mineralny i półsyntetyczny czyli np 15W.. i 10W.. zachowuje parametry jeśli nie jest zbyt zimny i zbyt gorący, po przekroczeniu zbyt wysokiej temperatury ani mineralny ani półsyntetyczny nie zachowuje parametrów. najlepszym olejem jest pełny syntetyk np 5w.. 0W.. najdłużej zachowuje swoje parametry w odniesieniu do np temperatury, czasu pracy. Niestety nie do każdego silnika można zalać pełny syntetyk np ze względu na zastosowane detergenty w oleju syntetycznym może dojść do zablokowania ssaka pompy olejowej przez spływające osady w przypadku zastosowania do wyeksploatowanego silnika.
1 godzinę temu, koroll napisał:

parametry określające lepkość nie są tak istotne jak to czy olej jest mineralny czy półsyntetyczny czy syntetyczny. oczywiście klasa lepkości sugeruje jaki to olej. generalnie mineralny i półsyntetyczny czyli np 15W.. i 10W.. zachowuje parametry jeśli nie jest zbyt zimny i zbyt gorący, po przekroczeniu zbyt wysokiej temperatury ani mineralny ani półsyntetyczny nie zachowuje parametrów. najlepszym olejem jest pełny syntetyk np 5w.. 0W.. najdłużej zachowuje swoje parametry w odniesieniu do np temperatury, czasu pracy. Niestety nie do każdego silnika można zalać pełny syntetyk np ze względu na zastosowane detergenty w oleju syntetycznym może dojść do zablokowania ssaka pompy olejowej przez spływające osady w przypadku zastosowania do wyeksploatowanego silnika.

15W40 moze też być syntetykiem to czy to mineralny czy syntetyk określa norma SAE. 0W40 może być mineralnym co do zmiany oleju z kiślu który zalepia nam silnik na taki który czyści go mocno to najlepiej przejść na olej pośredni między nimi i skrócić okres wymian by wszelki syf nie latał po silniku tylko szybko go opuścił 

Adi96

 

Ty rozróżniasz człowieku pojęcie gęstość i lepkość ? bo z tego co widzę to nie ... nie ma czegoś takiego jak olej rzadszy lub gęstszy, chcesz na siłę udowodnić swoje racje, które z realiami nie mają nic wspólnego. 20w50 10w40 czy 15w40 każdy z tych olei ma inną lepkość kinematyczną, która odpowiada za utrzymanie filmu olejowego, więc nie pieprz mi głupot, że jeżeli fabryka nakazuje stosowanie np. 0w40 a wlejesz 10w60 to tak jest dobrze bo  jest "gęstszy". No ale pewnie masz mgr. inż. z konstrukcji silników doświadczenia 100x więcej niż konstruktorzy i wiesz lepiej co trzeba zalać, niż człowiek który stworzył dany silnik, i wiedział co dla niego będzie najlepsze.

Edytowane przez Ursus-23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v