Piters182 29 Opublikowano 10 Listopada 2012 Ogołnie Claasy są duże ciężki ciągniki, dobra jednostka siedzi JD, nie powinny być to takie złe ciągniki. Jak ktoś na ciężkiej glebie pakuje pług głęboko to wiadomo że nie pojedzie. Odnośnik do komentarza
rocco0987 156 Opublikowano 10 Listopada 2012 my obrabialiśmy 200 mfem 5465 125 koni to takim 150 to nic ;p jd napewno mocny ale paliwożerny. szkoda ze mateusz93 nie zamieścił jeszcze filmiku jak na tym samym polu z tym samym pługiem tego samego dnia radzi sobie nh troche słabszy..moim zdaniem lepiej Odnośnik do komentarza
Kuba87 5 Opublikowano 10 Listopada 2012 Widzę teraz to już wszystko tylko nie JD Odnośnik do komentarza
Piters182 29 Opublikowano 10 Listopada 2012 Ja mam Ariona 620C i jestem zadowolony, duży uciąg, w 5 na 220cm śmiga bez problemu i nie dużo pali. Odnośnik do komentarza
Mateusz93 6 Opublikowano 10 Listopada 2012 rocco0987- mówisz masz: takie małe porównanie. Swoją drogą ten Claas chyba był jakiś felerny. NH słabszy ale nie dusi go tak i ma moc zakręcić takim laciem Odnośnik do komentarza
Sebo62 2 Opublikowano 10 Listopada 2012 Wasze wypowiedzi swiadcza chyba tylko o jednym...malo kto z Was chyba wykonywał kiedys orke w takich warunkach. Jak widac na filmiku ziemia do przewrocenia dosyc mozcna i wilgotna wierzchnia warstwa gleby... NH w mojej opini rowniez lepiej sobie radzil ale tylko dlatego ze jechał juz w bruzdzie. Blokade mial włączoną i tak naprawde glownie ciagnelo kolo jadące w bruzdzie bo jechalo po twardszym podlozu i bardziej zbitym... Szkoda ze nie ma filmiku jak sobie radzi Claas juz po zrobieniu pierwszego przejazdu. Mysle ze 100% praktykow sie ze mna zgodzi. TYLE W TEMACIE. Odnośnik do komentarza
chips 26 Opublikowano 11 Listopada 2012 Ja powiem tak. Claas jest sporo tańszy od Fendt-a, ale jak przyjechał do nas na pokazy to sporo wad w nim znaleźliśmy. Już na samym początku jakieś zgrzyty były słychac w zwolnicy, skrzynia biegów głośno chodziła... Promień skrętu ma porównywalny do Naszego dużego Jasia, a dla Nas ma to kluczowe znaczenie zeby był jak najmniejszy. W kabinie słabo było widac przednie koła i tyłlni osprzęt tak średnio. Kabina jakoś tak topornie jak dla mnie zrobiona, podłotkiernik piszczał, a tempomat nie do końca przemyślany... Tyle Moich odczuc na ten temat Odnośnik do komentarza
rocco0987 156 Opublikowano 11 Listopada 2012 sebo62 z toba sie zgodze chociaz czesto jak ja np zaczynam to puszczam przód troche płycej żeby granicy nie zasypać zbytnio i traktor ma lżej no chyba ze jest bruzda z poprzedniego roku i jest gdzie wsypac ziemie to idzie normalnie... a co do skrzyni to nie wiem co tu porównywać jak obydwie są powershift.. w tym nh jest rc. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 11 Listopada 2012 zacznijmy od tego że axion ani inne większe ciągniki nie mają zwolnicy. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 11 Listopada 2012 A co do skrzyni to nie wiem bo to jest cmatic a ja słyszałem hexeshift to chodziła ładnie Odnośnik do komentarza
PaWeL07 351 Opublikowano 11 Listopada 2012 Jak to nie ma zwolnic? Wszystkie mają. Przynajmniej mi się tak wydaje. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 11 Listopada 2012 Może ma ale to sie chyba nie nazywa zwolnica i to jest wbudowane w skrzyni a nie tak jak np. w c360 przy kole Odnośnik do komentarza
PaWeL07 351 Opublikowano 11 Listopada 2012 No gdzież w skrzyni Zwolnice są w moście Odnośnik do komentarza
JD1052 233 Opublikowano 12 Listopada 2012 @tomek820 to żeś skosił wszystkich ze swoja teoria.... Odnośnik do komentarza
Lucjan92 2 Opublikowano 12 Listopada 2012 Ludzie o czym wy tu piszecie? ... proszę pozwólcie dojść do słowa osobom które miały styczność z ta marka, które posiadają taki ciągnik Filmik z YT zamieszczony na początku komentarzy to jest dno ...dla mnie osobiście zero porównania. popieram wypowiedz Sebo62 operator ciągnika totalny brak obeznania. po pierwsze ciągnik nie miał włączonej funkcji pługa która uniemożliwia przechodzenie w biegach np przejście z B6 na C1. ORKA BARDZO GŁĘBOKA gleba zwiezla po kukurydzy wypadalo by najpierw odorac(zrobic bruzdę) .pług jest ustawiony tak żeby iść pod katem względem osi ciągnika ...kto chodź raz w życiu ostawiał pług mowa tu o nowych pługach przede wszystkim obrotowych a nie o starych UNIACH. to wie ze jeden obrót śruby rzymskiej jest w stanie zmienic diametrialnie jakosc i ciezkosc wykonywanej orki. NH na filmiku po pierwsze jedzie w bruzdzie dzieki czemu nie tylko ma lepsza przyczepnosc ale plug jest ustawiony do pracy czyli idzie lzej niz w przypadku przejazdu claasa po drugie jak sie przyjzycie nh ciagle "trzyma plug" na ramionach kolko podporowe pluga nie dotyka czasem ziemi. mozna by bylo tez powiedziec ze plug mogl byc ustawiony pod NH a nie pod claasa(przy ustiawianie bierze sie poduwage doslowinie wszystko szerokosc kol rozstaw a nawet cisnienie powietrza w kolach) moza by bylo na ten temat pisac wiele.Co do spalania chcialbym powiedziec jedno i rozwiac wszystkie wasze spekulacje ,,,,, faktycznie silnik (mozna powiedziec ze tylko BLOK silnika)jest John deera ale uklad paliwowy geometria wtryskow chlodzenie turbina i wiele innych rzeczy jest dobierana przez claasa. Wiec bledem jest mowienie ze claas pali tyle samo co JD.bo uwierzcie mi pali o wiele mniej niz jego ciemno zielona konkurencja:) co do ciągników na pokazy to sami sobie odpowiedzcie na to pytanie !... czy ktos kto ma na probe/pokaz ciagnik bedzie go szanowal?. licz sie z tym ze wiekszosc "operatorow" majacych ten ciagnik przed toba wogole nie wiedziao co robi. wiec nie dziw sie ze cos skrzypi a do do zgrzytania i do skretu to praktycznie niemozliwe wiem ze niektorzy nie zrozumieją tego co napisalem bo po prostu nie sa obeznani w temacie. po poziomie rozmowy mowa tu o ZWOLNICACH i mostach..(przyznam zabrakło mi tu jeszcze tematu o RAMACH w ciagnikach ) pytania prosze kierowac na PRIV. z przyjemnoscia porownama marki ciagnikow i doradze przy zakupie -----zawsze chcialem to napisac "starsi" agrofotowicze musiscie sobie dac sprawe z tego ze wiekszosc uzytkownikow AF to po prostu osoby ponizej 15 roku zycia i czesto pisza co 5 slowo ktore uslyszeli od rodzicow. czyli zazwyczaj wypowiedzi nie trzymajace sie "kupy" PS mam nadzieje ze napisalem to zrozumiale pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Piters182 29 Opublikowano 12 Listopada 2012 Ogólnie ten film trochę mówi o uciągach ciągnika. Ale na tych filmach wcześniej to dużo przyczyn może być że ciągnik miał ciężko. Rodzaj gleby, czy mokro czy sucho, ukształtowanie pola, ustawienie pługa, odpowiedni dobór ciśnienia w oponach, jaki kierowca, czy załączona blokada była czy nie, jakie biegi dobrane, głębokość pługa itp. Przyczyn jest dużo, ale na tych pokazach tak jest, nowy sprzęt z fabryki, nie ustawiony, nie dotarty, do tego kierowca to wcześniej jeździł C360 czy innym ciągnikiem. Skrzynia dostała po przekładniach jak na tym filmie przerzucał sekcje, co w czasie orki powinno być zablokowane dla bezpieczeństwa. Odnośnik do komentarza
kerag 3 Opublikowano 12 Listopada 2012 @Lucjan92 zeby komuś doradzac do trzeba doradzac kompetentnie. Jesli ktos pisże że claas pali o wiele więcej niż jego ziemnozielona konkurencja to już na pewno mu kompetencji brak. Ja wiem że np: JD jest jednym z najoszczędniejszych ciągników jesli chodzi o moc przenoszoną na kołach. No ale jak ktos tej mocy nie potrafi wykorzystać to wiadomo że spalnie będzie duże a robota nie zrobiona. No i jak zawse największe oszczędności robi nie model czy marka silnika a model i marka operatora . Odnośnik do komentarza
Lucjan92 2 Opublikowano 12 Listopada 2012 "JAK KUBA BOGU TAK BÓG KUBIE" rozmowy na AF często opierają się na kłótniach ..i tak jest w tym przypadku z twojej strony. @kerag i ty mówisz o kompetencji? przeczytaj jeszcze raz swój post ...sam siebie wprowadzasz w błąd. a poza tym tak!, opierajmy się tylko na "JA WIEM" i pewnie w swoim taborze masz ciągnik JD. Taka dygresja, jest mnóstwo profesjonalnych porównań nie tylko spalania np. Top Agrar porównanie 7 marek tj. JD CLAAS FENDT DEUTZ-FAHR VALTRA NH I MF Dziękuję za twój kompetentny post rozwiał nasze wszystkie wątpliwości na podstawie JA WIEM Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
UrsusFan1222 23 Opublikowano 12 Listopada 2012 zacznijmy od tego że axion ani inne większe ciągniki nie mają zwolnicy. Ale to było dobre no tak po co zwolnice, a może ten Class ma most od żuka. Ludzie przestańcie bzdury pisać bo aż niedobrze się robi czytając te głupoty. Odnośnik do komentarza
rocco0987 156 Opublikowano 12 Listopada 2012 co do tych ustawień to róznica jest gdy pług jest xle ustawiony napewno, ale np kąt w pierwszym przejeździe nie robi wcale różnicy..no może jakąś znikomą. co do reszty komentarzy nie chce mi sie pisać bo tak jak lucjan92 pisze rozmowa opiera sie na kłótniach a to jest juz nudne. Odnośnik do komentarza
kerag 3 Opublikowano 12 Listopada 2012 @Lucjan92 ja przynajmniej nie podejmuje sie doradzania komuś. Po drugie ja odbiłem piłeczkę która Ty rzuciłes, podjąłem tylko Twój tok dyskusji - jednak prawda boli. I to Ty zaczołes - napis zkonkretnie ile to jest wiele więcej ?? Pokaż gdzie sam siebie wprowadzam w błąd ?? Poczytaj testy nebraski - podają moc przenoszoną na koła - 90% prac w rolnictwie to prace pociągowe. Akurat w TAP sa porównania forujące maszyny niemieckie, jak fendty zaczeły przegrywac to DLG wymyślił powermix. A co do JA WIEM jak narazie to Ty nie podałes żadnych suchych argumentów. Odnośnik do komentarza
BoskiDamian 19 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Panowie posiadam claasa830axioncebis i newholandT7040 clas o 4km jest silniejszt ale new holand lepszy jezeli chodzi o te filmiki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się