Akademia Indyka 2022 – bezpieczeństwo i ekonomia produkcji
Za
nami dwa spotkania zorganizowane w ramach tegorocznej edycji Akademii Indyka, które odbyły się w dniach 26 września w Poznaniu i 29 września w Jachrance. Hodowcy indyków z całej Polski, którzy tłumnie przybyli na część konferencyjną, mogli spotkać się nie tylko z przedstawicielami głównego organizatora – firmę De Heus – ale także z reprezentantami partnerów współorganizujących wydarzenie – specjalistami z firmy BioPoint, Grelavi i Zoetis.
Akademia Indyka to wydarzenie organizowane przez firmę De Heus cyklicznie od kilku lat. Jego głównym celem jest możliwość wspólnego poszukiwania odpowiedzi i rozwiązań na pytania i wyzwania, jakie rynek na przestrzeni lat stawia przed Hodowcami indyka, wspólnie stawiając na rozwój rynku.
Ostatnie lata nie były łatwe dla właścicieli indyczych ferm, gdyż musieli oni mierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. Z tego względu tematyka tegorocznej edycji Akademii Indyka skupiała się w głównej mierze na bezpieczeństwie i ekonomice produkcji. Dwóch tematach, które bezsprzecznie wpływają na opłacalność hodowli. Konferencja rozpoczęła się od przedstawienia analiz i przewidywań rynkowych dla sektora produkcji indyka na nadchodzący rok 2023. Specjaliści podzielili się również swoją wiedzą dotyczącą zagadnień takich jak osiąganie optymalnych przyrostów, bezpieczeństwo sanitarne piskląt, alternatywne metody terapii schorzeń i zapobiegania kokcydiozie wśród indyków.
Na zakończenie poruszony został temat salmonelli i sposobów walki z tą bakterią. Firma De Heus w ostatnich miesiącach wyszła z inicjatywą nowego programu Salmonella Free. Celem programu jest nie tylko pomoc hodowcom w minimalizowaniu występowania tej choroby wśród ptactwa, ale także ma służyć szerzeniu wiedzy na temat walki z salmonellą i budowaniu świadomości wśród wszystkich ogniw tworzących łańcuch produkcji żywności.
- Kiedyś mówiliśmy o tym, jaki jest sens hodowli. Mówiliśmy o aspekcie stricte zootechnicznym, dyskutowaliśmy, co jest ważniejsze: pasza, powietrze, woda i jak poprawić sytuację na fermie. Dzisiaj bardzo mocno zmienia się nam perspektywa. Jakość to jest to, co jest dla nas kluczowe. Obecnie jesteśmy eksporterem, prawie 60 % mięsa, które produkujemy idzie na eksport. Musimy być zatem absolutnie jakościowi. Salmonella to temat bardzo trudny. Program, który państwu proponujemy, nawiązuje do jakości i jest zmianą naszej świadomości. Chcemy, żebyście szukali salmonelli tak, aby ją znaleźć. Żebyśmy mogli eksportować mięso najlepsze jakościowo na całą Europę. Europa to rynek niezwykle wymagający, gdzie klienci chcą zapłacić za jakość. Jeśli w mięsie znajdzie się salmonella, jego cena automatycznie idzie w dół. Musimy zatem położyć na to większy nacisk – tymi słowami konferencję podsumował Michał Szafryna dyrektor pionu sprzedaży z ramienia De Heus.
Źródło: informacja prasowa De Heus

0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia