Skocz do zawartości

Ursus C-360



Zmierzyłem ciśnienie na gorącym i takie jak na fotce 5 na wolnych 6 na wysokich.Temperatura była mniej więcej taka http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/QhttpAiyNoNRcrOdY9o8~AaAcSZsGx lecz wskaźnik nieco zawyża to powinna być między białym a zielonym


Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Opublikowano

Tyle, że takie ciśnienie jest za wysokie i szkodliwe dla panewek. O ile można wierzyć temu wynalazkowi, który nie posiada nawet klasy dokładności i służy raczej jako wskaźnik typu: jest ciśnienie lub nie ma. A jak ktoś chce robić jakieś pomiary to tak jak napisał @DTaras, należy kupić manometr za 50zł, nawet w klasie 2,5 i mamy pewny pomiar. Wika robi tanie i dobre manometry, więc nie ma problemu.

Właśnie  nie tak dawno 6 7 lat temu zmieniałem koło od pompy bo przejadło,Ojciec nie może sobie  przypomnieć jak robił 29 lat temu czy nie dał podkładki pod zawór.Zamierzam zalać 10W40 lub 15W40  a prawdopodobnie w następnym roku będe robił kapitalkę wału nie bede ruszał praktycznie tylko panewki założe nominalne.Opór jest zwiększony  ogólnie przez olej 20W50, silnik bierze olej i to od nowego brał w bardzo małych ilośiach  przed laty ale teraz około 2 litrów na 100 parę motogodzin.To co radzisz  zostawić na tym 20W50 tzn zalać świeżego? Bo nie za bardzo chce mi się misy zdejmować i sprawdzać pompy 

Jak masz robić kapitalkę to wał do obmiarów. Tulejkę sworznia pewnie wymienisz i sprawdzisz prowadzenia zaworów. Ciśnienie oleju trzeba wyregulować po remoncie. Oleju nie lej zbyt nowoczesnego. Jest na oleju ocnaczenie literowe ACEA oraz przeznaczenia (Z literą C - CD, CE itp warto sobie to przeczytać).Właściwie jest to ważniejsza klasyfikacja oprócz wspomnianej przez Ciebie lepkościowej. Moim zdaniem wlej to co jest a po remoncie sobie zdecydujesz. Te silniki są z czasów luksa więc obecnie w lepkości powinien to być 10W-40 bo taki najczęściej spełnia SAE30. Osobiście do silników, które nie mają lekko, stosowałem SHPD 15W-40 i w starych koparkach gdzie operator ma wew du..e wszystko jest ok. Silniki pracują dobrze do dziś. Wisi mi, że klawiatura nie jest błyszcząca skoro niema luzów a zużycie silnika ok.

Tutaj podczas remontu co był dawno znajomi tacy przewalili tulejki od sworzni tlokowych 2 setki na zimnym teraz jest może 4 setki.Nie robię prawie wszystko głowica do regeneracji jeśli próg na tulejach to też zestawy naprawcze nowe a są dawno kupione z czasów komuny pompa wtryskowa regenaracja i końcówki nowe wal też zaniose do spr wymiarów. Czytałem o olejach wczoraj i liczba zasady na tym oleju jest 8, zamierzalem zalać turdusa ale zasada wynosi 11 nie na te panewki co mają powłoki i wyłącznie na stalowe.Szukałem 10w40 ale to już półsyntetyki wolę nie lac do starego diesla bez remontu i patrzyłem na klasy to minimum CF rzadziej można spotkać CD.Raczej wyboru padnie na 15w40 Orlen platinum ultor zasada 7,7. Jak chcesz pogadać więcej zapraszam na PW

Co tam więcej pisać - wszystko madz obcykane. Może tylko, że tuleja nie zużywa się równo. Lepiej przejechać zegarem bo jak np jajo to pierścienie nigdy się nie ułożą i zawsze będzie syf. Tłok wyjmij i zobacz czy rowki nie wyklepane. Zanim w pole to filtr powietrza i dolot do konkretnej kontroli na szczelność. W 60 jest filtr cyklonowy i jakiekolwiek zmyłki będą psuć jego skuteczność. Działaj...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v