Skocz do zawartości

Ursus C-360 4P



Dawno temu w Warszawie :)

  • Like 4



Rekomendowane komentarze

w zetorze niby ta sama ale jednak chyba z lepszych cześci nie?

ja nie twierdze że most czy skrzynia by padła zaraz bo nigdy mi sie to nie zdażyło a, że wyje to nie znaczy ,że sie rozlatuje tylko tak już ma heh

gdyby był napęd to jeszce ale po co ładować kase w przestarzały model jak 4514 byl cichym i dobrym ciągnikie( nadal jest)

Na YT jest użytkownik co ma silnik 4P i z tego co pytałem na temat skrzyni i tylnego mostu to już robił 2 razy moim zdaniem sa za słabe materiały

@ Ursus52 Ty nie porównuj Ursus do Zetora Bo jest Niebo i Ziemia Zetor już 1969 miał kabiny na 4718 a taki sam silnik siedział jak w 60-tce A zetory przez te 20 lat te silniki i reszte podzespołów zmodernizowały na naprawdę dobry wynik.

@hubertuss Były to c-355D z silnikiem Dezutha Ursus chyba chciał mieć współpracę z tą marką,ale wyszyły z tego nici bo był wstręt po wojenny po tych zbrodniach więc chyba dlatego gdzieś o tym czytałem.

Co do zdjęcia to ci bardzo dziękuje widać jaki był klimat i rok 1983 jeszcze widać po światłach przednich przednie koła od zetora i błotniki też interesujące.

Konkretnie wygląda ta 360 4P :) Szczególnie z tymi przednimi kołami tak solidnie, chyba proporcjonalniej niż tradycyjna "60"-tka.

Możliwe, że mogliby coś wzmocnić w pozostałych podzespołach. Ale to pewnie było tak z ciekawości bardziej skonstruowane.

Przecież były ciągniki serii U. A to już była inna jakość.

Ciekawe, gdzie zostało wykonane to zdjęcie? W tle widać znak z logo FSO. :) Może pojechali na przejażdżkę do Żerania i przy okazji zrobili fotkę lub w pobliżu był jakiś zakład produkujący dla FSO i się załapał.

ja tam nie wiem jak to było. więc ekspertem nie jestem. jak już to upadło przez ludzi i przez ich decyzje a licencja mf moim zdaniem była udana i tyle. waszym tokiem myślenia to powinni klepać c-360 50 lat i tylko ją unowocześniać. a na dobra sprawe w tym ciągniku nie ma nic godnego kontynuacji.

Ja troszkę się tym interesuję (głównie tym czemu serii U się nie udało) ale mogę Cię zapewnić, że mf-y wykończyły ursusa. Miały być och i ach, a wszystkie ich instrukcje przychodziły po angielsku przez co Polacy składali tylko 3 z planowanych 38 modelów. Dopiero w 1978r. polacy nauczyli się składać MFa 235. A po za tym oprócz kosztów zakupu dokumentacji i maszyn trzeba było wybudować 43 hale i osiedle mieszkaniowe dla robotników, a to przecież kosztuje. Nie wiem czy wiesz że w roku 1970 Renault przedstawił Ursusowi propozycję - całkowicie zrezygnuje z produkcji własnych ciągników, które chciałby zastąpić importem serii U-310 - U-710.

I jeszcze te gwinty calowe w tych MF-ach. Na tamte czasy na pewno spore utrudnienie.

Ale przecież każdy użytkownik miał zapewne pewnie niezliczone ilości śrub calowych u siebie w warsztacie he he. Zepsuje się coś w polu i szukaj tu nagle takich śrubek.

Tak, silnik Escorta 450 oparty jest na S 312 z 330+ 1 cylinder. Zakupiono wszystko wraz z licencją.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v