Skocz do zawartości

Massey Ferguson 3050 - pomysł na pneumatykę



Z racji że najwyższy czas zrobić jakiś układ hamulcowy dziś zacząłem patrzeć jak ugryźć temat i jaki układ wybrać pneumatyczny czy hydrauliczny.
Hydrauliczny do zamontowania jest dużo prostszy bo wystarczy że kupię oryginalny zestaw za ok 800zł i jest do tego koszt siłowników w przyczepach.
Rozważam jednak też instalację pneumatyczną i z nią jest więcej kłopotu.
Wiem że większość montowała kompresory nad pompą wtryskową tam jest na to dość miejsca, ale w jaki sposób brany jest napęd paska?
U Mnie koło pasowe jest pojedyńcze i z niego nie da się wyjść nad pompę bo przeszkadzają węże od chłodnicy. Jeśli ktoś ma to tak zrobione to pod co się podpinał? Reszta układu jest jakoś do ugryzienia. Jeśli ktoś się orientuje jaki może być całościowy koszt budowy takiego układu na częściach używanych przy założeniu że nic nie mam i wszystko muszę kupić?
A może po prostu lepiej i prościej założyć hydrauliczne hamulce?


Rekomendowane komentarze

Wiesz co też o tym myślałem ale jest jedno ale, 400zł sprężarka do tego dolicz butle zawory itp i wyjdzie pewnie z 1000zł a u Mnie wałek trzeba włączać po każdym zgaszeniu ciągnika i weź o tym pamiętaj...

Butlę kupiłem na złomie z c-330  odolejacz też ze złomu zawór odcinający z c-360 to około 100zł przewody no ale tyś i nie ingerujemy tutaj przy silniku .to że można włączyć i wyłączyć w danej chwili to też na plus bo jak pneumatyka trzyma a jedziemy na pusto to możemy oszczędzać sprężarkę 

A ile miejsca masz między wentylatorem a chłodnicą? Albo czy między wentylatorem a wałkiem pompy wodnej masz jakąś tulejkę?  Pytam bo jak w pracy zakładam pneumatykę przy Kubocie L5040 z klimatyzacją to napęd sprężarki dajemy z koła pasowego silnika a napęd sprężarki klimatyzacji z osi wentylatora. Dodajemy koło pasowe a wentylator jest bliżej chłodnicy.

Jako naciąg paska w sprężarce powietrza możesz użyć takiego koła pasowego skręcanego. @yacenty ma takie koło pasowe przy swojej Kubocie M7060 bo on też ma pneumatykę z Pol Agry. Tam u niego zawór hamulcy uruchamiany jest hydraulicznie także nie trzeba pchać tych zaworów na pedałach hamulca w kabinie.

Kiedyś zacząłem robić układ i ,,poległem" znaczy odpuściłem se napęd z wentylatora mam na 2 paski plus jedno puste miejsce czyli 3 ogólnie to trzecie służyło do sprężarki nieszczęsna ma za małe kolo pasowe od c-330 i mocno się grzała butla i zawór były też z ciapka zamontowane pod schodkami tylko nieszczęsne sterowanie zaworem hamulcowym mnie dobiło i se odpuściłem chociaż teraz bym to ogarną i sprężarkę mam zorganizowaną z rozłączaniem napędu żeby nie chodziła non stop a tą już dawno wyjąłem http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/gallery/category_20/med_sprezarka-w-mf3060_19501_20_145185.jpg

Jak jest układ hydrauliczny to jednak lepiej iść w tą stronę. Ja w swoim co prawda zrobiłem pneumatykę, ale teraz i tak praktycznie jest nie używana no i miałem dawcę bo butla i sprężarka są od ciapka. Zawór odcinający od C-360 i jest sterowany siłownikiem hydraulicznym, który jest podłączony do oryginalnego wyjścia hamulcowego. Na sprężarce mam koło od 3P, największe jakie tam weszło i chodzi to całkiem przyzwoicie. Patent ze sterującym siłownikiem hydraulicznym spisuje się naprawdę świetnie :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v