Skocz do zawartości

Alternator MTZ Belarus 1221.3



Wreszcie się doczekał ,, starego '' nowego alternatora :) Teraz przy włączeniu wszystkich odbiorników napięcie na minimalnych obrotach nie spada poniżej 14,5 V nie to co w tym ruskim badziewiu :P Już dawno mogłem to zrobić. Każdemu polecam taką przeróbkę bo na prawdę warto a nie pakować kasy na naprawy w ten stary bezszczotkowy. Koszt alternatora z przesyłką wyniósł mnie 100 zł, wyprowadzenie sygnału pod obrotomierz ( konkretnie w tym alternatorze nie ma fabrycznie wyjścia W pod obrotomierz, tylko B,D i DF ) i nowe szczotki elektryk zawołał 30 zł, przetoczenie oryginalnego koła pasowego ze starego altka za free, jakieś kable itp max 20 zł. Wszytko teraz działa ładnie, pięknie :)
Altek Boscha 120A jest od golfa 3, passata b4 i pochodne


Rekomendowane komentarze

Jestem prawie pewny że dało by radę wyprowadzić sygnał pod obrotomierz gdyż wystarczy wlutować się w jedno uzwojenie przed diodą, pozostaje kwestia przełożenia na kole pasowym, czy obroty silnika będą pokrywały się z obrotomierzem.   Elektryk powiedział że jeszcze jest w bardzo dobrym stanie, komutator bardzo nie wytarty i ma chodzić :D    Skąd taka cena...  Czyżby regulator kosztował 1,5 stówki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v