Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Wynalazki i udoskonalenia

Intercooler w Bizonie Z058

Mała modyfikacja polegająca na dołożeniu intercoolera do bizona.



Informacje o zdjęciu Intercooler w Bizonie Z058

Zrobione z SONY DSC-S2100

  • 6,2 mm
  • 1/10
  • f f/3.1
  • ISO 400
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

19 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Przed chłodnica za bardzo nie było miejsca. A w tym miejscu pozwoliło mi go ładnie wmontować. Pogorszyć na pewno nie pogorszyłem, bo różnica jednak w żniwa była niż bez...

Obawiam się że temperatura powietrza w komorze silnika jest wyższa niż zasysanego z zewnątrz, a powietrze powinno się schładzać i w cylindrze dopiero rozprężać. Lepiej było dać chłodnicę w poziomie nad silnikiem i od góry wentylator elektryczny by ją schładzał. W samochodach owszem są montowane nad silnikiem ale i prędkości poruszania są większe.

 http://i398.photobucket.com/albums/pp70/RupertRAV4/1.jpg

http://demontazpojazdow.home.pl/userdata/gfx/a6a7fd2db9bb27bef0331a812d8fc7cc.jpg

Obawiam się że temperatura powietrza w komorze silnika jest wyższa niż zasysanego z zewnątrz, a powietrze powinno się schładzać i w cylindrze dopiero rozprężać. Lepiej było dać chłodnicę w poziomie nad silnikiem i od góry wentylator elektryczny by ją schładzał. W samochodach owszem są montowane nad silnikiem ale i prędkości poruszania są większe.

 http://i398.photobucket.com/albums/pp70/RupertRAV4/1.jpg

http://demontazpojazdow.home.pl/userdata/gfx/a6a7fd2db9bb27bef0331a812d8fc7cc.jpg

Co do tej temp. to jeździłem bez osłon. Więc ciepło unosiło się bezpośrednio do góry.

 

Od kiedy masz tego rekorda?

Rekorda miałem od 2000r (rocznik 95). Teraz zastąpił go tc 5060.  

Gość Profil usunięty

Przed chłodnica za bardzo nie było miejsca. A w tym miejscu pozwoliło mi go ładnie wmontować. Pogorszyć na pewno nie pogorszyłem, bo różnica jednak w żniwa była niż bez...

A dokładniej jaka?

Potwierdzam, jest duża różnica w spalaniu jak i mocy. Ja mam w Z056 turbo dołożone i IC, tylko właśnie chłodnica jest od ratraka(nawet nie wiem jakiego, wiem, że miał silnik Volvo) i tam orginalnie było chłodzenie wiatrakiem elektrycznym. Zamontowałem wszystko na klapie silnika tej podnoszonej, trochę był kłopot z przewodami ciśnieniowymi, ale podebrałem takie karbowane i jest git. Kiedyś w godzinach południowych, jak było rzadsze powietrze przy czym bezwietrznie i temperatura powyżej 30 stopni po prostu nie łapał 2200 w gęstym zbożu (rano było w porządku, po południu też, a jak tak przysłowiowo dusiło powietrze w południe, to musiałem lekko podpierać dźwignię gazu żeby doszła do końca i wtedy łapał odpowiednie obroty, później jak tylko zrobiło się chłodniej  na takim ustawieniu wchodził prawie na 2300), a z IC nie ma miejsca takowa sytuacja w żadnych warunkach i w zbiorniku po całym dniu koszenia około 10l więcej zostaje.

IC w takim wypadku musi mieć wymuszone chłodzenine, wtedy działa efektywnie, w samochodach jest przeważnie w zderzaku , gdzie owiewany jest pędem powietrza , a w  maszynie tego nie ma , więc koniecznie jakiś wentylator , lub przed chłodnice , aby wentylator który już jest ciągnął powietrze przez niego.

Gość Profil usunięty

A czy mierzył ktoś temperaturę powietrza doładowanego z i bez IC.

w zwyklym bizonie moze i by sie zmiescilo przed chlodnica tylko trzeba by przewody pociagnac przez taka siatke  ochronną. ale generalnie  temat jest do zrobienia moim zdaniem tylko musi byc wymuszony przeplyw powietrze a tak przed ta chlodnica bylo by najlepiej bo nietrzeba montowac dodatkowych wiatraków i siatek ochronnych by plewa sie zatykała chłodnice

@ trzeba by  komputer podłączyc do bizona  i spradzic  :D :D :D 

wywalic IC na zewnątrz i ząłożyć wentylator albo i dwa od samochodowej klimatyzacji, bo w takim setupie to efekt będzie znikomy :)

pozatym dokładając IC powinna pojawić się turbo dziura :)

wywalic IC na zewnątrz i ząłożyć wentylator albo i dwa od samochodowej klimatyzacji, bo w takim setupie to efekt będzie znikomy :)

pozatym dokładając IC powinna pojawić się turbo dziura :)

Na tak ale jak wywalisz to na zewnątrz z wentylatorami to efekt będzie jeszcze gorszy... Zwykła chłodnica się zabija kurzem i plewami, a jest niby zabezpieczona kołem z siatki, a co dopiero goły intercooler z wentylatorem. Same sprężone powietrze przez turbosprężarkę przechodząc przez ic ochładza się. Może nie ma takiego efektu jak z elektrycznym wentylatorem, ale nie chciało mi się kombinować osłony z siatki na chłodnice, bo bez tego nie ma sensu montować nawiewu.

Ok masz racje wszystko się zabije kurzem i syfem :)
Montując IC w komorze silnika da mizerny efekt, dlatego może warto bylo by zrobić tunel powietrzny dla IC z wentylatorem ale n wejściu założyć jakiś filtr papierowy .
Poza tym IC ma troche większe otwory i inny rdzeń niż zwykle chłodnica wody.

Wywal jeszcze tłumiki i daj zwykłą gładka rurę, najlepiej kwas:) wyjdzie to na ogromny+,a nie będzie wcale głośniej :)T będzie miało lżej :)

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.