Skocz do zawartości

Kosz satelit

halun20

kosz satelit przedniego mostu z deutza



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • halun20
  • 1 499

odkręciło sie te duże kolo talerzowe i śruby dostały sie pomiędzy koło talerzowe a wałek atakujący.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • antonio8
  • 0 50

czy moze miales jakies objawy tego ze kolo bylo lekko odkrecone?czy bylo moze slychac jakies skrzypienie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1304 6574

Czy ktoś może mi wytłumaczyć n.p. na podstawie tego zdjęcia jak działa samoczynna blokada przedniego mostu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DarekD
  • 60 1375

koszt naprawy ,pewnie ,  zaboli ?

Ta ze zdjęcia to nie powiem,ale w osiach Carraro działa na zasadzie hydraulicznego połączenia tarczek zanurzonych w oleju o odpowiedniej lepkości -niech ktoś poprawi albo uzupełni ten opis .

 
 
 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marcelix
  • 56 626

Kolega konteno pytał "jak działa samoczynna blokada przedniego mostu"  Mniemam, iż chodziło Jemu o coś w rodzaju blokady typu "No spin" jaka jest zastosowana w niektórych starszych Zetorach. Bez zdjęcia ciężko to wytłumaczyć, ale w zetorach działa to za pomocą sprężyn, które blokują mechanizm różnicowy, a podczas skrętu w lewo bądź w prawo jedna ze sprężyn przepuszcza podobnie jak grzechotka w kluczu. Wyjaśniłem to tak pokrótce, jak będziemy to kiedyś rozbierać (oby nie) to postaram się zrobić fotki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 129 897

@ konteno -jedno z mozliwych rozwiązań:
"

"
chodzi mi tylko o przedstawienie możliwości wykorzystania różnicy prędkości, pomiędzy obrotami kosza a półosi;

w mechanizmie na zdjęciu jest to inaczej rozwiązane, 9o ile w nim jest samoczynna blokada) to sądze że również jest wykorzystana różnica ich prędkości, tylko system dźwigni (ciężarków i co tam jeszcze możliwe) jest zapewne inny; ale widoczne widełki i cięgno, raczej sugerowałyby standardową... musi sie ktoś bardziej zorientowany wypowiedzieć ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 786 12054

Zakładam że chodzi raczej o mechanizm różnicowy o zwiększonych oporach wewnętrznych. Nie jest to jako tako typowa blokada. 

Na filmie mechanizm jest z lekka przokombinowany w porównaniu do prostej wersji z ciągników np. zetor. 

Wykorzystuje się w nim siłę jaka próbuje odsunąć od siebie koła zębate stożkowe koronkowe w koszu osadzone na półosiach. Siła ta ściska tarczki które są pomiędzy tymi kołami a koszem wytwarzając pomiędzy nimi większy opór który jak by bardziej scala te zębatki z obudową kosza.

Są różne konstrukcje które tą siłę wspomagają od przedziwnych kształtów krzyżaka satelit do elektroniki.

Trzeba zaznaczyć że tego typu mechanizm w najprostszym wykonaniu nie działa jeśli jedno z kół będzie np. w powietrzu. Do jej działania oba koła muszą mieć jakąś tam przyczepność. Im większa tym większa siła próbująca rozsunąć zębatki naciskając i scalając je z koszem. 

 

Najprostsza wersja takiego układu.

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1109/uklady-przeniesienia-napedu-cz-vii-dzielenie-momentu-napedowego.html

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.