Skocz do zawartości

Ursus C-360 3P



Działa, do malowania biggrin.png Więc tak, zaoszczędzę trochę zbędnych pytań i tu wyjasnie. Lewarek robilismy z ciekawosci jak beda chodzic biegi, ogolnie czy w pracy bedzie wygodniej i to jest do tura bardzo przydatne koledze bo jemu tez bedziemy robic. Otóż lewarek przeszedł nasze oczekiwania, biegi wchodzą rewelacyjnie i leciutko, mniej "skrzeczy" 5 bieg podczas wrzucania w czasie jazdy, nie blokują sie, przynajmniej mi sie to nie udało w testach w był wyczerpujące i ogolnie dobrze zmieniac biegi jak dzwignia jest miedzy nogami, czyli tak jak w zetorze biggrin.png komentować i pytac, ale polecam taką przeróbke smile.png

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Wykonanie ładne i każdy robi jak mu pasuje ale mi osobiście te przeróbki się nie podobają. W c-360 biegi wg mnie są naprawdę spoko rozwiązane, dźwignia się nie plącze miedzy nogami i ma tak samo tura i zmiana biegów nie nastręcza jakichkolwiek problemów. Za to mam przerobiona dźwignię od tura (hydrauliki) podniosłem ja sobie do góry prętem tak na wysokość siedziska i dzięki temu nie muszę się schylać jak operuję turem  i przedłożyłem dźwignie od womu jednocześnie ,,chowając jak pod siedzeniem" żeby tez się nie schylać i jak się wozi obornik to każdy wie jak ta dźwignia wygląda. A jak tak jest dźwignia to biegi są jak w zetorze?

Tylko to jest w stylu zetora np 7211, podobnie wygięta dzwignia i tak samo ułozone biegi smile.png Bo kto ma zetora to jakos nie narzeka ze na srodku biegi tak wiec cos twórcy zetora mieli na mysli ze zrobili na srodku wiec i ja postanowiłem spróbować i efekt jest rewelacyjny, powiem ze chodzi identycznie jak w zetorze (chodzi mi o cięzkość wkładania biegów) :D

 

 

@TheMariko12 teraz to walnołeś, generalnie masz racje fabryki ciągników to robiły czyli wprowadzały wygodniejsze rzeczy ale nie polski Ursus bo On co przejoł od Zetora czy tam później od MF to klepali aż padli z baru rozwoju! Zetor zmienił lewarek na środek i było to bardzo chwalone (sam miałem Zetora i mam też C-360) MF były od początku z biegami po środku z czasem juz wszystko przeszło na prawą strone ale rewesry został głównie na ręce lewej bo zwykle po prawej są funkcje podnośnika a lewa ręka zmiana kierunku jazdy. W c-360 biegi nie są tragicznie no chyba że przy turze albo jak ktoś naprawde dużo pracuje to są męczące a i jeżdząc troche nikt nie patrzy jak zmieniać biegi bo robi sie to juz instynktownie.

Powiem tak.Jeżeli chodzi o rozwiązanie fabryczne oryginalne to jest bardzo wygodne i  na ten pomysł wpadł zetor ale do tura to nie za bardzo  kolega ma racje   jak ma się tura to już na dole ale kto nie ma tura w 60-tce na pewno  zadowoli go rozwiązanie fabryczne.Rozwiązanie na dole polskie miało c-330  i jest za krótka wajcha i za blisko  umieszczona  wajcha przy siedzeniu.@malopolanin64 Była współpraca zetorem świetnie się  układało z naszym sąsiadem ale   wykupiliśmy    licencje MF i podobno Polska chciała kupić wcześniej.Rosja podobno maczała palce w tej wykupie licencji bo chciały    mieć te pompy rotacyjne,była okazja chyba współpraca czy  wykup licenji dezuta   przez Ursusa czy Dezuth Ursusa nie wiem jak to było ale  dowodem tego jest prototyp  c-355D  i gdzieś czytałem albo licencja od Anglii lub od Niemców ale  nie dawno  było po wojnie a ci co ludzie walczyli mieli do nich wstręt i do dzisiaj nie którzy maja.Gdyby żadna z tych licencji wkroczyła  Seria U które miała dobre wyniki w spalaniu  w testach i było dostosowane   na Rynek Polski.Powracając do tematu dla mnie bardzo wygodne jest to rozwiązanie ale  odłanczaniem womu i reduktora to nie   bo trzeba się schylać i dość mocno  ale załanczanie bardzo wygodne   4 bieg  pyk reduktor pyk wałek i jedziemy z koksem np w prasie.Co do licencji z niemcami to nie jestem pewny  gdzieś to czytałem, ale nie wiem czy to prawda czy to są po prostu plotki.

do pracy z ladowaczem oczywiscie, ale w normalnych pracach, mysle ze kazdy sobie odpowie czy potrzebuje, mi wystarczy jak fabryka nakazala


a do takiej pasowalby wlasnie krotki kokpit


Gdyby to było to było lepsze rozwiązanie niż oryginał to sama fabryka by montowała takie lewarki, po drugie tak jak jest wygodniej, a tu bierz i się schylaj i patrz jak zmienić bieg pfff według mnie głupi pomysł

to dlaczego w 362 montowano wlasnie w podlodze?


bo wersje eksportowe mialy byc lepsze


 


jesli kogos interesuje mozna taka dzwignie wyciagnac z ostrowka


 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v