Skocz do zawartości

MTZ 82 & Pług obrotowy Krone



Kilka godzin roboty  i jak na razie Mtz w porównaniu do 60 to jak dzień do nocy  o ile można w ogóle te dwa  ciągniki porównywać...Jak to dobrze że zostało mi jeszcze trochę kawałków do zaorania na zimę :)Wreszcie dzisiaj zrobiłem prawdziwą orkę zimową :) Na konkretną głębokość :) Na tym ustawieniu koła podporowego gdzie Ursus   zdychał  ruski idzie aż miło a jak się  dociśnie podnośnikiem to strach żeby się pług nie rozleciał bo idzie po ramę :) Dzisiaj Ursusem bym się jeszcze w pole na pewno nie puścił...a Mtz radził sobie wyśmienicie i jednak przedni napęd robi mega robotę   :) Fakt faktem że nie ma się za bardzo przy czym wykazać ale jak pług poszedł po samą ramę to też mu troszkę  przystawiło :) ale prędzej się zakopie niż miał bym go zadusić...zupełnie odwrotnie jak w przypadku Ursusa. Tylko jest jedna rzecz która mnie strasznie wkurza...mianowicie podnośnik...a raczej jego działanie...W MTZ podnośnik działa w "dwie strony" i ten "skok" na tej dźwigni na błotniku jest strasznie "ciasny" i albo pług idzie po ramę a a jak się go przesteruje to znowu idzie za płytko...Można w nim włączyć jakąś regulację pływającą? W ursusie jak opuściłem pług to wbijał się w ziemię własnym ciężarem a teren kopiowało koło podporowe...a tutaj jest jak jest i szczerze to strasznie mnie to wkurza bo póki jest pole równiutkie to jest w miarę ok ale jak już są góry doliny to raz idzie po ramę a raz bardzo  płytko. Poradzicie coś ? 

DSC09714.JPG




Rekomendowane komentarze

36 minut temu, czesio200 napisał:

mój na 16.9 r38 leci spokojnie koło 40km/h

Aresy bardzo dobrze wyposarzone zgrabne i tanie ciągniki gorzej bedzie z ich naprawą...

nie jestem przeciwnikiem zachodnich maszyn są lepsze bez dwóch zdań tylko na nie trzeba mieć już areał i dochód a jeśli już kupowac to własnie coś nie starego, bo jeśi ktoś wierzy, że ty niemiec tylko do kościola jeździł to powodzenia.

No oczywiście są drogie w naprawie jak każdy zachodni ciągnik ale wydaje mi się że są jednymi z tańszych w naprawie jak mf. Ja jak będę szukał ciągnika to też min 2000 rok.

Edytowane przez mfek3050

Tak jak czesio pisze, u mnie a takich samych oponach mierzone samochodem było z przyczepą na delikatnym pochyleniu w passacie pokazywało 42/43 km/h a jesli by mu gaz zwiększyć to do 50 by wskoczył, a palenie też było by bardzo ekonomicznie porównując do zetora czy ursusa :) 

A ciekawe jak tutaj jest to możliwe ? Czy ujeli mu parę ząbków na trybie..
https://www.youtube.com/watch?v=NHHlzWiLH3Y

Edytowane przez kitowiak

@DamianUrsus30

Chodzi mi o tą dźwignię do sterowania podnośnikiem na błotniku. Czyli jak siedzę to dając ją do tyłu podnoszę.wraca w pozycję "zero" potem pcham ją w stronę "biegów" czyli do przodu i podnośnik idzie na dół i dociąża.. a żeby włączyć tą sekcję pływającą to muszę pchnąć ją na maxa do przodu tak?

@Skoczek1994

No właśnie to mnie zastanawiało bo myślałem że tą dźwignią przy kierownicy(3) można też sterować podnośnikiem ale u mnie jak tam przekładam tą dźwignię to słychać że olej idzie ale nic się nie dzieje... Myślałem że można sterować jedną albo drugą dźwignią  kiedy pasuje...a to pewnie jednak tak nie jest...

Jeszcze jedno pytanie...wczoraj po skończonej robocie wracając z pola postanowiłem sobie wypróbować tą blokadę podnośnika...podniosłem załączyłem przyjechałem do domu i teraz nie mogę jej odłączyć :) Poprzedni Właściciel pokazywał mi którą stronę trzeba dać dźwignię od podnośnika żeby można było tego "druta" dźwignąć ale zapomniałem...podpowie ktoś? 

@Dykon

Już dawno tak głęboko orane nie było :) Akuratnie na tych kawałkach martwica jest głęboko...

@Guciomtz

Pewnie tylko trzeba go mieć :)

@Czesio200

I Zawsze ustawia Ci się na tej samej "wysokości? U mnie pług jest jednak dużo krótszy i jak go opuszczałem na ziemie i trochę dociązyłem(widać że go dociskało do ziemi) i potem ruszyłem to pług raz wchodzi po ramę a raz na połowę głębokości i to mnie strasznie wkurzało. U mnie skok pomiędzy podnoszeniem "luzem" i  opuszczaniem jest strasznie mały i ciężko wycelować  bo zanim ustawię na ten neutral to albo już jest za głęboko albo pług już jest w powietrzu...Dlatego chciał bym spróbować  tej pozycji pływającej...pług jest ciężki więc sam się  będzie zagłębiał i kopiował  teren kołem..Wtedy ciągnik będzie miał jednakowe obciążęnie a nie tak jak teraz raz głęboko a jak na polu krzywo to znowu spłyca..

 

@Konteno 

Była przez chwilę taka myśl żeby dołożyć korpus ale to nie ma sensu...Lepiej ten sprzedać i kupić coś gotowego i co najważniejsze obracanego hydraulicznie. Co do rozstawu to zobaczę co się trafi...ale musi być przynajmniej taki jak jest teraz.

 

@Witejus

Na najcięższych kawałkach będzie się miał przy czym wykazać :)

 

@Czesio200

U mnie w grę wchodzą tylko 3 skiby tym bardziej że chcę coś w obrocie i to mi w zupełności wystarczy :)

 

@Uziu92

W okolicy też śmigają 80km z przodem z 4 skibami(pług zagonowy)  jak są dobre warunki ale ja tam wolę mieć trochę zapasu :)

 

@Pawlus224

Póki co nie i mam nadzieje że tak zostanie : )

Zdecydowanie szybciej  niż 60..tzn 60 bym tak głęboko nie zaorał...od tego by zacząć...jak chciałem Ursusem  głębiej zaorać to schodziłem do 5 terenowej więc tylko tyle że się toczył :) a teraz MTZ jak bym miał porównać to tak jak bym 60 miał orać na 3 a nawet 4 szosowej...takie mam odczucie  :) Co do nawrotów to powiedział bym że jest porównywalnie...ale myślę że będzie jeszcze lepiej jak dojdę do lepszej wprawy przy zmianie biegów chociaż wczoraj po kilku godzinach szło już to bardzo sprawnie :) tych biegów nie ma się co bać bo tylko z pozoru to tak dziko wszystko wygląda a wystarczy trochę pojeździć i idzie to ogarnąć :)

@Kitowiak

Bo to nie jest złe rozwiązanie tylko mnie wkurza to że pług idzie na sztywno za ciągnikiem i jak jest większe przegięcie na polu to przód idzie w górę a pług od razu dużo głębiej...a cały czas pilnowanie i przestawianie dźwignią jest strasznie wkurzające...

Ze spalaniem to się dopiero przekonam jak coś więcej porobię ale po tym co zaorałem wczoraj to widzę że faktycznie na zrobioną robotę  i poświęcony na to  czas spalanie powinno być faktycznie zadowalające :)

@Griga 

Tak biegi ma z prawej strony :) To jest dosyć specyficzny ciągnik...mi się póki co podoba :)

@Ursus330d

Spalania nie mierzyłem..dopiero będę miał jakieś rozeznanie jak skończę orki bo wtedy mniej więcej będzie widać ile na te kawałki brał Ursus a ile teraz pójdzie...

@Mateuszc355

Tak ale ja porównuje do tego co miałem :)

@Czarek525

Troszkę go na pewno popoprawiam :) Całą zimę będę na to miał :)

@Konteno

Dokładnie :) Wtedy było by to najbardziej miarodajne...a najlepiej było by mieć te dwa ciągniki...wtedy sprawdzisz je na tej samej ziemi i w tych samych warunkach...

@Seweryn20 

:) ani jednego ani drugiego nie miałem :) a co MTZ pokaże to się okaże ale już widzę że źle nie będzie :)

 

@Sebastian123339

Dokładnie jak jest czym robić to i ta robota całkiem inaczej wygląda i co najważniejsze cieszy :)

Szalał na pewno nie będę wolę mieć trochę zapasu niż  miało by to być tak jak przy 60 na styk...bo wtedy to nie robota...Wolę trochę wężej ale szybciej pojechać ;)

@Extrabyk

Póki co z pogodą nie jest najgorzej :) Jak w nocy nie wleje to jutro jadę dalej :) Co do podnośnika to bardzo dobrze że jest ta funkcja dociążania tak jak piszesz w wielu przypadkach się bardzo przydaje i ja też będę z niej korzystał...ale jednak do pługa wolał bym tą pływając ogarnąć ;)

 

@Thomas2135
@Seweryn20

@czesio200

Ja się o spalaniu na razie wypowiadał nie będę bo za mało miałem z nim do czynienia..powiem coś jak trochę nim porobię...

 

@Tommek 

W 60 ani tyle komfortu nie ma i jakoś się dało rady :) Na razie mnie na fajerwerki nie stać..wspomaganie jest...ciszej jak w 60 i na razie musi mi to wystarczyć:) 

 

Ja też od dłuższego czasu myślałem nad ciężkim Zetorem albo Ursusem ale do byle czego bez 30 tyś nie podchodź a jak już coś lepszego to za prawie 40 i dałem sobie spokój..Zachodnie sprzęty są bardzo fajne i sam bym z chęcią  coś takiego przygarnął tylko na razie mnie na takie nie stać i  wiem że w razie jakiejś grubszej naprawy bez poważnego nadszarpnięcia budżetu sobie nie poradzę..a dla mnie wywalić 7-10 tyś na naprawę to już nie jest mało..ba nawet 1tyś czy 2 za jakieś drobne elementy to też jest dużo. Także dałem sobie spokój i postawiłem na Ruska. Zrobię przy nim wszystko sam części są od ręki i tanie (wiadomo że ich jakość pozostawia wiele do życzenia) ale mam je od ręki i śmigam :) Na razie mnie na fajerwerki nie stać ale może kiedyś przyjdzie i taki czas że będzie można sobie pozwolić na coś nowszego lepszego i bardziej komfortowego :) Na razie jest to co jest ale i tak się strasznie cieszę że już nie będę musiał tej najgorszej roboty odwalać  C-360 a dla mnie to już jest bardzo dużo :)

@Matias95

Pewnie że tak bo to porównanie nie jest miarodajne i ja o tym dobrze wiem tylko zawsze jest tak co byś nie kupił to zawsze porównujesz nowe do starego :)

 

Jak wracałem to Szwagier mi mierzył samochodem to wychodziło ok 40km/h ale wiadomo licznik też coś przekłamuje...ale ile by nie jechał i tak po drodze zasuwa aż miło :) Chińskie skutery można wyprzedzać ;)

@Sim95

Bardzo dobrze że postawiłem na ciągnik z napędem..całkiem inaczej idzie...wystarczy wyłączyć napęd i od razu widać róźnice...a jak załączysz to praktycznie tak jak by cię drugi ciągnik na linie ciągnął..robi robotę :)

@Ltz55a

Póki co mi też się zaczyna co raz bardziej podobać:) Z pługiem to jakoś tak wyszło :) ale na przyszły sezon zmienię go na coś większego :) 

 

@

 

 

Witam tą dzwignię blokującą odbezpieczysz jak podniesiesz pług na max do góry ,

pod siedzeniem pod podłoga przy samo regulatorze  masz przelącznik regulacji pozycyjnej i siłowej ,nad nim pokretło od szybkości reagowania podnośnika

dzwignia przy kierownicy dziala jako wspomaganie podnośnika ,ale tylko przy jednoczesnym cofnięciu dzwigni podnoszenia przy fotelu do tyłu

spalanie do 20l na ha w 4skibach

gratuluję zakupu ,dobry wybór :)

Dokładnie tak jak pisze kolega Tomasz78 żeby odblokować podnośnik musisz dźwignąć podnośnik do góry bo pod ciężarem podnośnik trochę opuścił, i za nic nie odblokujesz z resztą ta blokada i tak ciężkawo chodzi ale ten typ tak ma że trzeba użyć siły by coś włączyć itp. A z tą hydrauliką to się sam do końca nie orientuję bo nie miałem okazji robić z regulatorem, ale wiem że żeby robić tą przy kierownicy trzeba tą przy fotelu ustawić w odpowiedniej pozycji ale kolega to już wytłumaczył.

Ruski jak to ruski dla kogoś jak się przesiadł z mocarnej 60-tki wiadomo wygoda.. Ja też zatsanawiałem się nad ruskim przy zakupie ciągnika.. ale że te ciągniki mi się nie podobają i wgl. dla mnie są jakieś takie bez ładu (już ładniejszy jest forszaj 323a lub 303) to padło na Czeską moc Zitór..:D I nie powiem nie zawiodłem się..:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v