Skocz do zawartości

Ursus U510


AgroSlask

Gdy jedziesz oglądać przyczepy a tu nagle boom !!! :D
Udało się całkiem przypadkowo spotkać taki oto okaz !

  • Like 3

Rekomendowane komentarze

Gadaj gdzie taki stoi! :D Spotkałeś go u gospodarza który sprzedawał przyczepe?

Ładny, ciekawe jaki ma przebieg. Widać że dbają tam o niego, i ładnie go odmalowali. Ciekawe czy jest pierwszym właścicielem i w ogóle ile czasu go ma. Zawsze chciałem się takim przejechać :) On ma silnik o mocy 51km? 3 cyl czy 4? Chyba 3?

Odnośnik do komentarza

Kiedyś czytałem, że jeden taki (oprócz U310 prezentowanego na łamach RPT) jest w prywatnych rękach, ale nie myślałem, że komuś uda się go sfotografować.

Odnośnik do komentarza

Swego czasu podobno Renault kupić na niego licencje,ale jak to za komuny wszystko ....uj strzelil przez kacapow

Odnośnik do komentarza

Swego czasu był wystawiony na sprzedaż na jednym z portali, za symboliczną kwotę... 200 tyś zł

Z tego co widzę to ma zrobioną nową maskę i błotniki przednie

Odnośnik do komentarza

Taki unikat to pod siebie tylko,bo nikt go nie kupi zq tyle ile by chcial.Ciagnik w 90 % ma mieć wartość uzytkow.

Odnośnik do komentarza

Ajgor Bo wyprzedzał spalanie niskie  badne przez Agnlików Polskie silniki i przekładnia  Trimet coś w stylu sychronizacjii biegów

Odnośnik do komentarza

Ciągnik stoi 150 km od Poznania, Miejscowość Parzyn. Właściciel jest handlarzem przyczep, gdy nas oprowadzał ujrzeliśmy własnie tam oto takie cudo ! Podobno nikt o nim nie wie, bo są 4 sztuki w Polsce i to jest ta 4 którą każdy szuka, kupiony z Pasji i odpicowany na tip top, niestety nie orginał bo błotniki, maskę i inne pierdoły dorabiała firma na wzór oryginalnych bo był w opłakanym stanie, silnik 3 cylindrowy produkcji Ursusa który podobno lepiej chodzi niż perkins. Właściciel wspominał właśnie że bardzo nowoczesna konstrukcja, gdzie nawet na zachodzie nie było dobrego rywala dla niego. z takich ciekawostek to przesuwana przednia oś i zbiornik paliwa w korpusie(wlew widoczny jest przy drzwiach, nad schodkami) Ciągnik nie pracuje w polu, stoi tylko w garażu ale został wyciągnięty ponieważ robiona jest wylewka w garażu. Remont wyniósł ponad 40 tys Właściciel również restauruje stare motocykle typy wsk,wfm, komar itp. Można u niego dostać dosłownie wszystko do przyczep d-47 i pochodnych, skupuje również stare maszyny rolnicze. 

Odnośnik do komentarza

Ajgor Bo wyprzedzał spalanie niskie  badne przez Agnlików Polskie silniki i przekładnia  Trimet coś w stylu sychronizacjii biegów

Ursus U510 miał 3 biegi główne synchronizowane, 3 biegowy reduktor, plus wsteczny, hamulce tarczowe, osobne załączanie wałka WOM (dźwignią przy kierownicy) a ursusy 610 i 710 miały mieć 3 biegi główne plus wsteczny oraz 4 biegowy reduktor. Przekładnia Trimat miała być tak jakby opcjonalnie  stosowana w ursusach u 710, a był to trzystopniowy wzmacniacz momentu, czyli  3 biegi zmieniane pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza

No dobra, jeden z nich stoii w muzeum Ursusa, drugi tu, trzeci był w Olsztynie, a gdzie ten ostatni?

Odnośnik do komentarza

No dobra, jeden z nich stoii w muzeum Ursusa, drugi tu, trzeci był w Olsztynie, a gdzie ten ostatni?

Według jednej z książek wszystkich prototypów było znacznie więcej, podają że ponad 100. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v