Skocz do zawartości

Ursus C-355


Gość
  • 4024 wyświetleń

No to dłubiemy cz. 2 :D ma wymianie oleju na superol F, i zrobieniu 2 godzin na razie nie mogę powiedzieć nic negatywnego :P także wziąłem się bardziej za ten ciągnik, dzisiaj wymieniłem dętkę bo mi się dziura zrobiła już 3x w sezonie przy okazji zakonserwowałem całe wnętrze felgi, wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i póki co nie leci z silnika :D i tak myślę, że teraz powinien ładnie śmigać :D


Rekomendowane komentarze

@cyprian1219 od zawsze jeździła na CC teraz zalałem trochę lepszym, pewnie temu silnikowi to różnicy nie zrobi :D ale ten ciągnik działą cały rok i w zimie na zwykłym CC silnik sierpi, a ten już wielosezonowy 15W40 i można działać i w zimie i latem :)

 

@kitowiak dokładnie :P chociaż 60tka u mnie i tak jest w miarę bezawaryjna :P szkoda że komfort taki lipny

 

@withanight lampy bodajże z fergusona są :P

Komfort lipny ale pod względem kosztów eksploatacji wymiata.

Zastanawiałem się czy wymienić swoją C-360 na coś zachodniego ale przy 20 ha nie ma sensu za bardzo szaleć.

Ten ciągnik może przepracować 100 tyś mtg i dalej będzie pracował a w jakimś CNH już będzie po silniku bo skończą się tłoki na kolejne szlify

ha ha no szczegolnie na tych czesciach co teraz sprzedaja Ci tyle zrobi :D

A ile kosztuje remont skrzyni i mostu w C-360?

Jedno kompletne sprzęgło do zachodniego ciągnika i już ile części można nakupić.

Ale nie wiem czy taki silnik C-360 wytrzyma 100 tyś mtg.

Często po kilku remontach trzeba zrobić jakieś osiowanie albo szlif bloku a po 100 tyś blok może być tak wychechłany że się nie nada do obróbki a czy da się kupić nowy to nie wiem.

Chyba żaden porządny producent tego nie produkuje.

Tak tyle kosztuje że robiąc silnik tylny most wychodzi ci druga praktycznie 60-tka nie wspomnę o zakupie drugiej kabiny i opon  gdzie przerasta koszt i gdzie tu sens? Ile zdrowia przez ten ciągnik sie traci jeśli się robi dużo a nie wspomnę jaka jest przepaść wydajności.Jakie 100 tyś? masz pojęcie ile to jest? Ostatniej cyfry się nie czyta

ostatnio u nas była robiona cała skrzynia w c360skrzynia nowe wszystkie tryby i łożyska i wałki 2500zdjęcie i włożenie 1000doszły zwolnice i most tylny plecak cały regenerowany i inne duperele i wyszło 6600silnik był robiony 2 lata wcześniej to też 5 tysięcyi jeszcze kabina już ma być nowa bo wcześniej blaszanka była to 4więc nie wiem czy tak tanio :)

Tu  nie chodzi o narzekanie,ale o prawdę jaka jest,ci młodsi uważają jaki to nie mocarny wytrzymały ciągnik ale nie słuchali starszych ludzi jakie cyrki były i że w tamtych czasach ciągnik był robiony na sztukę przewidziany 10 lat i tak naprawdę była chała.60-tki robią 1/3 przebiegu co zachodnie a się rozlatują,jeśli jest mały przebieg to jakoś chodzą.Jedynie te pierwsze wypusty Ursusów można powiedzieć że była jakość bo do dziś jeżdżą  i patrząc  na 328 a 330M to Emka wypada blado przy tamtym weteranie  gdzie zrobił 3 razy więcej a skrzynia czy most nie dotykany bo silnik normalna sprawa że się zużyje.Wiem jakie ma wady nie narzekam bo jest akurat niezawodny ale on nie narobił się tyle co zachodni więc nie uważam żeby był lepszy od zachodniego,jedynie że sam naprawisz i nauczysz podstaw mechaniki choć po tym forum patrząc to i dla ludzi niektórych skomplikowana konstrukcja.

@tytanowyJanusz moje pierwsze auto a do dziś go nie opchnąłem kocham ten wóz :D jest niezniszczalny, pali gumę na 3 biegu, komplet opon na rok starcza :D 1.4 w gazie robie 100km za 12zł :D masakra jakie to zrywne :P szkoda tylko, że rdza go strasznie zjada :( pewnie niedługo będę musiał się z nim rozstać od jakiegoś czasu mam bmw e36 1.6 ale to już nie to, i brakuje mi tego kopa, i przypalenia lacia :D i w dodatku pali jak smok :P

 

@Rolnik1111 masz rację co do kosztów utrzymania, ale powyżej 20ha obrabiać tym to już hardkor moim zdaniem :)

 

@Adi96 robią 3x dłużej bez remontu silnika ale każda awaria jest wartości remontu całej 60tki :P

 

@kitowiak, jakoś nie chce mi się za bardzo dłubać w moście jak działa, może jak padnie to się pobawię :D

 

@LukaszC5 no te nowe części to masakra, trzeba mieć znajomego tokarza bo i tak nic nie pasuje i trzeba przerabiać :P

 

@Uziu92 aż tak źle z pronarem? :D słyszałem że się sypią ale nie może być chyba tak źle? :P

 

ogólnie stare maszyny są trwalsze, teraz elektronika która jest bardzo wadliwa i nowe normy spalin bardzo psują nowoczesne ciągniki :) parę lat i koszty naprawy przekraczają wartość ciągnika.

@mateuszc355 jeszcze nie wiem czy będę musiał wymieniać, bo możliwe że z pokrywy zaworów olej sączył i się wydawało że leci z uszczelki pod głowicą, teraz po wymianie uszczelkek pod pokrywą wszystko będzie jasne :) jak będzie cieknąć spod uszczelki głowicy to będę to robił :)

 

@

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v