Skocz do zawartości

Intercooler w Bizonie Z058



Mała modyfikacja polegająca na dołożeniu intercoolera do bizona.


Rekomendowane komentarze

Obawiam się że temperatura powietrza w komorze silnika jest wyższa niż zasysanego z zewnątrz, a powietrze powinno się schładzać i w cylindrze dopiero rozprężać. Lepiej było dać chłodnicę w poziomie nad silnikiem i od góry wentylator elektryczny by ją schładzał. W samochodach owszem są montowane nad silnikiem ale i prędkości poruszania są większe.

 http://i398.photobucket.com/albums/pp70/RupertRAV4/1.jpg

http://demontazpojazdow.home.pl/userdata/gfx/a6a7fd2db9bb27bef0331a812d8fc7cc.jpg

Obawiam się że temperatura powietrza w komorze silnika jest wyższa niż zasysanego z zewnątrz, a powietrze powinno się schładzać i w cylindrze dopiero rozprężać. Lepiej było dać chłodnicę w poziomie nad silnikiem i od góry wentylator elektryczny by ją schładzał. W samochodach owszem są montowane nad silnikiem ale i prędkości poruszania są większe.

 http://i398.photobucket.com/albums/pp70/RupertRAV4/1.jpg

http://demontazpojazdow.home.pl/userdata/gfx/a6a7fd2db9bb27bef0331a812d8fc7cc.jpg

Co do tej temp. to jeździłem bez osłon. Więc ciepło unosiło się bezpośrednio do góry.

 

Od kiedy masz tego rekorda?

Rekorda miałem od 2000r (rocznik 95). Teraz zastąpił go tc 5060.  

Potwierdzam, jest duża różnica w spalaniu jak i mocy. Ja mam w Z056 turbo dołożone i IC, tylko właśnie chłodnica jest od ratraka(nawet nie wiem jakiego, wiem, że miał silnik Volvo) i tam orginalnie było chłodzenie wiatrakiem elektrycznym. Zamontowałem wszystko na klapie silnika tej podnoszonej, trochę był kłopot z przewodami ciśnieniowymi, ale podebrałem takie karbowane i jest git. Kiedyś w godzinach południowych, jak było rzadsze powietrze przy czym bezwietrznie i temperatura powyżej 30 stopni po prostu nie łapał 2200 w gęstym zbożu (rano było w porządku, po południu też, a jak tak przysłowiowo dusiło powietrze w południe, to musiałem lekko podpierać dźwignię gazu żeby doszła do końca i wtedy łapał odpowiednie obroty, później jak tylko zrobiło się chłodniej  na takim ustawieniu wchodził prawie na 2300), a z IC nie ma miejsca takowa sytuacja w żadnych warunkach i w zbiorniku po całym dniu koszenia około 10l więcej zostaje.

w zwyklym bizonie moze i by sie zmiescilo przed chlodnica tylko trzeba by przewody pociagnac przez taka siatke  ochronną. ale generalnie  temat jest do zrobienia moim zdaniem tylko musi byc wymuszony przeplyw powietrze a tak przed ta chlodnica bylo by najlepiej bo nietrzeba montowac dodatkowych wiatraków i siatek ochronnych by plewa sie zatykała chłodnice

@ trzeba by  komputer podłączyc do bizona  i spradzic  :D :D :D 

wywalic IC na zewnątrz i ząłożyć wentylator albo i dwa od samochodowej klimatyzacji, bo w takim setupie to efekt będzie znikomy :)

pozatym dokładając IC powinna pojawić się turbo dziura :)

Na tak ale jak wywalisz to na zewnątrz z wentylatorami to efekt będzie jeszcze gorszy... Zwykła chłodnica się zabija kurzem i plewami, a jest niby zabezpieczona kołem z siatki, a co dopiero goły intercooler z wentylatorem. Same sprężone powietrze przez turbosprężarkę przechodząc przez ic ochładza się. Może nie ma takiego efektu jak z elektrycznym wentylatorem, ale nie chciało mi się kombinować osłony z siatki na chłodnice, bo bez tego nie ma sensu montować nawiewu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v