michal1993 459 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 459 3905 termostat masz wyjęty? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukasz15 3 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 3 452 Ja w tym roku w Zetorze 8045 również zamontowałem grzałke i polecam to każdemu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
bandit66 343 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 343 2810 O co chodzi z tym termostatem, ma on być czy nie, teraz to sam nie wiem...Wystarczy po prostu założyć grzałkę, podgrzać i gotowe ?Z góry dziękuję za odp. ______________Pozdrowienia Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
malopolanin64 421 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 421 2909 To w końcu dziłają te grzałki czy nie, jeden pisze że grzeje chłodnice a silnika nie, drugi że gotuje termostat nic więcej, trzeci znowu że super silnik się grzeje normlanie kołomyjka! Sam nad taką mysle założyć ale mam cały układ sprawy łącznie z termostatem i nie wiem czy jak założe grzałke będzie obieg ciepłej wody w małym obiegu czy pomysł spali na panewce. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
rocco0987 112 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 112 1695 mój wujek zamontował świece podgrzewającą, traktor zalany płynem i powiem wam ze w tamtym roku po nocach -25 i z rana odpalał az mi było wstyd ze musiałem brać od niego c-360 a moje nówki stały bo w dwóch akumulatory nie dały rady a w dwóch paliwo zamarzło i po odpaleniu gasły. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
karczrolnik96 6 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 6 317 A więc tak termostratu nie mam z 8 lat i go w życiu do 60 nie założe.Grzałke polecam w 100% Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
4718zetor 46 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 46 1342 Ja mam termostat i mam grzałke i bez problemu zagrzewa caly silnik, termostat nie stanowi tutaj zadnego problemu Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mario666 1112 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 1112 5471 @małopolanin masz problem z odpaleniem 2812 ? Dobry akumulator i nie ma problemu U mnie tylko biała szczała ma problem (ale jemu to nawet woda święcona nie da rady ) A co do termostatu to jak ktoś myśli że jest zbędny to sie bardzo myli Termostat jest potrzebny zwłaszcza gdy sie często jezdzi i nie daleko (sam silnik robiłem bo termostatu nie miałem) No chyba że termostat jest niesprawny i wode gotuje Ale wtedy to nie termostat a złom Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
pawlus224 2624 Napisano Grudzień 6, 2012 Rolnik z zamiłowania :) 2624 15608 Jaki koszt tej grzałki ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
karczrolnik96 6 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 6 317 Koszt to 112zł w Augustowie u "Dzierdzika" Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
prorok 2061 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 2061 11816 Długo go masz na płynie? Wcześniej latał na wodzie? Do tej grzałki jest dołożony jakiś przedłużasz(chodzi mi o tą specjalną wtyczkę?) Czym masz go zalanego? Petrygiem czy Borygiem? Co według was jest lepsze do starszego ciągnika? Wreszcie Koledzy warto tą grzałkę kupić czy nie? Tylko nie chciał bym ruszać termostatu.Czy z nim będzie działać tak jak należy? Jeśli faktycznie tak fajnie grzeje to byłbym skłonny zalać mojego ursusa płynem...Tylko są dwie strony medalu z jednej łatwy rozruch i nie trzeba by było latać z wodą ale z drugiej strony boję się że jak go zaleje płynem to za chwilę woda pójdzie do oleju i narobię sobie zamiast wygody to biedy bo trzeba będzie cały silnik rozbierać..Faktycznie płyn tak przeżera stare uszczelniacze? Ursus 20 lat latał na wodzie tak że pewnie płyn w oleju byłby więcej niż pewny...No i co tu robić Panowie? Ja bym jeszcze sobie zamontował włącznik czasowy tak żeby mi zaczęło wcześniej grzać i już bym przychodził na gotowe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Kefir5169 1 Napisano Grudzień 6, 2012 Użytkownik 1 93 Panowie, ja osobiście nie mam zamontowanej grzałki w c-360 (mam jedynie fabrycznie zamontowaną w 912), ale mój znajomy ma we właśnie c-360 i bardzo sobie ją chwali jest tylko jeden warunek, musi być wyjęty termostat, w przeciwnym razie obieg będzie zamknięty i ciepła woda będzie tylko w chłodnicy natomiast silnik będzie zimny. dodam, że ma ciągnik zalany płynem. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
malopolanin64 421 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 421 2909 Mario w 2812 mam grzałke w bou ale i nieraz potrzebny C-360 w zimie a teraz możliwe że dostaie stałe codzienne zajęcie także no pasuje żeby chciał gadać w zimie ;)kurde jeden mówi że nie potrzeba wyciągać termostatu drugi że trzeba normlanie ile osób tyle opini! Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
prorok 2061 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 2061 11816 No właśnie i bądź tu mądry... Jak już jest ten termostat to niech będzie.Niby te 100 czy 120 zł to nie majątek. Jak by trochę pokombinował i ominął termostat? Wiem było by trochę kombinacji ale w takim przypadku byłby wilk syty i owca cała... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
UrsusFan1222 23 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 23 491 Przestańcie pisać bzdury z tym wyjmowaniem termostatu, ktoś nie na darmo wstawił termostat w układ chłodzenia. Nie mam zamiaru nikomu tłumaczyć roli termostatu i tak dalej, wszyscy którzy chcą go omijać lub wywalać pozabierał bym ciągniki i prawo jazdy od razu. Zapewne zaraz zaleje mnie fala krytyki, rzekomo większość producentów oraz ludzi którzy sprzedają grzałki do wszelakich typów pojazdów z znanego portalu zaleca w opisie montażu aby wywiercić 4-5 mm otworek w termostacie. Aby zapewnić przepływ cieczy, podczas gdy termostat jest zamknięty. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
malopolanin64 421 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 421 2909 To po co jest termostat i że jest tam słuszne ot ja wiem bo i w każdym ciagniku mam go i to sprawnego ale właśnie przy grzałce czy właśnie nie będzie kolidował i czy wogóle jest sens montowania grzałki jak jest termostat bo jeśli mam go wyciągac to grzałki nie będe zakłądał! Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
prorok 2061 Napisano Grudzień 6, 2012 Zaawansowany 2061 11816 Mi nie chodzi o to żeby go ominąć całkiem tylko ominąć podczas podgrzewania(bez usuwania go czy przewiercania) czyli tylko żeby grzało mały obieg. Też jestem zdania że w fabryce po to wstawili termostat żeby był i nie ma potrzeby go likwidować...w końcu jak by nie był potrzebny to by go zwyczajnie nie było... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
dziejko86 0 Napisano Grudzień 6, 2012 Nowicjusz 0 37 Panowie ja mam w c-330 podobna grzałke (robiona samemu) silnik robilem jakies 2 lata temu w Pom"tyczyn" od tamtej pory mam zalane petrygiem i wstawiona owa grzalke sadze ze jak robili silnik to termostatu mi nie wyciagneli... wystarcze ze odkrece korek wlewu w chlodnicy wlacze grzalke i po jakis 20min silnik zaczyna sie robic letni... wiec polecam.... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mani51 373 Napisano Grudzień 7, 2012 Zaawansowany 373 3991 Jeśli ktoś montuje grzałkę na przewodzie między silnikiem a chłodnicą to termostat musi być wyjęty chyba że jest niesprawny i już się nie domyka. Natomiast montując grzałkę w bloku, termostatu nie ruszamy. Stąd właśnie te rozbieżności co do wyjmowania bądź nie termostatu. Co do grzania chłodnicy zamiast silnika w przypadku montażu na przewodzie - Grzałka musi być zamontowana jak najbliżej silnika i najlepiej na pionowej części przewodu jeśli taka jest. W każdym bądź razie unikać montażu na poziomym wężu zaraz przy króćcu chłodnicy bo jest ryzyko że ciepło ''pójdzie'' właśnie do niej. Kłaniają się tu podstawy działania grawitacyjnych układów centralnego ogrzewania w budynkach oraz jakaś tam znajomość budowy i działania układu chłodzenia silnika. Ktoś założy bezmyślnie a później wypisuje po forach i ludziom robi wodę z mózgu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
miki13051 4 Napisano Grudzień 7, 2012 Użytkownik 4 52 Jak grzałka będzie w małym obiegu to termostatu sie nie wyjmuje, jak poza nim to należy wyjąć bo płyn go nie rozgrzeje(termostat nie jest w nim, tylko poza tym ciepłym płynem), albo zrobić otwór w termostacie( w tym kołnierzu mocującym a nie w zbiorniczku z alkocholem) co umożliwi przedostanie sie tego ciepłego płynu do mechanizmu otwierania termostatu.Tylko jest jeszcze jedna sprawa że silnik bez termostatu długo sie nagrzewa i pracuje w niewłaściwym zakresie temperatur. Słyszałem także że bez termostatu w tuleje rdzewieją i robią się dziury. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hellokitty90210 11 Napisano Grudzień 7, 2012 Zaawansowany 11 107 warto to skonczyć z laniem superolu do silnika ,który robi sie gęsty jak towot . wlać minimum turdus 15w40 , do tego świece żarowe i rozrusznik z reduktorem i nietrzeba grzałki na przewodzie . dziś u mnie też było -10 i trzydziestka po 30 s grzania trach i pali , mf -255 tak samo . oba mają turdus ,swiece żarowe( mf założone od 30 stki na podstawie pomysłu z AF w tamtym roku ) i rozruszniki Jubana Jobs i palą bez problemu , a grzałke to jak juz to trzeba w bloku tym bardziej że w c-360 jest to bez problemu możliwe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mani51 373 Napisano Grudzień 7, 2012 Zaawansowany 373 3991 Z tym olejem to prawda. Znajomy zalał superol do poloneza bo silnik już był na wykończeniu i w mroźne dni rozrusznik nie mógł dać rady obrócić. Zalał lotosa najtańszego i o wiele lepiej kręcił. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Czarox 56 Napisano Grudzień 7, 2012 Zaawansowany 56 813 Panowie ja u siebie w zetorze 7211 mam grzałke w bloku w lato zdemontowałem termostat gdyz sie zepsuł na zime załozyłem nowy i podgrzewam jakies 30 min i mozna palić dodam ze grzałke mam juz dobre 8 lat a w ciagniku termostat był cały czas i jakos nie zauwazyłem żeby cos było nie tak zetor jest jakieś 3 lata na płynie kiedys ojciec wode lał ale mi sie nie chciało latac z kubełkami mam w nim petrygo i w c330 tez zalałem w tym samym czasie i nic sie nie dzieje z usczelniaczami (odpukać) co do grzałki jak najbardziej polecam ale chyba najlepsze rozwiązanie to blok! Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
atomik 148 Napisano Grudzień 9, 2012 Zaawansowany 148 2497 termostat powinien być ponieważ skraca się czas nagrzewania silnika mniej płynu jest ogrzewane, ważne żeby ogrzewał się blok silnika czyli co najważniejsze komora spalania, ja mam grzałkę w bloku w jd i nie da się płynu zagotowac moc grzałki 800 W w duże morzy minimum godzinę trzeba grzać Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się